kvinneguide Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Må ha nye bunadsko og vurderer snørestøvletter i stedet for de pumpsene med sølvspenne. Passer noe slikt, eller er det noen spesielle som anbefales for bunadsbruk? Vil ikke komme på kant med bunadspolitiet, vil være korrekt antrukket https://www.zalando.no/neosens-rococo-ankelboots-ne111n00a-q12.html
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 Converse anbefales! Anonymkode: a69c6...e27
Ullvott Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 Ikke så verst, men jeg er litt i tvil på «brogues-mønsteret» til bunad. Hvis du finner en snørestøvlett uten mønster i skinnet ville jeg heller gått for det. Klaveness har hatt en kjempefin støvlett som het Linn, men det ser ut som om den er på veg ut, slik at det bare finnes enkeltstørrelser igjen enkelte steder. Den støvletten Klaveness har i dag, Klara, har jeg ikke sett på ordentlig, men utfra bildene likte i alle fall jeg den gamle typen bedre.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 Ville kjøpt snørestøvlene til Klavenes. Synes ikke de fra Nelly sømmer seg til bunadsbruk. Anonymkode: 9f681...ed5
kvinneguide Skrevet 2. februar 2018 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2018 6 minutter siden, Ullvott skrev: Ikke så verst, men jeg er litt i tvil på «brogues-mønsteret» til bunad. Hvis du finner en snørestøvlett uten mønster i skinnet ville jeg heller gått for det. Klaveness har hatt en kjempefin støvlett som het Linn, men det ser ut som om den er på veg ut, slik at det bare finnes enkeltstørrelser igjen enkelte steder. Den støvletten Klaveness har i dag, Klara, har jeg ikke sett på ordentlig, men utfra bildene likte i alle fall jeg den gamle typen bedre. Kan være enig med det mønsteret. Men jeg synes de Klaveness-støvlettene jeg fant var så kraftige, ønsket noe nettere
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 Jeg synes de var fine, mye finere enn Klara fra Klaveness. Klara ville jeg aldri brukt, de var klumpete og ganske enkelt stygge. Anonymkode: 7f33a...a65 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 Synes disse var finere og mer feminine. Anonymkode: 7f33a...a65
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 23 timer siden, kvinneguide skrev: Kan være enig med det mønsteret. Men jeg synes de Klaveness-støvlettene jeg fant var så kraftige, ønsket noe nettere Støvlene i HI er jo ankelstøvletter. Hvis det er knappestøvler du egentlig er på jakt etter: Har du vurdert disse knappestøvlene fra Tyrihans? Anonymkode: b6370...4cc 1
kvinneguide Skrevet 3. februar 2018 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Støvlene i HI er jo ankelstøvletter. Hvis det er knappestøvler du egentlig er på jakt etter: Har du vurdert disse knappestøvlene fra Tyrihans? Anonymkode: b6370...4cc De var veldig fine!
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 På 2.2.2018 den 13.56, kvinneguide skrev: Må ha nye bunadsko og vurderer snørestøvletter i stedet for de pumpsene med sølvspenne. Passer noe slikt, eller er det noen spesielle som anbefales for bunadsbruk? Vil ikke komme på kant med bunadspolitiet, vil være korrekt antrukket https://www.zalando.no/neosens-rococo-ankelboots-ne111n00a-q12.html Skal du bruke bunad så kjøper du knappestøvlene som er beregnet for bunadsbruk ikke noe annet "ræl". Anonymkode: d8f65...f70
Perle Skrevet 3. februar 2018 #11 Skrevet 3. februar 2018 (endret) På 2.2.2018 den 18.54, Ullvott skrev: Ikke så verst, men jeg er litt i tvil på «brogues-mønsteret» til bunad. Hvis du finner en snørestøvlett uten mønster i skinnet ville jeg heller gått for det. Klaveness har hatt en kjempefin støvlett som het Linn, men det ser ut som om den er på veg ut, slik at det bare finnes enkeltstørrelser igjen enkelte steder. Den støvletten Klaveness har i dag, Klara, har jeg ikke sett på ordentlig, men utfra bildene likte i alle fall jeg den gamle typen bedre. Enig. Det kan absolutt funke og da helst med knapper, men da må det være uten mønster. Brogues er opprinnelig irsk, og det blir vare veldig feil. Endret 3. februar 2018 av Perle
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #12 Skrevet 4. februar 2018 På 2.2.2018 den 13.56, kvinneguide skrev: Må ha nye bunadsko og vurderer snørestøvletter i stedet for de pumpsene med sølvspenne. Passer noe slikt, eller er det noen spesielle som anbefales for bunadsbruk? Vil ikke komme på kant med bunadspolitiet, vil være korrekt antrukket https://www.zalando.no/neosens-rococo-ankelboots-ne111n00a-q12.html Jeg vil si det kommer litt an på bunaden. Snellehælen og fasongen ellers hadde i alle fall passet fint til 1700-tallsstilen på Solør-Odal-bunaden, men jeg er som andre litt mer usikker på brogue-mønsteret. Men fine er de uansett! (Jeg stusser forresten på at både produsenter og andre bruker ordet "knappestøvler" når det ikke er en knapp i sikte. Alt som har vært vist i denne tråden er etter min mening snørestøvler. Dette er knappestøvler, mener jeg.) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal du bruke bunad så kjøper du knappestøvlene som er beregnet for bunadsbruk ikke noe annet "ræl". Anonymkode: d8f65...f70 Det trenger ikke være ræl selv om det ikke er laget av en bunadsskoprodusent! Sko fra andre produsenter kan passe vel så bra til bunadens stil og "tidsepoke" som de typiske bunadsskoene. Det gjelder bare å være litt bevisst på hva man velger. Anonymkode: f84a8...82c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå