AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Jeg må ha en ny bærbar PC og håper det er noen data-kyndige som kan hjelpe meg litt Jeg er ikke så opptatt av hva slags merke det er , men har nå en ACER og er ganske irritert på alle programmene som følger med som jeg ikke får slettet. Den må også oppdateres veldig ofte. Så nå ønsker jeg å forsøke en annen type. Den trenger ikke å være superrask eller avansert. Jeg bruker den kun til surfing og streaming. Tenker å bruke ca 5000 kr. Takk for hjelp Anonymkode: 496b2...24d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Hvis du har Windows 10 kan du laste ned en "ren" versjon fra Microsoft og installere på nytt. Da blir du kvitt alt drittet produsenten har lagt inn. Husk å ta backup av alt først. Anonymkode: a4ad1...5d0 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du har Windows 10 kan du laste ned en "ren" versjon fra Microsoft og installere på nytt. Da blir du kvitt alt drittet produsenten har lagt inn. Husk å ta backup av alt først. Anonymkode: a4ad1...5d0 Har du prøvd det? For jeg valgte den installasjonen med fikk alt av bloatware uansett. Eller dvs, kanskje det egentlig avr 100 programmer og jeg bare fikk 40 når jeg gjorde en "clean" install Anonymkode: 9a2b3...219
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 59 minutter siden, AnonymBruker said: Har du prøvd det? For jeg valgte den installasjonen med fikk alt av bloatware uansett. Eller dvs, kanskje det egentlig avr 100 programmer og jeg bare fikk 40 når jeg gjorde en "clean" install Anonymkode: 9a2b3...219 Hva mener du med bloatware? Det er ikke mulig å få minste installert som standard enn det man får hvis man formatterer harddisken og installerer Windows på nytt. Hvis du kjøper en ny PC vil du få mer enn det. Du kan imidlertid gjøre mange forandringer i oppsettet som gjør at den bruker mindre tid på fancy effekter og dermed blir raskere. https://www.google.no/search?q=optimize+windows+10+speed Anonymkode: a4ad1...5d0
Gjest Optimo Skrevet 2. februar 2018 #5 Skrevet 2. februar 2018 https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP14BP091NO/hp-14-bp091no-14-barbar-pc-hvit?scid=Pricecomparison2989 https://www.power.no/data-og-tilbehoer/baerbar-pc/asus-vivobook-max-r541ua-dm986t-156/p-504581/ Mer lagringsplass på den nederste. Mer minne og billigere pris på den øverste.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 Om du vil ha en pc uten masse tull på (bloatware) kan du sjekke ut Asus som kommer i pure versjon. Har en hp lenovo (ganske lik den linket over men med i5) og den hadde masse bloatware, tok noen timer å få fjernet alt men nå er den fin. Det som tar tid er å avinstallere office på alle språk, fjerne andre program du ikke vil ha og finne settings slik at windows ikke kommer med forslag til spill og laster ned disse. Fra cmd kan du også få fjernet de greiene som ikke har en "avinstaller" knapp (som xbox greiene). Ville brukt en dag på å sette den opp over å betale mye for en pure versjon asus. Anonymkode: 72302...693
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå