Gå til innhold

Pakke i post når en bor i leilighet. Blir de levert hjem eller til butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt en pakke og fikk melding fra posten om at den blir levert hos meg i dag. Men jeg bor i leilighet med slik postkasse med smal åpning og er ikke hjemme før i kveld. Vil pakken da bli levert på butikken eller blir den sendt i retur? 

Anonymkode: 7c76f...3ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da blir den levert på posten, så legger de en hentelapp i postkassen. 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Den må hentes på posten/butikken.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

I posten, selv om det blir sent med postnord så henger de den noen ganger i en pose i postkassa. Det er ihvertfall det de gjør her oss meg. For jeg har samme type postkasse. Ellers så må du til posten og hente eller der postnord legger pakken som ikke nødvendigvis trenger å være i samme butikk som hvor posten befinner seg.

Skrevet
1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev:

I posten, selv om det blir sent med postnord så henger de den noen ganger i en pose i postkassa. Det er ihvertfall det de gjør her oss meg. For jeg har samme type postkasse. Ellers så må du til posten og hente eller der postnord legger pakken som ikke nødvendigvis trenger å være i samme butikk som hvor posten befinner seg.

Har de lov til det da? Ting kan jo lett bli stjålet da...

Skrevet

Noen pakker får jeg på dørstokken, noen må hentes på posten, andre i butikk. Det kommer an på avsenders leveringsavtaler - men den sendes ikke i retur, du vil få en hentemulighet.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har de lov til det da? Ting kan jo lett bli stjålet da...

Ja de har lov. Jeg synes det er helt idiotisk. 

Skrevet

Har også en postkasse med smal sprekk (bor selv i blokk), men postbudet har jo nøkkel slik at de åpner hele raden med postkasser og får lagt brev/mindre pakker osv nedi (jeg har selv vært reklamebud en gang i tiden for Posten, man bruker sjeldent sprekken for å legge inn post).

Er pakken liten hender det jeg får den i postkassen, er den for stor får jeg enten hentelapp eller melding om å hente den i post-i-butikk. Om pakken sendes med PostNord pleier de å legge den på dørmatta, hvilket er helt idiotisk siden de ofte legger den hos naboen (til tross for stort skilt på døra vår med navn).

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...