alida2017 Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Hei, Min kjære bestemor gikk bort denne uken og jeg skal holde minnetale på vegne av alle barnebarna. Har noen her noen innspill/tips til hvilket dikt jeg kan avslutte med? Farmor var veldig god og hadde et hjerte av gull, men hun var syk når på slutten og vi «unner» henne hvilen. Trenger et dikt som «passer» til det:) På forhånd takk!
Zoey Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 Jeg vet ikke hvor det er fra, jeg fant det på nett og endret litt på de siste fire linjene for å passe min bestefar for noen år siden. Jeg tørker tårer ved kisten din. Du er ikke der, men i sjelen min. Du lever fortsatt i solens skinn, i snøens glitter, i våre sinn. Med rynket hud og med hår i hvitt. Du ledet meg med trygge skritt. Fortalte klokt og bygde bro. Fra deg til meg, fra da til no. Du holdt meg på ditt trygge fang. Eventyr og barnesang. Spant tråder inn i sinnet mitt. En styrkens vev når alt er stritt. En rose ligger på kisten din. Den skal minne deg om båndet vårt. Sov så søtt, du kjære besten min, Å ha kjent deg er godt, å miste deg sårt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå