AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Vi har en ung katt på 8 mnd som har fått vært ute 3 ganger uten bånd og under oppsyn i det siste. Han har vært ute kun i 30 minutters tid av gangen og da har han vært ute og lekt sammen med den andre katten vår på 2 år. Han har jo såååå lyst å gå ut hele tiden nå, men jeg vil ikke slippe han ut uten at jeg eller sambo er med. Ikke alltid passer det slik og det er tidlig mørkt enda. Men syntes jo synd Hvor lenge bør vi gå med han ut før vi kan tørre å la han gå litt ut alene? Når vet vi om han er klar? For litt vondt av å høre han mjaue og vil ut til stadighet. Vår andre katt begynte å gå ut på sommeren og da var det enklere å ha han under oppsyn i lengre tid. Anonymkode: 72e52...3e0
Minya Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 Vent til vinteren brekker ryggen, det er på vårparten at nye revir tråkkes opp og nyankomne skal innlemmes i området, samt gamle puser som kanskje ikke lenger er der "mister" revir. Om vinteren gjelder fortsatt de "gamle reglene" Så vent med det en måned eller to til, og gå heller ut med han frem til da. 4
Blod Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Da mine begynte å gå ut på egenhånd lot jeg døra eller et vindu stå oppe slik at de kunne gå ut og inn som de ville, på den måten hører man dem bedre om det skulle være noe også 1
Tvist Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 Regner med at pus er kastrert og chippet? Første bud før pus får ut. 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 Vent til våren med å slippe han alene da er han litt større og har en bedre sjangs til å klare seg HVIS han skulle rote seg bort (da fryser han hvertfall ikke). Anonymkode: 6e948...79a 2
Perelandra Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 Enig med dere som sier du bør vente litt. Vent til det blir varmere i været slik at du kan la døra stå åpen, og pus kan velge selv hvor lenge han vil være ute. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 Takker for svar! Katten er kastrert og chippet. Har også på han halsbånd når vi er utenfor. Dette fordi det er refleks i halsbåndet og skulle han komme vekk fra meg og være ute i mørket så er det lettere for bilister å se han. Lite trafikk her, men noe er det. Har tenkt på dette med varme og våren selv. At det er lettere da. Så det er sikkert best å vente. Vi tok oss et par turer ut i dag. Begge gangene gikk han inn på egenhånd når han var lei siden gatedøren stod på gløtt. Siste gangen forsvant han litt for meg. Den andre katten var med ut og de lekte på et stort område. Jeg snudde meg bort et minutt for å ta ut en stol i garasjen og så var de begge borte. Så fort gjort å komme ut av syne. Lette en stund uten å se snurten av dem. Bekymringen begynte å vokse. Men så kom lille pusen løpende i full fart og stormet inn i huset. Phu! Det er ihvertfall tydelig at han vet hvor han bor og hvor han er trygg! Anonymkode: 72e52...3e0 1
MissPierce Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 Vi slapp ut på sensommeren pga alder og str. Han er liten av vekst, og hadde blitt over året da. Døren sto åpen lenge, og så på gløtt når det begynte å bli kaldt. Hadde en sko i mellom døren og karmen for at den ikke skulle lukke seg. Da kunne han løpe inn om han ble redd, noe som hendte titt og ofte. Å vi hørte om noe hendte. Måtte ut å redde han fra andre katter noen ganger stakkars. Han skrek så høyt han kunne, for han viste at vi kom å reddet han. Han er fortsatt kunne ute om vi er hjemme, og alltid inne om natten. Nå som det er vinter har han fått en hylle forran vinduet som han setter seg på om han vill inn..
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 Vår katt er nok stor av vekst tror jeg. Han har og store poter, så jeg mistenker at han kommer til å bli en stor katt når han er fullvoksen. Han har lekeslåss mye med den andre katten vår, så det kan kanskje være en fordel hvis han skulle møtte på en annen katt der ute. Vi har en nabokatt som ikke har vært så snill med vår voksne katt tidligere. Endte hos dyrelege 2 ganger. Så den stoler jeg ikke på. Vi har katteluke i kjelleren, men han har ikke brukt den enda. Anonymkode: 72e52...3e0
MissPierce Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 Det er jo en fordel at han er stor, og at han har deres andre katt. Min ble jo små redd når naboen kom ut med sin kattunge på 18uker 😂😂 De er beste venner nå, og utrolig søte sammen😍 Vi har mye katter rundt oss, men min går max 50m fra huset. Er livredd for at han blir skadet av en annen katt, for han tåler ikke narkose pga hjertefeil. Men han takler ikke å være inne katt heller. Men ville ventet til våren nærmer seg i hvertfall, for nå som det er minus grader ute. Så er det skummelt om han går seg bort. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #11 Skrevet 4. februar 2018 Har også en på 8 måneder og han er litt ute sammen med meg. Nå som det er bikkjekaldt ute er han uansett bare inne. Tenker å vente til våren før han får gå skikkelig ut Anonymkode: 0e315...0fe
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #12 Skrevet 4. februar 2018 Vi kommer til å vente. Han går så ofte til vinduene og mjauer. Så jeg synes litt synd på han. Stiller seg ved døren og venter på at vi skal åpne for han slik vi gjør for den andre katten. Men tiden går fort og snart er våren her. Anonymkode: 72e52...3e0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #13 Skrevet 4. februar 2018 Dette er en tøff tid for både dere og pus. Jeg husker at jeg også gjorde som deg, altså var med pus ut og holdt under oppsyn, men da han bikket 9 - 10 måneder, lot jeg han være alene ute i ca 30 min før jeg gikk ut og ropte på han. Han kom stort sett alltid da jeg ropte, også gikk jeg inn igjen for så å gå og rope etter 30 min. Holdt på sånn et par dager før jeg til slutt lot han komme tilbake på eget initiativ og det gjorde han Du/dere må nesten vurdere situasjonen selv og ta det derfra. Høres ut som dere gjør en bra jobb allerede! Anonymkode: 4eb05...96c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå