AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Hvorfor vil du ikke ha flere? Jeg kan snakke for meg selv. Har en sønn på snart 4 og siden han var ca 1 år gammel var jeg sikker på at det ikke blir mer unger på meg. Grunnene til dette er: * orker ikke å gå gravid og føde igjen. * orker ikke netter uten søvn. * alt for mange flere bekymringer i hverdagen med barn enn uten barn. * savner friheten og spontaniteten. * har ikke økonomi til det. * har INGEN familie og kun 3 venniner. * synes dagene er stressende med henting, levering og alt annet som skal gjøres. * fikk barn med FEIL mann. Jeg vet at jeg høres ut som de som ikke har lyst på barn. Bare at jeg altid har hatt lyst på barn. Men er en av de som ikke visste hvordan det egentlig er å ha barn. Jeg elsker barnet mitt over alt på jord og klarer meg ikke en dag uten han. Han gir meg masse kjærlighet og glede og jeg det samme. Han er det viktigste i livet mitt og jeg klarer ikke å gjøre annet enn å få lyst til å spise han opp over hvor søt og koslig han er. Men jeg savner også mange ting fra mitt forrige liv 😂😂 Anonymkode: 965d5...db7 12
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 Hehe jeg kan skrive under på absolutt alt dette, med unntak av at jeg har familie. Anonymkode: c55d8...59b 2
Zoey Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 Jeg synes det er så rart at de med 1 eller mer enn 3 skal måtte føle at de skylder noen en forklaring. Korreksjon, jeg synes det er litt trist. Enebarn er fine barn, tvillinger er fine barn, et barn fra en skokk er fint. Det kommer an på hva familien velger. Og TS har valgt helt riktig for seg. Ombestemmer hun seg, så er det også helt riktig. 27
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hehe jeg kan skrive under på absolutt alt dette, med unntak av at jeg har familie. Anonymkode: c55d8...59b Forresten kunne jeg godt tatt en fødsel til hvis det bare var det det stod på. Grudde meg til fødselen gjennom hele svangerskapet, men den var jo ingenting i forhold til den jobben som kom etterpå. (Jeg hadde en forholdsvis enkel fødsel da.) Anonymkode: c55d8...59b 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #5 Skrevet 2. februar 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ikke ha flere? Jeg kan snakke for meg selv. Har en sønn på snart 4 og siden han var ca 1 år gammel var jeg sikker på at det ikke blir mer unger på meg. Grunnene til dette er: * orker ikke å gå gravid og føde igjen. * orker ikke netter uten søvn. * alt for mange flere bekymringer i hverdagen med barn enn uten barn. * savner friheten og spontaniteten. * har ikke økonomi til det. * har INGEN familie og kun 3 venniner. * synes dagene er stressende med henting, levering og alt annet som skal gjøres. * fikk barn med FEIL mann. Jeg vet at jeg høres ut som de som ikke har lyst på barn. Bare at jeg altid har hatt lyst på barn. Men er en av de som ikke visste hvordan det egentlig er å ha barn. Jeg elsker barnet mitt over alt på jord og klarer meg ikke en dag uten han. Han gir meg masse kjærlighet og glede og jeg det samme. Han er det viktigste i livet mitt og jeg klarer ikke å gjøre annet enn å få lyst til å spise han opp over hvor søt og koslig han er. Men jeg savner også mange ting fra mitt forrige liv 😂😂 Anonymkode: 965d5...db7 De jeg kjenner med kun ett barn fikk planlagt barn da de var over 40, solide økonomier og pga karriere/reiser valgte de ett (1) barn. Anonymkode: d41ea...b50
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #6 Skrevet 2. februar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forresten kunne jeg godt tatt en fødsel til hvis det bare var det det stod på. Grudde meg til fødselen gjennom hele svangerskapet, men den var jo ingenting i forhold til den jobben som kom etterpå. (Jeg hadde en forholdsvis enkel fødsel da.) Anonymkode: c55d8...59b Du, den kan jeg skrive under på til tross for at vesla kom som stjernekikker og ble halt ut med vakuum fordi jeg ikke fikk pressrier 😂 Fødselen var null stress sammenlignet med barseltiden! Jeg skal ikke ha flere fordi: - Faren hennes er en sopp, der var uaktuelt å produsere flere sammen med ham. - Jeg er 36 år og singel, og som 100% alenemor er det usannsynlig at jeg finner en egnet mann innen eggene går ut på dato. - En ny runde med baby, flasker og bleier frister ikke. - Vesla krever ekstremt mye oppfølging, kapasiteten min er sprengt. Jeg er fornøyd med det jeg har, og har slått meg til ro med tilværelsen. Anonymkode: 330cf...ab6 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #7 Skrevet 2. februar 2018 Født prematurt, ekstremt lav fødselsvekt. Tar ikke sjansen på samme en gang til. Anonymkode: fd981...7e2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #8 Skrevet 2. februar 2018 Fordi barnet bar ett uhell ( ville aldri ha barn) og jeg liker generelt ikke barn, ikke engang min egen datter. Anonymkode: 350e3...2d1 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #9 Skrevet 2. februar 2018 Livet skjedde... Var meget ung gravid, ble tidlig skilt fra barnefar. Neste lange samboerskap hadde barn fra før, vi hadde da nok barn tilsammen og jeg ville ikke ha barn med han, og vips så var årene gått, og mitt barn var ung voksen. Skulle gjerne hatt en søster eller bror og to til mitt barn, men sånn ble det alså ikke. Anonymkode: 3cd14...dfd 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #10 Skrevet 2. februar 2018 Vi har god økonomi, god plass, er fortsatt unge nok til å kunne få barn i mange år enda, har et godt forhold, har flotte familier (er begge fra store familier) og masse gode venner - og vi stortrives med ett barn! Hovedgrunnene til valget er vel: - ingen av oss kjenner behov for å få flere barn, skal det flere barn/ungdommer inn i familien så stiller vi i tilfelle opp som fosterfamilie for noen som trenger det - vi elsker friheten! Med ett barn er alt så mye enklere (om jeg sammenligner med vennefamilier) - vi ser hvor slitne og oppslukte i hverdagen mange av foreldrene i større familier er. Alltid dårlig samvittighet. Alltid bakpå. Alltid trøtte. Overlykkelige over å slippe å være sammen med barna en ettermiddag, en helg, en ferie. Kjefting, masing... Jeg vet at ikke alle er sånn, men tanken på å bli sånn er det mest effektive prevensjonsmiddelet i mils omkrets:) Det er egentlig bare én negativ ting med å ha ett barn, som i noen stunder har gjort meg usikker på om valget er det riktige. Det er alle de negative reaksjonene. Alle som sier «ja, ja, vi har valgt å få flere barn da, siden søsken er den største gaven man kan gi sine barn» (underforstått: «hva slags mor er du som ikke vil gi barnet ditt den største gaven i verden?»). Alle som kommer med negative karakteristikker om enebarn. Alle som avskilter meg som mamma fordi jeg ikke har flere barn. Alle som sier «stakkars deg, har du ingen søsken du da», til datteren min når de får høre hun er enebarn. Men så fant jeg ut en ting. Jeg er voksen! Jeg bestemmer jo selv! Eller, VI bestemmer selv. Så a driter vi i haterne, og koser oss som den familien vi vil være:) Anonymkode: 5d1dd...7c5 19
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #11 Skrevet 2. februar 2018 Vil ikke ha barn med ulike fedre😥 Anonymkode: d93d2...467 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #12 Skrevet 2. februar 2018 Fordi jeg ville ha en katt også ^^ Anonymkode: 9440f...32d 1
Anna Maria Skrevet 2. februar 2018 #13 Skrevet 2. februar 2018 Fordi jeg ble syk og kroppen min tålte ikke å bære frem flere barn enn det ene. Ville veldig gjerne hatt to til. Lenge var det en stor sorg, som jeg vel nå har forsonet meg med. Slik ble det nå engang. Er altoppslukende glad i den ene jeg har.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #14 Skrevet 2. februar 2018 Jeg hadde egentlig lyst på en til, men så "slukket" plutselig verpesyken før vi fikk kommet så langt. Nå har jeg ikke litt lyst en gang og er stor fornøyd med å bare ha en. Føler også litt at folk lurer veldig når man har en, men ikke vil ha flere i relativt ung alder. Anonymkode: 0eb80...082 2
Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2018 #15 Skrevet 2. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke ha barn med ulike fedre😥 Anonymkode: d93d2...467 Det er da ikke så uvanlig i dag 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #16 Skrevet 2. februar 2018 Fikk barn med FEIL mann. STOR forskjells behandling av sin særkulls i forhold til fellesbarn. han var visst en disney pappa.... Mens felles barnet stiller han ikke opp for (for da blir eldste sjalu..) ikke FAEN om flere barn skal vokse opp i skyggen av dette helvete... Anonymkode: baab1...c5e 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #17 Skrevet 2. februar 2018 Jeg hadde hyperemesis under graviditeten, samt hastekeisersnitt etter flere dager med forsøk på igangsetting. Ett år etter fødselen har jeg fortsatt plager med keisersnittet og har gått mye opp i vekt. I barseltiden var det vondt å amme og babyen holdt oss våken hele natten. Jeg har alltid tenkt at jeg skal ha minst to barn, men tanken på alt dette en gang til frister ikke... (PS jeg er også lykkelig for barnet jeg har fått!) Anonymkode: 7246f...1ef
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #18 Skrevet 2. februar 2018 1 hour ago, Fru Uperfekt said: Det er da ikke så uvanlig i dag At noe er vanlig betyr ikke at det ikke går an å ønske noe annet. Det er heller ikke uvanlig å ha helgene fylt opp av aktiviteter, kamper, dugnader og kioskvakter, men det er likevel ikke det jeg ønsker for meg selv og min familie. Anonymkode: c55d8...59b 4
Fluttershy Skrevet 2. februar 2018 #19 Skrevet 2. februar 2018 * Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning og help. * Hun ble født 3 mnd før tidlig, og var dysmatur. Hadde en god del komplikasjoner på sykehuset. * Har fått beskjed av leger om at jeg mest sannynlig ville fått svangerskapsforgiftning igjen, gjerne enda tidligere. * Hun sov ikke en hel natt før hun var over 5 år. * Hun jeg har ville hatt store utfordringer med å ha yngre søsken. * Hun er blitt så stor nå, at jeg orker ikke tanken på å begynne på nytt igjen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #20 Skrevet 2. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De jeg kjenner med kun ett barn fikk planlagt barn da de var over 40, solide økonomier og pga karriere/reiser valgte de ett (1) barn. Anonymkode: d41ea...b50 Og la meg legge til: samtlige av disse luksus-enebarna ble født via selvvalgt keisersnitt. Anonymkode: d41ea...b50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå