AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Jeg trenger å vitr andres erfaringer og tips, er veldig forvirret selv. Samboeren har tre sønner som bor veldig langt unna. Jeg er utrolig glad i dem og bryr meg om dem, gleder meg alltid til de kommer. Men samboer mener at det er han som har ytterste krav på samvær, og jeg blir igjen uten. Han ber meg alltid dra til en venninne eller andre steder når de kommer, fordi han krever noen dager med dem alene for å snakke om store og små ting, åssen de har de har det, være extra støtte osv. Jeg føler meg ordentlig utenfor og bare som en sånn ekstrahjelp når de er her. Klart vi koser oss masse en del av tiden, men ja... dere andre stemødre, er deres mann også sånn? Anonymkode: 019f1...6e9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Relevante tilleggsopplysninger her er hvor lenge dere har vært sammen, hvor ofte (og lenge) ungene er hos dere, hvor gamle de er, har det vært sånn hele tiden dere har vært sammen. Å bli kastet ut av eget hjem er aldri greit, det hadde jeg ikke funnet meg i uten videre. Men hvis ungene bor langt unna og han sjelden ser dem skjønner jeg jo at kan ønsker seg kvalitetstid med dem når de først er der. Rent formelt er det jo han som har "ytterste krav på samvær" - det er hans unger og det er ham de har samværsrett (det er ungene som har rett og krav her) med. Anonymkode: 9626f...f38 9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Vi har vært sammen i 7 år og barna har alltid vært en stor del av livet vårt. De er her mange ferier, feks halve sommeren, en vinterferie, påskeferie osv. Den yngste er 11, så 15 og 17 De elsker å tilbringe tid med oss begge, jeg prøver alltid å legge opp til at det blir alenetid mellom far og sønner, men flere dager på rad synes jeg er litt tøft å svelge, ikke minst fordi det er ordentlig upraktisk, men fordi jeg også er så glad i familielivet vi sammen skaper. Anonymkode: 019f1...6e9 11
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Føler med deg og hadde aldri akseptert å være i et slikt "forhold" selv. Men kan forstå hvordan han tenker og må si jeg er imponert av at han faktisk prioriterer barna sine foran dama, det er sjelden vare. Som sagt, ser begge sider og hadde jeg vært deg så ville jeg ikke vært i et slikt forhold. Er du sikker på at det ikke er barna som spør om alenetid? Anonymkode: e6386...721 7
FluffyJuggernaut Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 Syns det er uhørt at han jager deg ut av eget hjem. De kan vel finne på ting alene uten deg, uten at du rømme huset. Jeg syns det er kjempe fint at de får alene tid, det er nok ekstra viktig når det er sjelden de ses. Men det må da kunne fullføres på en finere og bedre måte. Kan de ikke eventuelt leie seg en hytte om han absolutt må ha de helt alene en helg. Jeg er selv skilsmisse barn og vi fikk også alene tid uten steforeldre, men da dro vi ut av huset og fant på ting. Vi jaget ikke stemor til familie og venner en hel helg. Det hadde bare vært frekt og ganske respektløst. 12
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 Kan de ikke ha alenetid selv om du er hjemme? Synes dette var en merkelig ordning. Reise på venninnekveld ene kvelden, men komme hjem for å sove er det lengste jeg hadde strekt meg. Jeg har barn, og hadde ikke krevd mer enn det... Anonymkode: f256a...239 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #7 Skrevet 2. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger å vitr andres erfaringer og tips, er veldig forvirret selv. Samboeren har tre sønner som bor veldig langt unna. Jeg er utrolig glad i dem og bryr meg om dem, gleder meg alltid til de kommer. Men samboer mener at det er han som har ytterste krav på samvær, og jeg blir igjen uten. Han ber meg alltid dra til en venninne eller andre steder når de kommer, fordi han krever noen dager med dem alene for å snakke om store og små ting, åssen de har de har det, være extra støtte osv. Jeg føler meg ordentlig utenfor og bare som en sånn ekstrahjelp når de er her. Klart vi koser oss masse en del av tiden, men ja... dere andre stemødre, er deres mann også sånn? Anonymkode: 019f1...6e9 For en svært dyktig far! Dette er hans barn og hans ansvar. Håper han fortsetter å ta det fulle ansvar. Barna har en mor og en far. Dessuten, best å holde de unna voksenpersoner som sier / skriver «åssen». Anonymkode: d686f...ba5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #8 Skrevet 2. februar 2018 Helt uakseptabelt. Han lærer sønnene sine at det er greit å kaste et voksent menneske ut av sitt eget hjem når de kommer på besøk, etter 7 lange år! Forståelig dersom det var snakk om 7 måneder og et ferskt forhold til ikke var introdusert til. Men situasjonen du beskriver er virkelig ikke heldig. Verden fungerer ikke sånn og ungdom lærer i hvert fall ikke respekt for andre mennesker og kvinner spesielt ved å bli båret på gullstol på den måten. En slik ufrivillig ordning hadde jeg aldri rådet noen til å godta. Dere som applauderer far har her bekrefter bare hvorfor enkelte samværsforeldre tror det er ok å eksludere partner fra avgjørelser som angår dem. (Jmfr. tråden om hun som får stedatter og tre små barn flyttende inn i huset sitt mot sin vilje/kunnskap). Men dette er ikke positivt, og særlig ikke for barna! Jeg har vanskelig for å tro at en mann hadde godtatt å bli kastet ut av hjemmet sitt flere dager i strekk fordi det var praktisk for kona. Dørmatte ts, du bør se varsellampene her. Anonymkode: a0924...255 10
RoH Skrevet 2. februar 2018 #9 Skrevet 2. februar 2018 Høres ut som om det er etter påtrykk fra eks. eller fra barna. Han forteller deg ikke dette for å unngå konflikt på to fronter. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #10 Skrevet 2. februar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært sammen i 7 år og barna har alltid vært en stor del av livet vårt. De er her mange ferier, feks halve sommeren, en vinterferie, påskeferie osv. Den yngste er 11, så 15 og 17 De elsker å tilbringe tid med oss begge, jeg prøver alltid å legge opp til at det blir alenetid mellom far og sønner, men flere dager på rad synes jeg er litt tøft å svelge, ikke minst fordi det er ordentlig upraktisk, men fordi jeg også er så glad i familielivet vi sammen skaper. Anonymkode: 019f1...6e9 Har det plutselig skjedd at han sender deg avgårde? Anonymkode: e8a69...6d3 1
Gjest padawan Skrevet 2. februar 2018 #11 Skrevet 2. februar 2018 Hadde jeg opplevd det der hadde jeg stilt spørsmål med hele forholdet.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #12 Skrevet 2. februar 2018 Han setter forholdet til ts på pause når det passer han. Tipper han også er den dominerende i forholdet ellers. Sannsynligvis er dette forholdet over hvis ts setter hardt mot hardt.. Anonymkode: 248b5...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #13 Skrevet 2. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: For en svært dyktig far! Dette er hans barn og hans ansvar. Håper han fortsetter å ta det fulle ansvar. Barna har en mor og en far. Dessuten, best å holde de unna voksenpersoner som sier / skriver «åssen». Anonymkode: d686f...ba5 Normal høflighet har du ikke hørt om. Anonymkode: e8a69...6d3 10
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #14 Skrevet 2. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: For en svært dyktig far! Dette er hans barn og hans ansvar. Håper han fortsetter å ta det fulle ansvar. Barna har en mor og en far. Dessuten, best å holde de unna voksenpersoner som sier / skriver «åssen». Anonymkode: d686f...ba5 Har mannen din en eks som blander seg mye inn? Er du sikker på at han ikke bare «følger ordre» fra barnas mor eller barna selv? Uff, jeg blir provosert på dine vegne. Jeg hadde ikke funnet meg i å bli ekskludert på den måten av min mann gjennom syv år. Dette er jo nesten voksne barn, de bør lære at verden handler om flere enn dem. Så lenge far tar dem med på aktiviteter kun de fire, så synes jeg du skal forvente å kunne bli hjemme i eget hus. Far bør sette pris på at du engasjerer deg! Dessverre blir det nesten aldri godt nok når man er stemor/bonusmor. Dette vet jeg, da jeg er bonusmamma til to tenåringer med en mor som gjør alt for å ødelegge. Min mann har aldri bedt meg dra bort når de kommer. Det signaliserer jo også at du ikke er viktig for far så fort barna er der. Hos oss er vi opptatt av å vise barna at alle er verdifulle. Nei, vet du hva- ikke finn deg i dette. Og til deg jeg siterer: det er innholdet som er fokus i disse forum, ikke formen (språket). «Åssen» er en muntlig form av «hvordan» og brukes i flere dialekter. Det er ikke grammatisk ukorrekt å bruke i forum som dette. Regner med du er typen som deler inn sms i avsnitt også? Med undertitler kanskje? Barna har også en bonusmamma...ikke kun mor og far. Regner med hun duger til å lage mat til dem? Gjøre rent før de kommer etc? Anonymkode: 63565...706 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #15 Skrevet 2. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har mannen din en eks som blander seg mye inn? Er du sikker på at han ikke bare «følger ordre» fra barnas mor eller barna selv? Uff, jeg blir provosert på dine vegne. Jeg hadde ikke funnet meg i å bli ekskludert på den måten av min mann gjennom syv år. Dette er jo nesten voksne barn, de bør lære at verden handler om flere enn dem. Så lenge far tar dem med på aktiviteter kun de fire, så synes jeg du skal forvente å kunne bli hjemme i eget hus. Far bør sette pris på at du engasjerer deg! Dessverre blir det nesten aldri godt nok når man er stemor/bonusmor. Dette vet jeg, da jeg er bonusmamma til to tenåringer med en mor som gjør alt for å ødelegge. Min mann har aldri bedt meg dra bort når de kommer. Det signaliserer jo også at du ikke er viktig for far så fort barna er der. Hos oss er vi opptatt av å vise barna at alle er verdifulle. Nei, vet du hva- ikke finn deg i dette. Og til deg jeg siterer: det er innholdet som er fokus i disse forum, ikke formen (språket). «Åssen» er en muntlig form av «hvordan» og brukes i flere dialekter. Det er ikke grammatisk ukorrekt å bruke i forum som dette. Regner med du er typen som deler inn sms i avsnitt også? Med undertitler kanskje? Barna har også en bonusmamma...ikke kun mor og far. Regner med hun duger til å lage mat til dem? Gjøre rent før de kommer etc? Anonymkode: 63565...706 Du og mange andre forstår ikke at fars kjæreste ikke ble bestilt av barna. De ønsker ofte ikke en ny eller en til. Barna vil ha hva som er kjært: mor og far. Anonymkode: d686f...ba5 2
Biloba Skrevet 2. februar 2018 #16 Skrevet 2. februar 2018 Familier fungerer ikke etter "ytterste krav", men prøv å se det fra hans side også? Tenk deg siste året. Hvor mye alenetid har han da med sønnene sine når han bare har ferier å spille på? Hvor mye tid har en far i en normal, samboende familie? Eller en far med 50/50-samvær? Det er på en måte forståelig at han ikke vil gi fra seg så mange av mulighetene for mer intime stunder med de næreste samtalene. Jeg har et godt forhold til stebarnet (ungdom 50/50) og vi kan ha fine fortrolige samtaler på egenhånd, men de to trenger også tid sammen alene. Det aller mest fortrolige og de aller nærmeste stundene mellom forelder og barn skjer ikke med andre tilstede. Derfor går de ut alene og spiser, tar seg en kjøretur eller en fjelltur, har filmkveld alene i kjellerstuen osv. Forholdet deres vokser veldig på det! Tenk deg at det nesten alltid var en annen voksen tilstede når du var sammen med kjæresten din. Eller at din mor fikk en ny mann som alltid var der hvis dere ville sitte med kjøkkenbordet og ha en jenteprat over en kopp te? Eller at bestevenninnas type hang over dere alltid? Klart det er sårt å bli holdt på avstand, men husk også at han faktisk ikke får reservert så mye alenetid med barna sine. Han går glipp av nesten alt i oppveksten deres faktisk. 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #17 Skrevet 2. februar 2018 Synes det er helt greit at han vil finne på ting alene med barna og være sammen med dem alene - men det er helt uakseptabelt å kaste noen ut fra sitt eget hjem. Å si at TS må forlate hjemmet sitt fordi barna kommer er overhodet ikke greit. Hun bor der. Det er hennes base også. Far kan ta med barna på ting eller finne på ting mens TS er i huset. Mitt råd til TS må være å gi dem plass og ligge litt lavt - men ikke godta å bli kastet ut av eget hjem. Anonymkode: c855e...dc0 5
Outlander Skrevet 2. februar 2018 #18 Skrevet 2. februar 2018 Nei herregud dette ville jeg ALDRI har godtatt. Om han vil ha alene tid med barna sine kan de finne på noe utenfor huset. Å bli sparket ut av egen hus viser at han har absolutt NULL respekt for deg og deres forhold ts. For dere som sier at hun skal se hans side- nope. Ja, far trenger alene tid med barna, men ikke på bekostning av SAMBOEREN som bor der 100%, spesielt da de har vært sammen i 7 år. Ellers kan faren bare droppe å ha samboeren i fremtiden og bare ha særboer. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #19 Skrevet 2. februar 2018 Alenetid er jo fint, men å be en samboer gjennom 7 år å dra bort flere dager er jo urimelig og ekskluderende. På den tiden er man blitt familie, og skal ikke måtte holde litt avstand som i ferske kjæresteforhold. Anonymkode: a8354...7de 4
palamina Skrevet 2. februar 2018 #20 Skrevet 2. februar 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du og mange andre forstår ikke at fars kjæreste ikke ble bestilt av barna. De ønsker ofte ikke en ny eller en til. Barna vil ha hva som er kjært: mor og far. Anonymkode: d686f...ba5 Så klart. Jeg fikk ny stefar da jeg var 17. Tror du mora mi sendte han ut av huset når jeg kom for å være sammen med henne? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå