AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Hei Kom over en rasekatt til salgs som jeg falt for med første blikk. Kontaktet oppdretter (bor langt unna) bare for å få info og oppdretter virket interessert i å selge katten. Jeg sa at jeg må tenke på dette da jeg egentlig ikke skal ha en til katt nå, og er jo et stort valg da den skal ha et godt liv hos meg hvis den kommer hit. Holder kontakt med oppdretter og hun sier så mange er interessert osv. Men tilbyr meg til slutt å kjøpe katten. Hun kjenner meg ikke, og katten kommer til å få det flott hos meg, men det vet jo ikke hun sånn sett. Spørsmålet er, gjør oppdrettere seg litt kostbar for å øke interessen? Fikk litt følelsen av det, men håper jeg tar feil. Har en pus som ikke er så glad i nye katter så må tenke nøye på dette og trenger også en oppdretter som følger opp og gir veiledning om jeg skulle kjøpe katten. Anonymkode: 6238d...c25
Emmelise Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 Ettersom rasekatter koster betraktelig mer enn en huskatt føler oppdrettere seg ofte langt tryggere å selge sine kattunger til folk som melder sin interesse. Oppdretteren har heller ingen måte å gjøre bakgrunnssjekk på deg og må dermed kunne stole på at siden du er villig til å bruke en såpass sum på en katt så vil du behandle den godt. Hva slags katterase er det du ser på? Jeg har også en katt som ikke er glad i nye katter. Han liker knapt den andre katten vi allerede har. Skulle du kjøpe denne katten vil jeg anbefale at det avtales med oppdretter at katten kan returneres og kjøpet heves skulle det ikke gå bra mellom dem. En prøveperiode rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå