Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #1 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei! Så til min store overraskelse at arbeidsgiver hadde lagt inn diagnosen min i timesystemet (jeg er 40% sykmeldt). Jeg har ikke sagt til dem hva som feiler meg, men har sendt over sykmelding fra legen. Står det i den hva som feiler meg? Trodde det var konfidensielt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 10. februar 2005 #2 Del Skrevet 10. februar 2005 Arbeidsgiver har ingenting med hva som feiler deg. Det er opp til deg å fortelle - om du vil. Er du sikker på at du har sendt over riktig ark av sykemeldingen? Det finnes jo ett exemplar hvor diagnosen står, men det skal du ikke sende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #3 Del Skrevet 10. februar 2005 Har ikke sendt den delen som står "B: Personen skal beholde dette eksemplaret", men den delen som skal til arbeidsgiver + den til Trygdekontoret (siden jeg får lønn fra firmaet). Har de bare tatt et lucky guess? (Jeg er 29, jente og har fått diagnose i lønnssystemet "sykmeldt pga. graviditet", noe som forsåvidt er riktig, men jeg har ikke fortalt det til noen....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 10. februar 2005 #4 Del Skrevet 10. februar 2005 For det første: Gratulerer! Men, jeg forstår ikke hvorfor de må skrive det i lønnssystemet?! Har du snakket med de etter at du så det? Hvem andre kan se det? Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt hvorfor, og så bedtre de om å fjerne det. Det er jo i det hele tatt en privatsak - de burde i det minste ha snakket med deg først. Dustemikler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #5 Del Skrevet 10. februar 2005 Takk Er kun 6 uker på vei, så jeg hadde liksom ikke tenkt å informere hele firmaet jeg jobber i, har knapt nok fortalt familien enda! Har sendt mail til nærmeste leder og bedt dem fjerne teksten. Ser liksom for meg hvis ting skulle gå galt og jeg mister barnet, så kommer plutselig noen bort og gratulerer.... har ikke lyst til det. Håper de tar det til etteretning og ikke legger inn slik ledetekst på andre heller. Hadde ikke vært noe stas uansett diagnose (hadde ikke følt meg vel om det f. eks. stod sykmeldt - psykiske vansker/blærekatarr eller noe annet for den saks skyld!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 10. februar 2005 #6 Del Skrevet 10. februar 2005 Helt enig med deg! Og det er heller ikke noe de har krav på å vite i flg. norsk lov. Og hvorfor skal det ligge som ledetekst liksom??! :fy: Fint at du strammer de opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå