AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #41 Skrevet 2. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også nedsatt immunforsvar, men vasker likevel gulvkluter og håndduker og egne kluter i samme maskin. New flash: tøy blir rent i vaskemaskinen, det er derfor man vasker det! Bruk og kast-holdning er skikkelig miljøsynding. Anonymkode: daa2d...2a4 Det er jo en forskjell på hvorfor man har nedsatt immunforsvar . Med cellegift kommer jo også ofte fatigue i tillegg som kanskje gjør det for slitsomt å vaske. Jeg er personlig veldig opptatt av resirkulering og miljøvern ,men jeg syns selvfølgelig det er greit at mennesker på cellegift tar noen snarveier. Anonymkode: 6fab4...5ef
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #42 Skrevet 2. februar 2018 5 timer siden, asterix skrev: Har du livsfarlige smittsomme sykdommer i hus siden det er nødvendig å klore og kokvaske kluter du vasker gulvet med? Vi bruker vanlige gammeldagse mopper og vasker dem på vanlig 60 graders program sammen med håndklær, kjøkkenkluter etc. Med en moderne vaskemaskin med moderne vaskepulver er det mer enn nok. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har sykdom med nedsatt imunforsvar på grunn av cellegiftbehandling, var det god nok grunn for deg, dømmende nyskjerrigper? Det er i tillegg uhygienisk å vaske hånduker og mopper både i samme maskinen og på bare 60 grader. Anonymkode: 333a3...552 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også nedsatt immunforsvar pga sykdom og synes allikevel du høres i overkanten hysterisk ut.. Anonymkode: 020d8...5f5 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også nedsatt immunforsvar, men vasker likevel gulvkluter og håndduker og egne kluter i samme maskin. New flash: tøy blir rent i vaskemaskinen, det er derfor man vasker det! Bruk og kast-holdning er skikkelig miljøsynding. Anonymkode: daa2d...2a4 Jeg har ikke lavt immunforsvar, og jeg vasker alle kluter og håndklær i samme maskinen og på 95 grader, i 99% av tilfeller. Har nok av de til å ta en maskin med bare det i uken. Håndklær og kluter er vel det som plukker med seg mest "dritt" og "basilusker" og da er de renest. Sengetøy tar jeg på 60 grader som anbefalt. Anonymkode: 83d8e...f05 1
Ullvott Skrevet 2. februar 2018 #43 Skrevet 2. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har sykdom med nedsatt imunforsvar på grunn av cellegiftbehandling, var det god nok grunn for deg, dømmende nyskjerrigper? Det er i tillegg uhygienisk å vaske hånduker og mopper både i samme maskinen og på bare 60 grader. Anonymkode: 333a3...552 Sorry, men det er faktisk det reneste sludder. Man trenger ikke kaste gulvklutene sine selv om man går på cellegift, og man trenger ikke bruke BÅDE klor OG kokvask. Jeg har vært kreftsyk to ganger og gått på høydose cellegift selv. Har også alvorlig fatigue. Immunforsvaret mitt ble ikke dårligere av at vi gjenbrukte gulvklutene våre, og ikke fatiguen, heller Ved å vaske tingene sine slipper man i alle fall å bruke sin svært begrensede energi på å reise ut og kjøpe nytt hele tiden. Det er også hysterisk galt at det er bedre for økonomien og miljøet at du kaster håndklærne etter bruk. Håndklærne er laget av bomull, som har en miljøbelastende framtsillingsmetode. Bruk og kast av bomullstøy er dermed en miljøskadelig handling i seg selv. Ting som er laget i bomull bør brukes mange mange ganger for å redusere miljøbelastningen mest mulig. En kokvask koster sånn ca 1 krone og 50 øre i strøm og 1 krone i vann og avløp. Vaskemidler koster et par kroner per vask. Du kommer altså under 5 kroner for en vask, og det med god margin. Siden man neppe vasker bare en gulvklut om gangen, kan man altså fordele denne kostnaden ut over antall kluter, og du ser med et halvt øye at det koster ekstremt mye mindre å vaske gulvklutene sine enn å kaste dem. 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #44 Skrevet 2. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også nedsatt immunforsvar pga sykdom og synes allikevel du høres i overkanten hysterisk ut.. Anonymkode: 020d8...5f5 Følger du ikke sykehuset råd for å unngå smitte, eller har du ikke lest dokumentasjonen du fikk før kreftbehandlingen startet? Anonymkode: 333a3...552
Ullvott Skrevet 2. februar 2018 #45 Skrevet 2. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Følger du ikke sykehuset råd for å unngå smitte, eller har du ikke lest dokumentasjonen du fikk før kreftbehandlingen startet? Anonymkode: 333a3...552 Men kjære vakre vene, det finnes da ikke ett eneste sykehus i Norge som råder deg til å kaste gulvklutene dine istedenfor å vaske dem, eller som sender ut dokumentasjon der det påstås at gulvkluter ikke blir rene i vaskemaskinen. 4
Cyndaquil Skrevet 2. februar 2018 #46 Skrevet 2. februar 2018 (endret) Hvorfor sluttet IKEA å ha brus i dispensere sine man kunne kjøpe til pizzabiter og slikt? Før var en tradisjon å ta en varm pizzabit og kald brus etter handelen. Men nå er brus bytta ut med fruktvann eller noe sånn 😟 æsj Endret 2. februar 2018 av Cyndaquil Skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #47 Skrevet 2. februar 2018 Hvite servietter, telys, stearinlys Anonymkode: b039d...487 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #48 Skrevet 2. februar 2018 En sånn blå pose til å bære med meg alt rasket jeg egentlig ikke trenger Anonymkode: 4c271...d98 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå