louisandsteve Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Jente 19 her Jeg jobber for tiden deltid i en klesbutikk, jeg trives ikke sammens med de jeg jobber med, men jeg får godt betalt og trenger penger. Jeg går linjen helsesekretær, og skal i praksis nå snart. For noen dager siden ringte praksisplassen å spurte om jeg ville jobbe hos dem i sommer, noe jeg hadde veldig lyst til så jeg takket ja. Men da må jeg jo slutte i jobben jeg har nå, noe som er dumt fordi jeg skal gå et år til på skole neste år og trenger en jobb etter skoletid da å. Jeg og kjæresten min bor i en leilighet der vi betaler 3500kr hver inkludert alt, jeg får bostipend på 3900 i måneden, men det holder ikke med 400kr til mat og andre nødvendige ting i måneden.. Jeg tenkte at jeg kunne spørr om å få jobbe hos dette legekontoret hver fredag neste år, for den dagen har vi fri. Legekontoret er jo stengt i helgene, å er åpen kun i skoletiden. Burde jeg bare beholde jobben jeg har nå å takke nei til sommervikar stillingen? Eller burde jeg slutte i jobben, ta sommervikar stillingen og satse på at jeg får en ny jobb til neste år?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 Kan du kanskje prøve å få i pose og sekk? Høre med klesbutikken du jobber i nå om du kan få fri derfra i sommer for å ta den nye jobben? Det er verdet et forsøk. Det er gull verdt med en fot innenfor og få relevant erfaring i den bransjen du jobber. Du kan jo alltids høre med dem om det er mulig å få en deltidsjobb der, men det kan bli vanskelig når du er så lite fleksibel og bare kan jobbe på en bestemt ukedag. Trenger du absolutt pengene, er det dumt å si opp den jobben du har, med mindre du er rimelig sikker på at du kan få deg en ny en. Eventuellt må du se på om du kan kutte utgifter. Anonymkode: f1621...8fb
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 Be om permisjon fra den jobben du er i på sommeren, og forklar situasjonen. Hvis du har jobbet der i over et år nå, så har du også rett på ferie fra den jobben... Anonymkode: 6db0c...dff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå