Gå til innhold

Dere som bruker kjoler og skjørt til hverdags

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags sko bruker dere? :klo:

Jeg har nylig kjøpt meg mange fine kjoler og skjørt og planlegger å kjøpe en del sommerkjoler når det blir varmere, men jeg synes at skoene ser så "kleine" ut med mindre man går med bukser. Nå om vinteren så er det jo greit siden jeg kan gå med ankelboots med og uten hel, men hva med våren og sommeren? Går det i typiske ballerinasko, vans, joggesko? Har et par hvite reeboks sneakers som jeg har prøvd å parre sammen med skjørt, men det går bare ikke. Mulig at de blir for massive siden jeg er litt petite. Så utrolig frustrerende :P 

Kan dere eventuelt vise bilder fra google hva dere typisk ville gått med?

Anonymkode: a5dfc...492

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ballerinasko, sandaler med og uten hæl, pumps. 

Anonymkode: 92351...b6a

Skrevet

Ballerina, eller hæler i alle høyder og varianter. Skal jeg traske mye, eller ønsker å dresse ned antrekket litt, velger jeg lette tøysko, for eksempel Toms i sort eller beige. 

Anonymkode: 2cd53...1ab

Skrevet

Er veldig glad i chunky heels, pumps eier jeg ikke, men føler at det blir altfor pyntet til f.eks. en vanlig bytur eller å sitte på studiestedet. Ballerinasko og et par ekstra toms kan jeg jo skaffe meg :) Hva slags tøysko bruker dere?

TS

Skrevet

Det er uvant å bruke joggesko til skjørt, men jeg tror det er mye vanesak. 

Hvis man tilpasser antrekket litt så kan det funke veldig bra

https://www.popsugar.com/fashion/photo-gallery/35887230/image/35887236/your-look-more-formal-like-pencil-skirt-keep-creative 

Man kan fint ha komfortable sko man kan løpe rundt i og fremdeles være fin i skjørt og kjoler! For tiden har jeg en greie for litt macho militærstøvler til skjørt og kjoler, det kan bli veldig tøft. 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, Viktualia skrev:

Det er uvant å bruke joggesko til skjørt, men jeg tror det er mye vanesak. 

Hvis man tilpasser antrekket litt så kan det funke veldig bra

https://www.popsugar.com/fashion/photo-gallery/35887230/image/35887236/your-look-more-formal-like-pencil-skirt-keep-creative 

Man kan fint ha komfortable sko man kan løpe rundt i og fremdeles være fin i skjørt og kjoler! For tiden har jeg en greie for litt macho militærstøvler til skjørt og kjoler, det kan bli veldig tøft. 

daså :) Får skaffe meg et par hvite lette sneakers på h&m ellerno, samt noe ballerinasko og sandaler med åpen tå

TS

Skrevet

Sorte ankelboots, converse, ballerinasko, sandaler. Altså det kommer an på årstid og hvor pyntet jeg vil være :P 

Skrevet (endret)

Utendørs om vinteren bruker jeg støvletter, har brune, svarte og mørkeblå for å matche de ulike kjolene og kåpene.

Innendørs, om vinteren/sommeren (primært på jobb), og utendørs om våren/sommeren, bruker jeg primært sandaler og ballerinasko. Jeg har både sandaler og ballerinasko i mange ulike farger, alt fra i gult til turkis og svart. Om vinteren bruker jeg primært svarte, mørkeblå og burgunderrøde ballerinasko innendørs.

Støvlettene har har ganske lave hæler, ellers bruker jeg primært sko med lav hæl/ingen hæl. :) 

Eksempler på sko jeg bruker til kjoler og skjørt:

EV20L09ZBLK_Zoom_F_1.jpg

EV20R09ZNVY_Zoom_M_1.jpg

EV20R23ZBLK_Zoom_T_1.jpg

Image result for yellow ballerina evans

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Kommer an på men jeg går med sandaler, pumps, ankelboots.  

Skrevet
På 2.2.2018 den 13.21, AnonymBruker skrev:

Hva slags sko bruker dere? :klo:

Jeg har nylig kjøpt meg mange fine kjoler og skjørt og planlegger å kjøpe en del sommerkjoler når det blir varmere, men jeg synes at skoene ser så "kleine" ut med mindre man går med bukser. Nå om vinteren så er det jo greit siden jeg kan gå med ankelboots med og uten hel, men hva med våren og sommeren? Går det i typiske ballerinasko, vans, joggesko? Har et par hvite reeboks sneakers som jeg har prøvd å parre sammen med skjørt, men det går bare ikke. Mulig at de blir for massive siden jeg er litt petite. Så utrolig frustrerende :P 

Kan dere eventuelt vise bilder fra google hva dere typisk ville gått med?

Kommer helt an på hva jeg skal og hvordan været er ute. Passende sko er vel et generelt men dekkende svar?

Husk å pusse skoene!

Anonymkode: b2a4f...bf0

Skrevet

Synes oxfords/herreinspirerte sko i ulike farger er kjempefint til hverdagskjoler, skjørt og strømpebukse. Fant ikke så mange bilder uten bukser under, men du kan sikkert se at de vil fungere med andre plagg også. Jeg bruker mine til alt når vårværet kommer, både til skjørt og bukser.

a1d16a01c1c7f8aa1d732e08742988c6--dr-mar

039df496257413576f3d3d96c4423b4e--japan-

Clemence+Poesy+Chanel+Outside+Arrivals+P

Av en eller annen grunn synes jeg ikke sneakers passer sammen med strømpebukser, det bør være bare ben til sneakers. Jeg bruker ofte det på sommeren til sommerkjoler for komfort, men velger ikke de mest chunky. Noen nøytrale, hvite. 

g0af7m-l-610x610-dress-clothes-boho+dres

Hvis jeg skal være litt mer pyntet bruker jeg gjerne espadriller på sommeren, som er veldig behagelige til tross for at de har litt hæl. Alternativt lave, enkle sandaler.

90ba50534e40fa76ee084f9c91b867cf.jpg

Anonymkode: 3a30d...4ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...