Gå til innhold

Hva forbinder dere med disse navnene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Monica.

Linda.

Beate.

Iselin.

Emma.

Ronny.

Thomas.

Kåre.

Krister,

Lukas.

Anonymkode: ab782...62f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At de var vanlige på 70 og 80 tallet. Eller.....Iselin og Emma er vel mer 90 tallet og Lukas 2000 tallet. 

Har ikke noe annet spesielt jeg forbinder med navnene.

Anonymkode: 1abd2...ba5

• Liker 3
Skrevet

At alle er født mellom 70-90 tallet. Emma og Lukas noe senere, eller barn av de andre på lista.

Anonymkode: 8dd0e...d0a

Skrevet

Monica og Linda: Født på 60- eller 70- tallet. Ikke de skarpeste knivene i skuffen

Beate: Født på 60- eller 70-tallet.

Iselin: Født på 90-tallet. Blondt hår med fall i.

Emma: Født på 2000-tallet. Mor var Friends-fan og/ eller lot seg påvirke av navnemoten. Far lot mor bestemme.

Ronny: Født på 70-tallet. Småkriminell.

Thomas: Født på 70- eller 80-tallet. Enten eller, dvs. veldig ordentlig eller kriminell.

Kåre: Navn for de fra 70 år og oppover.

Krister: Født på 80-tallet. Snill og grei gutt.

Lukas: Født på 80-tallet. Foreldre lot seg ubevisst påvirke av navnemoten.

Dette var litt morsomt, rart hvordan man overfører personers egenskaper/ utseende til navnene:)

Anonymkode: a56c0...60a

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Monica.

Linda.

Beate.

Iselin.

Emma.

Ronny.

Thomas.

Kåre.

Krister,

Lukas.

Monica. - Syntes navnet var veldig fint og kult i ungdommen, da fikk mange karakterer i stilene mine på skolen navnet Monica.

Linda. 

Beate. - Fæle assosiasjoner. Stemme som skjærer i både hjertet og ørene.

Iselin. - Paradise Iselin

Emma. - Fint. Elsket navnet som liten. Barbiedukka mi hette Emma og jeg var skråsikker på at barnet mitt skulle hete Emma dersom jeg skulle få en datter.

Ronny. - Arbeidsledig og ustelt person. Småkriminell. Ingen karriære.

Thomas. - Ryddig navn. Passer både liten og stor, samt fungerer godt på mange språk.

Kåre. - Tullenavn. Hvis jeg finner en stein som ser litt rar ut kan jeg vel finne på å kalle den Kåre. Eller hvis jeg treffer på en ukjent katt.

Krister, 

Lukas.- Da tenker jeg på Lukas/Lucas- boomen fra 2012/2013/2014/2015. Alle fikk navnet Lucas på den tida følte jeg. 

• 2 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2018 den 14.44):

Monica.

Linda.

Beate.

Iselin.

Emma.

Ronny.

Thomas.

Kåre.

Krister,

Lukas.

Monica/Monika - kjenner mange Monica/Monika og alle er like hyggelige

Linda - og du kor mange vakre mennesker med det navnet! Mammaen til dei eldste bonussøskena mine hos mamma, Nathalie Linéa (9) og Tony Andre (12) heiter Linda-Helene. I tillegg har eg ei tante som heiter Linda Kristin. Eg har og ei venninne som har ei mor som heiter Linda Kristin. Gamle læraren min heiter Linda og lillesøstra mi si bestevenninne sin mamma heiter Linda.

Beate - å det er så nydelig

Iselin - kjenner ei søt lita jente med dette navnet.

Enma - minner meg om Emma Tallulah Behn og om lillesøstra til Marcus og Martinus eMMa. Nydelig navn! 
 Ronny - nei det falt desverre ikkje heilt smak. Liker mykje bedre Tony fir eksempel.

Thomas - vakkert! Fetteren til mamma heiter det. Ellers minner det meg om Thomas toget frå når eg var liten.

Kåre - kjenner ein snill mann som heiter Kåre eg

Krister - der er fint len liker bedre Chris eller Christopher.

Lukas - nydelig! Kjenner ein liten Lucas sjølv

AnonymBruker
Skrevet
May Angelica skrev (2 timer siden):

Monica/Monika - kjenner mange Monica/Monika og alle er like hyggelige

Linda - og du kor mange vakre mennesker med det navnet! Mammaen til dei eldste bonussøskena mine hos mamma, Nathalie Linéa (9) og Tony Andre (12) heiter Linda-Helene. I tillegg har eg ei tante som heiter Linda Kristin. Eg har og ei venninne som har ei mor som heiter Linda Kristin. Gamle læraren min heiter Linda og lillesøstra mi si bestevenninne sin mamma heiter Linda.

Beate - å det er så nydelig

Iselin - kjenner ei søt lita jente med dette navnet.

Enma - minner meg om Emma Tallulah Behn og om lillesøstra til Marcus og Martinus eMMa. Nydelig navn! 
 Ronny - nei det falt desverre ikkje heilt smak. Liker mykje bedre Tony fir eksempel.

Thomas - vakkert! Fetteren til mamma heiter det. Ellers minner det meg om Thomas toget frå når eg var liten.

Kåre - kjenner ein snill mann som heiter Kåre eg

Krister - der er fint len liker bedre Chris eller Christopher.

Lukas - nydelig! Kjenner ein liten Lucas sjølv

Hvorfor svarer du på slike gamle tråder? :)

Anonymkode: 050bc...cb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...