Gå til innhold

Noen som har en god oppskrift på helstekt vågehval?

ajarRun

Anbefalte innlegg

Gi den bare en lett stekeskorpe i panna, sleng oppi 1 dl fløte og la den surre i dette i 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, visp skrev:

Gi den bare en lett stekeskorpe i panna, sleng oppi 1 dl fløte og la den surre i dette i 10 min.

Eller, hvis du er medlem av Mat fra bunnen, sleng oppi noen liter Creme Fraiche og 10-12 pakker meierismør. For en gangs skyld kan vel fettmengden som brukes i den gruppa forsvares.

Anonymkode: 68681...d04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller, hvis du er medlem av Mat fra bunnen, sleng oppi noen liter Creme Fraiche og 10-12 pakker meierismør. For en gangs skyld kan vel fettmengden som brukes i den gruppa forsvares.

Anonymkode: 68681...d04

:)Jo, siden det er fest så kan man jo skeie ut litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2018 den 14.43, abrasiveRefraction skrev:

Klarer ikke å finne noen gode oppskrifter. Og jeg skal ha en liten sosial sammenkomst om et par uker og tenkte dette kunne vært et morsomt prosjekt.

Gi gjerne tips om tilbehør og drikke for å parre den med.

Altså, du slutter aldri å komme med vannvittige spørsmål eller kommentarer. Hvor oppbevarer du vågehvalen til ditt vågale middagsprosjekt? Og hvor mange skal du ha til bords for å få spist opp en hel vågehval? 

Anonymkode: aaded...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, du slutter aldri å komme med vannvittige spørsmål eller kommentarer. Hvor oppbevarer du vågehvalen til ditt vågale middagsprosjekt? Og hvor mange skal du ha til bords for å få spist opp en hel vågehval? 

Man oppbevarer da vågehval i kjøleskapet for bruk som man gjør med alt annet kjøtt.  Hvis ikke råtner det jo.  En godt voksen en forer vel 200 -300 mennesker.   TS har mange venner da?   Kanskje han har bedt alle 378 facebookvennene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette prosjektet var vågalt, TS! Lykke til, håper du klarer å dra i land denne middagen. Det høres jo litt vannskelig ut, men selfølgelig morsomt ut også. Det lureste er nok å hvalfarte internett på jakt etter gode oppskrifter.

Anonymkode: 2419b...51b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får fint plass i den i termisemien til jobebn. Hvis det er rester eter jeg det bare senere. Får putte dwn i frysern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...