Gå til innhold

Går det ferge direkte Oslo-Skagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går det ferge direkte fra Oslo til Skagen?

Hvordan kjører man ombord på en ferge - hvordan vite hvor man skal kjøre? 

Anonymkode: fd01e...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det går ikke ferge til Skagen fra Oslo. Det går til Fredrikshavn og så må du bruke tog, bil eller sykkel videre de siste 40 km. Det er ansatte som viser deg vei inn på fergen og det samme når du skal kjøre ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Belima skrev:

Nei, det går ikke ferge til Skagen fra Oslo. Det går til Fredrikshavn og så må du bruke tog, bil eller sykkel videre de siste 40 km. Det er ansatte som viser deg vei inn på fergen og det samme når du skal kjøre ut igjen.

Må man kjøre bil inn på fergen i Oslo, eller kan man gå, uten å ta med bilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt trenger du ikke å ta med bil!!! Du tuller ikke sant?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ta fergen uten bil, altså som vanlig passager. Det pleier også å være billigere.

Stena Line har ferge mellom Oslo og Frederikshavn. Når du går av i Frederikshavn er ikke jernbanestasjonen så alltfor langt unna, og derfra går det en toglinje videre opp til Skagen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta båt til både Hirtshals og Frederikshavn, ca like langt til Skagen fra begge :) 

Anonymkode: 8c194...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du går på ferga og tar buss eller tog videre, det er kjempelett, har selv gjort det for mange år siden. 

Anonymkode: ef0a1...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Trodde alle måtte parkere bil...har jo bil men ønsker helst å slippe å kjøre ombord og i Danmark ved ankomst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du går på ferga og tar buss eller tog videre, det er kjempelett, har selv gjort det for mange år siden. 

Anonymkode: ef0a1...49c

Takker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Emmelise skrev:

Du kan ta fergen uten bil, altså som vanlig passager. Det pleier også å være billigere.

Stena Line har ferge mellom Oslo og Frederikshavn. Når du går av i Frederikshavn er ikke jernbanestasjonen så alltfor langt unna, og derfra går det en toglinje videre opp til Skagen

Supert 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde alle måtte parkere bil...har jo bil men ønsker helst å slippe å kjøre ombord og i Danmark ved ankomst..

Du kan ta med bil, det koster ekstra. Hvis det er slik at du kjører utenbys fra kan det være at det lønner seg å ta med bilen. Ikke akkurat billig å parkere i Oslo sentrum.... Men du velger selv om du tar med bil eller ikke, men det påvirker prisen. Det er ikke noe problem å kjøre ombord og av, det er folk som dirigerer deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Du kan ta med bil, det koster ekstra. Hvis det er slik at du kjører utenbys fra kan det være at det lønner seg å ta med bilen. Ikke akkurat billig å parkere i Oslo sentrum.... Men du velger selv om du tar med bil eller ikke, men det påvirker prisen. Det er ikke noe problem å kjøre ombord og av, det er folk som dirigerer deg. 

Ok. Men fremme i Frederikshavn så kan ikke jeg veien til Skagen og eksakt hvor. Og tilbake til fergen i Frederikshavn igjen - kjenner ikke trafikken og områdene der.

Så derfor tenkte jeg en tur med barn uten bil..🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men fremme i Frederikshavn så kan ikke jeg veien til Skagen og eksakt hvor. Og tilbake til fergen i Frederikshavn igjen - kjenner ikke trafikken og områdene der.

Hørt om den utmerkede oppfinnelsen kart? 

Anonymkode: 34013...296

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar endel mer tid med tog da. Så er du veldig låst til området rundt jernbanestasjonen. Skagen er ikke verdens navel heller så du har vel et behov for å komme deg litt rundt. Tenker du nå vinterstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til info så finnes det ikke enklere land å kjøre i enn danmark. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Nei, dette er nok ikke tull. Bare en helt normalt kg-spm. :klaske:

:kari:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Parkering for Stena Line i Oslo:  https://www.stenaline.no/vanlige-sporsmal/for-reisen/parkering-terminal

Anonymkode: 6957f...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være mye bedre å bare ha barn og bagasje i bilen og være fleksibel og "fri" på tur?

Det er IKKE vanskelig å kjøre av og på ferger! Det står folk og guider hvor de vil at du skal parkere.

Jeg hadde derimot kviet meg veldig for å ta med meg unger og bagasje på tog osv, og ikke kunne reise rundt uten bil.

Danmark er et nydelig land å kjøre bil i! Invester i en gps, så er det lett som bare det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor diskuterer dere hvorvidt trådstarter burde ta med bilen eller ei? Det er jo langt fra spørsmålet! Nå tror jeg dere har godt av å roe dere femten hakk ned. Det er fint å mene noe om noe, men ikke om alt. Dette er ikke opp til dere å vurdere. 

Anonymkode: bb701...181

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...