AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Hei, Vi er en familie som har en på 5 år. Vi ønsker å flytte, og tenker da å flytte barnet vårt inn i ny barnehage slik at han skal bli kjent med de han begynner på skole med! Har funnet et rekkehus vi kan leige som ligger rett ved skolen. Men da lurer jeg, hvorfan går man fram? er det mulig å få plass? Er det for sent å søke? Anonymkode: b3ea2...89f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 Søknadsfristen er 1mars eller 1april, så søk nå! Om barnehagen er privat, ville jeg ringt de, og spurt om litt forskjellig og fortalt om dere selv, for eksempel at han skal gå i klasse med mange av barna der, sånn at de husker dere igjen når de skal ta inn søkere. Anonymkode: 3283d...321
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 Barn som skal bytte barnehage opplever stor sorg over å miste venner, og tryggheten ved den gamle barnehagen (forutsatt at barnet trivdes i gammel bhg). Det er VIKTIG å anerkjenne barnets følelser. Dette er blodig urettferdig, og dere river røttene til barnet rett ut av jorda. Det er nok veldig brutalt forklart av meg, men det er viktigst å se dette fra barnets ståsted. Dere bør snakke mye om at dere skal flytte, og at de gamle vennene ikke blir glemt. De kan fortsatt komme på besøk, og barnet kan komme på besøk til de. Barnet vil få nye venner, og oppleve nye erfaringer. Gjør det om til en kjempe positiv ting, og skap gode forventninger for barnet. Når barnet begynner i barnehagen, er det veldig viktig å ha oversikt over hvordan barnet møter den nye hverdagen i den nye barnehagen, og at barnet får oppmerksomhet og kos hjemme. Ikke la barnet få viljen sin hele tiden, men vær ekstra skånsom i denne innkjøringsperioden. Du kan sikkert lese litt mer om dette på nett også . Lykke til Anonymkode: b41bc...78d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #5 Skrevet 2. februar 2018 Skal barnet begynne på skolen nå til høsten eller neste høst? Vi byttet barnehage siste året før skolestart av diverse årsaker, og det gikk veldig greit. Hvis barnet skal begynne på skolen til høsten, ville jeg ikke byttet bhg for bare noen få måneder, med mindre barnehagen er veldig dårlig (kjenner noen som byttet fire mnd før skolestart pga det, og var veldig glade for at de byttet, men personlig ville jeg ikke byttet hvis bhg var bra). Men de blir fort kjent på skolen også, altså... Tenker dere bytte til høsten, må du få inn søknad i hovedopptaket. Dere er avhengige av at en bhg har ledig plass i aktuelt årskull. Er det snakk om å bytte nå, ville jeg ringt barnehagekontoret først for å høre hvilke muligheter som finnes. Kan hende det står en ledig plass noe sted pga for eksempel flytting. Anonymkode: 6fe2c...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #6 Skrevet 2. februar 2018 jeg ville aldri byttet barnehage siste året før skolen. Ikke bare skal han miste vennene sine nå, men så skal han miste mange igjen neste år når han begynner på skolen. Synes altfor mange tar altfor lett på barnehagebytte. Anonymkode: 8f872...c8c 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #7 Skrevet 2. februar 2018 Tusenn takk for synspunkt. Tanken om å skifte barnehage nå var å gi barnet en mulighet til å bli kjent med nye før han starter i skole til høsten. Dere har gode poeng derimot, og ser at kansje det ikke er så lurt å bytte nå. Anonymkode: b3ea2...89f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå