Gå til innhold

Hvordan oppføre seg rundt personer som er "mørke" i personligheten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får frysninger av ei dame i nær krets. Vi har aldri blitt venner av nettopp den grunn at vi er så forskjellige. Jeg er solen og hun er måneformørkelse.. Hun har en sint energi over seg som hun sender min vei, og ser generelt morsk ut. Prater sakte, vender og vrir på ting og kommer med småstikk til meg. Hilser aldri på meg men på barnet mitt der i mot.

Hvordan håndtere en slik person? Vet dere hvorfor hun ser på meg slik?

Anonymkode: 961b5...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, WubWub skrev:

Alle kan ikke like alle

Nei det er bra sikkert. Jeg bare kjenner at jeg får frysninger av å være rundt vedkommende. Det er noe tungt og mørkt i denne personen, at det kunne tatt livet av selv ugress på bakken..

I sosiale settinger ler hun aldri. Væremåten er dempet og alvorlig..og creepy.

Vil få henne til å slutte å manipulere meg helt ned, ved å rive ned mitt psykiske forsvar. Men hvordan? :klo: Sier jeg noe, vil det bare bli vendt og vridd på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Arabella skrev:

Det er ikke tilfeldigvis svigermoren din, TS?

Enten svigermor, eller svigerinne 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Arabella skrev:

Tenkte det samme. :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke bra ut, TS. Har du vurdert å kontakte en synsk, for å få klarhet i om dette bare er en ubehagelig person, eller om det er noe mørkere på ferde?

Anonymkode: d6138...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Arabella skrev:

Nei, dette er en person som vanker i samme krets som meg. Vi har barn på samme alder, og møtes derfor ofte i forbindelse med dem.

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Enten svigermor, eller svigerinne 😂

Nei, og takk og pris for det! :fnise::nori:

Hun bor bare på samme sted som meg. Men innrømmer at selv det plager meg noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er bra sikkert. Jeg bare kjenner at jeg får frysninger av å være rundt vedkommende. Det er noe tungt og mørkt i denne personen, at det kunne tatt livet av selv ugress på bakken..

I sosiale settinger ler hun aldri. Væremåten er dempet og alvorlig..og creepy.

Vil få henne til å slutte å manipulere meg helt ned, ved å rive ned mitt psykiske forsvar. Men hvordan? :klo: Sier jeg noe, vil det bare bli vendt og vridd på..

Hun liker deg ikke da...ingen grunn til å smile da.

Anonymkode: fd83a...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din persepsjon av henne. Kanskje hun bare ikke er ei sånn energisk bobble som resten av verden vil hun skal være? Kanskje hun sliter med angst og ser mørkt på alle andre? Jeg synes faktisk du skal prøve å bli litt bedre kjent med henne. Kanskje de du omgår er veldig like deg selv i «lynne». 

Anonymkode: 5d67c...d16

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du "håndtere henne"? Dere liker ikke hverandre og blir aldri venner. Ingen krise. Det er mennesker som passer bedre for begge. 

Anonymkode: 3f23b...661

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får frysninger av ei dame i nær krets. Vi har aldri blitt venner av nettopp den grunn at vi er så forskjellige. Jeg er solen og hun er måneformørkelse.. Hun har en sint energi over seg som hun sender min vei, og ser generelt morsk ut. Prater sakte, vender og vrir på ting og kommer med småstikk til meg. Hilser aldri på meg men på barnet mitt der i mot.

Hvordan håndtere en slik person? Vet dere hvorfor hun ser på meg slik?

Synes denne formuleringen sier en del... Skulle likt å hørt den andre kvinnens beskrivelse av situasjonen også. 

Anonymkode: 9dfd7...0e9

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bruker sånne karakteristika om et menneske du ikke kjenner så virker det som om du er ganske "mørk" i personligheten også. 

Anonymkode: f48ba...2ad

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, her er vi i gang i beste KG-stil med å skulle "ta" TS i stedet for å svare ordentlig på HI. 

Anonymkode: 6fadc...371

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: bare vær den du er. Snakk normalt hyggelig og høflig. Si hei og hade selv om du syns hun er mørk. Det er ikke sikkert at dere trenger å bli bedre kjent, eller at du "forstår henne". Godta at det er som det er. 

Anonymkode: cd506...663

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er «mørke» og negative av natur. Hvis dette mennesket på toppen av dette ikke liker deg (kan være mange grunner: sjalusi, du minner om noen, du har sagt noe «feil» en gang, du er «slitsom» med din positive og boblete energi), vil hun nok føles enda «mørkere.» 

du får trøste deg med at det mest sannsynlig er veldig synd på henne, og at hun har mye smerte og vondt inni seg. Er selv en veldig positiv og sprudlende person, og jeg har en venninne som av og til blir veldig mørk og negativ. Snakker dritt om alt og alle, finnes liksom ikke en positiv ting i verden. Da orker jeg knapt å møte henne, for energien ligger så tungt over meg at det blir nesten vanskelig å puste. Samtidig vet jeg jo at hun tenker masse stygt om seg selv (og andre) og har det vondt inni seg. Så er jo synd på henne. Men jeg kan ikke la henne dra meg ned i dragsuget heller. 

Anonymkode: 0cf41...1d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær deg selv, ignorer småstikkene hennes, vær hyggelig og lat som at du ikke merker oppførselen hennes :) negative folk trenger ofte litt kjærlighet i livet, og jeg tror de setter pris på at folk er hyggelig med dem. folk kan forandre seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...