Gå til innhold

Navnet Alva

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da bor du formodentlig ikke på Oslo Vest eller Bærum. Her kryr det av Alva'er.

Anonymkode: 74a52...2b8

Jo bor i Holmenkollen 

Anonymkode: 583bf...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig fint, har ei Alva selv som er veldig glad i navnet sitt! Var ikke så vanlig når hun blei født, og fikk flere overraskende øyne når jeg fortalte hva hun skulle hete. I dag får jeg bare "åååå det er så fint navn det!!"

Anonymkode: 4db75...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mine ca 350 venner på Facebook, hvorav kanskje 250 er i den alderen at de har barn fra 0 - 16 år, er det to som har barn som heter Alva. Begge Alva-ene er 5-6 år gamle, begge er født i Oslo, den ene i bydel Bjerke og den andre i bydel Frogner.

Hvis man ser på kurven over hvor mange som har fått navnet, ser man at det er ganske mange de siste årene. Likevel: det ser ut som om Alma er mer poppis, faktisk. Personlig liker jeg Alva bedre enn Alma.  

Anonymkode: a2ee8...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempefint! Vurderte det selv helt til jeg skrev det for hånd, da syntes jeg at det ble fort kort og jeg fant ikke en skrivemåte som kjentes naturlig ut. Men bortsett fra det så var det på topplista av mine valg :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Da bor du formodentlig ikke på Oslo Vest eller Bærum. Her kryr det av Alva'er.

Anonymkode: 74a52...2b8

Ikke samme bruker, men fra Groruddalen-kryr av alma og alvaer

Anonymkode: 29b5a...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med såvidt 1400 som heter det i hele Norge så er "kryr av" skikkelig overdrevet. Typisk kgtrolling.

Anonymkode: 671c4...8e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen 😄 Må si jeg stusser på at flere av dere mener at det er et poppis navn da det kun er 1400 som heter det i Norge. Det er heller ikke på topp 50 engang.. Dere sier det kryr av Alva’er i Oslo men såvidt jeg kan se er dette navnet veldig populært i ett eneste fylke og det er Finnmark. Ikke at det har noen betydning for meg da jeg hverken bor i Oslo eller Finnmark men ☺️

Anonymkode: 3f1f3...bbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint :) møtt ei jente i skolealder som heter det. Ellers kjenner jeg ingen med navnet Alva. Men selv syns jeg Alvilde er finere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...