Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har PCOS, er svært overvektig og har startet på Metformin. Noen som har erfaring med det? Hvor lang tid tok det før du ble gravid?

Anonymkode: 9f20c...822

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du kun gå på Metformin?

Jeg har selv PCOS, og er satt på Metformin blant annet, selv om jeg trolig ikke er insulinresistent. Er nærmere undervektig enn overvektig, så dette er kun for å øke sjansene for å bli gravid. Gruer meg veldig grunnet mulige bivirkninger.

Jeg vil tro at hvor fort det går, er avhengig av mange faktorer. Har du eggløsning? Metformin skal kunne hjelpe kroppen i balanse igjen, men dette bør følges opp. Det skal visst ta noen måneder før man har fullt utbytte av Metformin, og dette i seg selv er jo ikke for å stimulere EL. Så det vil være veldig individuelt, avhengig av hvor god virkning man får av Metforminen, om man klarer å stabilisere syklusene og få EL, og om man får annen hjelp også (Femar/Letrozol og evt. Ovitrelle, ved manglende EL).

Har dessverre ikke noen erfaringer å komme med her, da jeg ikke har noen barn fra før. Ønsker deg likevel MASSE lykke til, og håper spiren sitter <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...