Gå til innhold

Noen med erfaring som kunde i Toten Sparebank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har pr i dag Sparebank 1, men kundebehandlerens imøtekommenhet er under enhver kritikk. I tillegg har vi ingen fast kundebehandler, men kommer til noen tilfeldige og nye hver gang. Saken er den at vi vurderer å kjøpe oss hus og vi ringte for å sjekke hva vi kunne få i lån med inntekten vi har, egenkapital og takst på nåværende hus. En takstmann estimerte huset vårt nå til rundt 300 000-400 000 mer enn saksbehandleren i banken for det fant hun i banken ut var korrekt ihht. datasystemet hun plotter dette inn på. For det andre kunne hun ikke forstå hvordan vi kunne tenke på å kjøpe et hus før vårt eget var solgt. Da holdt jeg på å dette av krakken.... Når ble det vanlig å selge boligen før man kjøper ny? For det første vil jo da boligen vi ønsker oss sikkert være solgt og for det andre, hvor skal man bo i mellomtiden? Telt da eller? Vi sa at vi kom til å se oss om etter en annen bank for dette syntes vi var en dårlig fremtoning mot oss som har vært kunder i banken i alle år uten en eneste anmerkning. Det er en lokal Totenbank i området der vi bor og jeg vet ikke, men jeg har en følelse av at denne banken er mer som bankene var tidligere, hvor man har sin egen saksbehandler hele tiden og som har en mer personlig service til sine kunder. Noen med erfaringer fra denne banken så del gjerne.

Tusen takk for hjelpen og ha en flott helg :)

Anonymkode: 1623e...57d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare gode erfaringer med Totenbanken. Det er noen år siden, men min saksbehandler fikk jeg et godt inntrykk av. Da jeg skulle selge huset og det tok tid, fikk jeg avdragsfrihet i nesten ett år før huset ble solgt.

Anonymkode: dfc15...dba

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har pr i dag Sparebank 1, men kundebehandlerens imøtekommenhet er under enhver kritikk. I tillegg har vi ingen fast kundebehandler, men kommer til noen tilfeldige og nye hver gang. Saken er den at vi vurderer å kjøpe oss hus og vi ringte for å sjekke hva vi kunne få i lån med inntekten vi har, egenkapital og takst på nåværende hus. En takstmann estimerte huset vårt nå til rundt 300 000-400 000 mer enn saksbehandleren i banken for det fant hun i banken ut var korrekt ihht. datasystemet hun plotter dette inn på. For det andre kunne hun ikke forstå hvordan vi kunne tenke på å kjøpe et hus før vårt eget var solgt. Da holdt jeg på å dette av krakken.... Når ble det vanlig å selge boligen før man kjøper ny? For det første vil jo da boligen vi ønsker oss sikkert være solgt og for det andre, hvor skal man bo i mellomtiden? Telt da eller? Vi sa at vi kom til å se oss om etter en annen bank for dette syntes vi var en dårlig fremtoning mot oss som har vært kunder i banken i alle år uten en eneste anmerkning. Det er en lokal Totenbank i området der vi bor og jeg vet ikke, men jeg har en følelse av at denne banken er mer som bankene var tidligere, hvor man har sin egen saksbehandler hele tiden og som har en mer personlig service til sine kunder. Noen med erfaringer fra denne banken så del gjerne.

Tusen takk for hjelpen og ha en flott helg :)

Anonymkode: 1623e...57d

Jeg tror du skal undersøke litt mer om hva som er vanlig ved kjøp og salg av bolig. Det er nemlig ikke uvanlig å selge før man kjøper. Slik boligmarkedet er i dag, er det høyst usikkert hva man får solgt egen bolig for. Derfor er anbefalingene fra mange å selge før man kjøper. 

Nei, telt er det ikke vanlig at folk flytter til. Noen flytter til familie i en overgangsfase, andre flytter en periode til leid bolig. Det bør du og kunne klare, om du ikke ønsker å bo i telt da? 

Den ene banken kan være like så god som den andre. Det hele er avhenigig av hvilken kundekonsulent du får best kontakt med. 

Anonymkode: 98a1c...450

• Liker 1
Skrevet

Fikk boliglån nr 2 før hus nr 1 var til salgs. Kjøpte nytt hus, avtalte overtagelse og så solgte jeg gamle huset. (KLP)  som TS så vil jeg gjertne vite hvor jeg skal bo før jeg selger. Bor man et sted der hus selges fort tror jeg de fleste banker låner ut. 

Anonymkode: cd727...372

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...