Gå til innhold

Hva må du alltid handle når du er på IKEA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi handler ALLTID telys og servietter, andre faste ting som vi handler ofte (men kanskje ikke hver eneste gang) er oppvaskbørste, zip-poser og store sugerør. Og dobørste. 

Anonymkode: 020d8...5f5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kaster du de etter bruk? :huh:

Jeg bruker også disse til gulvvask, men jeg kokvasker de, og bruker de flere hundrede ganger før de er utslitte og må kasseres...

Anonymkode: 378ff...bc2

Det koster merfår både lommebok og miljøet å klore og å kokvaske disse små håndklærne enn å kjøpe nye. Jeg vasker ikke gulvkluter sammen med annen klesvask. 

Anonymkode: 333a3...552

Skrevet (endret)

Ziplock-poser, batterier, planter(jeg er en kronisk plantedreper), oppvaskbørster, svamper, oppvaskkluter, skjærefjøler, kjøkkenredskap, smuldrepai, kanelboller og servietter. Dette kjøper jeg ikke hver gang, men veldig ofte.

Endret av bopera
Skrevet

Servietter, batterier og avfallsposer er alltid med meg ut igjen. Esker de store grå avfallsposene deres som man kan snurpe igjen! 

Anonymkode: 02574...898

Skrevet (endret)

Duftlys!! Ofte dynetrekk og laken, gjerne en slapp blomsterkvast eller to og tilhørende blomsterpotte(r). Typisk også noe dilldall som oppbevaringsbokser, hyller og plakater. IKEA gir meg tvangstanker!

Endret av Nappetass1
Skrevet

Ettersom jeg bare bor ca 20 minutter fra Ikea pleier jeg ikke å planlegge så veldig grundig før jeg stikker innom, det blir etter innfallsmetoden.  Gjengangere i handlevogna er: telys, hvite lys og servietter, tulipaner når det er i sesong og zip-lock poser. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det koster merfår både lommebok og miljøet å klore og å kokvaske disse små håndklærne enn å kjøpe nye. Jeg vasker ikke gulvkluter sammen med annen klesvask. 

Har du livsfarlige smittsomme sykdommer i hus siden det er nødvendig å klore og kokvaske kluter du vasker gulvet med? Vi bruker vanlige gammeldagse mopper og vasker dem på vanlig 60 graders program sammen med håndklær, kjøkkenkluter etc. Med en moderne vaskemaskin med moderne vaskepulver er det mer enn nok.

• Liker 11
Skrevet

For meg er det langt til ikea. Å fylle bensin for 600 kr for en tur til Ikea. Da skal jeg ikke kjøpe småting altså! Så de gangene jeg skal dit, er det handel av møbler og småting. Tar alt i ett 😂 vurderer å bruke butikkene i nærområdet istedet heretter. Gøy på Ikea, det er det 😊😊

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, Neinøff skrev:

Jeg drar kun til IKEA dersom jeg målrettet må ha noe derfor, som de ikke selger billigere andre steder, og som det lønner seg for meg å dra dit for å kjøpe. Jeg plukker aldri med meg rask jeg ikke har bruk for, og forholder meg til planen om å kjøpe det jeg dro dit for å kjøpe. 

Derfor vil det variere stort hva jeg kjøper og ikke kjøper, og jeg reiser ikke flere mil, og betaler bompenger for småkjøp jeg kan gjøre på Jysk. Men siden jeg stort sett reiser dit for møbler kan jeg svare, generelt: Møbler 😂

Akkurat samme som oss. 👍

• Liker 1
Skrevet

Kanelboller! Zip-poser, dobørste, IKEA katalogen, sånne klyper man har rundt poser

Anonymkode: ecfcf...82b

Skrevet

De blå, store handleposene - kan brukes til mangt og mye. Men siden jeg må gjennom bommen, drar jeg ikke til Ikea bare for disse...

Skrevet
5 minutter siden, asterix skrev:

Har du livsfarlige smittsomme sykdommer i hus siden det er nødvendig å klore og kokvaske kluter du vasker gulvet med? Vi bruker vanlige gammeldagse mopper og vasker dem på vanlig 60 graders program sammen med håndklær, kjøkkenkluter etc. Med en moderne vaskemaskin med moderne vaskepulver er det mer enn nok.

Nei, jeg har sykdom med nedsatt imunforsvar på grunn av cellegiftbehandling, var det god nok grunn for deg, dømmende nyskjerrigper? 

Det er i tillegg uhygienisk å vaske hånduker og mopper både i samme maskinen og på bare 60 grader. 

• Liker 1
Skrevet

Drar til Ikea for møbler, tar med kaffe, nye oppvask- og dobørster, duftlys, batterier og vaskekluter når jeg først er der.

Skrevet

Nei, jeg har sykdom med nedsatt imunforsvar på grunn av cellegiftbehandling, var det god nok grunn for deg, dømmende nyskjerrigper? 

Det er i tillegg uhygienisk å vaske hånduker og mopper både i samme maskinen og på bare 60 grader. 

Jeg har også nedsatt immunforsvar pga sykdom og synes allikevel du høres i overkanten hysterisk ut.. 

• Liker 4
Skrevet

Ziplock poser, kubbelys, ny matte til å ha under kattedoen, kleshengere, batterier, tynne skjærefjøler, servietter, gavepapir, merkelapper, ny innmat til toalettbørsten, avfallsposer med knyteløsning

Anonymkode: c8752...b60

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nok til å nesten fylle en maskin. Tørkes, samles, og vaskes på 95% når dunken er full. Derfor må alt jeg har av kluter og tørkehandklær tåle kokvask. Når kluter/handklær blir hullete eller misfarget nedgraderes de fra kjøkkenklut til vaskeklut. Både hygienisk, og miljøvennlig. 

Anonymkode: c8752...b60

• Liker 4
Skrevet

Servietter, ofte kjøttboller og en plante.

Anonymkode: 4f32b...d2c

Skrevet

Batterier og lyspærer. Jeg pleide å kjøpe lys der også, men Ikea sine lys er blant de som soter aller mest så nå holder jeg meg unna.

Skrevet

Jeg har også nedsatt immunforsvar pga sykdom og synes allikevel du høres i overkanten hysterisk ut.. 

Jeg har også nedsatt immunforsvar, men vasker likevel gulvkluter og håndduker og egne kluter i samme maskin. New flash: tøy blir rent i vaskemaskinen, det er derfor man vasker det! Bruk og kast-holdning er skikkelig miljøsynding.

Anonymkode: daa2d...2a4

• Liker 3
Skrevet

Batterier og planter ☘️🌳

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...