Gå til innhold

Blir ikke enig med meg selv om hvor stramt klærne skal sitte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir ikke enig med meg selv om hvor stramt klærne skal sitte. Noe kan godt være stramt, mens andre ikke. Hva gjør og tenker du rundt dette temaet. Har lyst til å høre hva dere tenker rundt dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, tonelise10 skrev:

Blir ikke enig med meg selv om hvor stramt klærne skal sitte. Noe kan godt være stramt, mens andre ikke. Hva gjør og tenker du rundt dette temaet. Har lyst til å høre hva dere tenker rundt dette.

Tenker du jeans, tights, topper, kjoler, skjørt....

Syns selv klær ikke kan bli for stramme. 

Anonymkode: dd3f2...465

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker ALT

Skrevet

Det kommer an på din kropp. Er du fast i fisken vil det se greit ut uansett hvor trangt det er, men dersom du har en myk kropp (merk: jeg sikter ikke til overvekt eller lignende, mange er tynne men myke) så får du buler og uflatterende linjer dersom det er for trangt.  

Anonymkode: dfcec...105

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på både kropp og plagg. Jeans kan være helt stramme, overdeler er som regel ikke fine når de er åletrange. Jeg synes ikke oversize er fint, men når det sitter klistret er det overhodet ikke noe fint. 

Anonymkode: ca707...6ee

• Liker 1
Skrevet

Man kan godt ha tettsittende klær, men det kan bli for trangt også. F.eks bh i alt for liten størrelse + åletrang topp = buler og valker over hele ryggen. Og nei, det har ingenting med overvekt å gjøre. Så lenge man har litt fett å gå på så skjer det. Eller trang bukse som presser på magen og sidene, og trangt topp. Da får man litt sånn muffinform, og det er ikke spesielt flatterende.

Altså; det er forskjell på tettsittende klær, og klær som er rett og slett for små. Det ser man godt selv hvis man tar en titt i speilet

Anonymkode: ffc9d...416

Skrevet

Klær skal da ikke sitte stramt. Isåfall ville jeg gått opp en størrelse

Anonymkode: 17a14...6e4

• Liker 1
Skrevet

Klær som sitter stramt er ubehagelig å ha på. Det ideelle for meg er klær som følger fasongen til kroppen uten hverken å stramme eller bli for posete. Uansett er det bedre med litt for store enn litt for små klær. Er klærne vide kan jeg eventuelt bruke et belte for å få mer fasong.

Skrevet
1 time siden, tonelise10 skrev:

Jeg tenker ALT

Oki. Hva liker du, liker du stramme klær og ikke helt vet hvor trangt det skal sitte?

Jeg går selv i pinetrange klær. Jeans må sitte som klistra på, går i trange overdeler og åletrange kjoler.

• Liker 2
Skrevet

Du må da selv velge hva du trives med. Om du har synlige valker eller ikke er ikke relevant, du kler deg ikke for andre. Å si at det ikke er greit med stramme klær med mindre man er fast i fisken er bare dumt. At en person ikke liker å se det, betyr ikke at man skal og må følge det.

Jeg tenker at du må selv finne ut hva du liker å gå med.

Anonymkode: ae225...9b1

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Elsker stramme jeans, men de har gjerne litt stretch så jeg kan puste og bevege meg. Synes det er digg å kombinere med løse overdeler.

Skrevet

Jeg liker at buksene er trange, selv om det kanskje ikke ser så pent ut på meg.. Takler ikke luft inn så må ha buksen stram rundt leggene og da må jeg ha skinnyjeans. Overdeler liker jeg ikke at sitter spesielt stramt. 

Anonymkode: f24d6...9e3

Skrevet

Har alltid likt å gå med åletrange bukser, nesten på grensa til cameltoe. Om sommeren går jeg som regel i singlet, som også sitter stramt. Bruker heller aldri BH. Går slik så lenge jeg har figur til det.

Anonymkode: b88ab...6b8

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Elsker stramme jeans, men de har gjerne litt stretch så jeg kan puste og bevege meg. Synes det er digg å kombinere med løse overdeler.

Jeg også, jeg elsker stramme jeans. Litt stretch men skal sitte helt stramt som lakkert på. Liker også helt stramme legger og velger ofte ankel lengde for å slippe ekstra stoff ved anklene mine.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kombinerer, enten trange bukser og løsere overdel, eller løse bukser og trang overdel. 
Er slank, men ikke stram, så om alt er trangt så blir det fort litt valker. 
Jeg er ikke komfortabel med valker, så jeg kler meg slik at dem ikke blir så synlig. Men bryr jeg ikke så mye om hva andre har av valker heller. 
Men er litt samme med klær som viser mye hud, der har jeg enten kort skjørt/shorts, og mer dekkende topp, eller dekkende underdel og topp med utringning. 

Anonymkode: 928a3...ad6

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid likt å gå med åletrange bukser, nesten på grensa til cameltoe. Om sommeren går jeg som regel i singlet, som også sitter stramt. Bruker heller aldri BH. Går slik så lenge jeg har figur til det.

Anonymkode: b88ab...6b8

Helt likt som deg, buksene skal sitte åletrangt på, som et ekstra hudlag, uten at jeansen folder og rynker seg i stoffet.

• Liker 2
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Akkurat som korte skjørt. Da velger jeg jeg lite utringning, men kan ha mer utringning om jeg ellers er mer dekket til.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv ikke om du får pusteproblemer eller klærne rakner i sømmene?

Skrevet

Min regel er at klær kan være stramme, så lenge de ikke er korte/utringede eller utfordrende på andre måter. Jeg går for eksempel ofte i trange, knelange kjoler med lange ermer på jobb. Korte kjoler skal ikke fremheve midje eller bryst i særlig grad. Og som allerede nevnt bruker jeg aldri trangt både oppe og nede om jeg bruker bukser eller skjørt. 

Unntaket er trening - da kan jeg ha trang tights og trang singlett. 

Anonymkode: 79f1c...5d0

Skrevet
2 minutter siden, Perelandra skrev:

Selv ikke om du får pusteproblemer eller klærne rakner i sømmene?

Nei, klær kan ikke bli for trange på meg. Spesielt jeans, går i w23 med lite stretch og bruker noen minutter på å få jeansen på meg. Skjelden jeg får pusteproblemer, fordi jeg er så tynn. Men har skjedd at sømmene på slitte jeans har spjæret i lårene og leggene mine 😅

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...