Gå til innhold

**sitt ups**

Fremhevede innlegg

Skrevet

får en flatere mage av å ta sitt ups?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

nja... får sterkere magemuskler men så lenge man har en del fett på magen så vises ikke det så godt. Derfor Flat mage: kondis trening kobinert med styrke

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Enkelt og greit: Nei.

Litt lenger svar: Nei, men musklene vokser, og dermed øker forbrenningen, og med tid og stunder KAN magen bli flatere. Men ikke som direkte resultat av sit-upsene.

Gjest Daniella_
Skrevet

Jogging er veldig bra! Kombinert med sit-ups.

Skrevet

Sit ups i seg selv gir ikke flatere mage. Du bør også trene andre typer mageøvelser, trene utholdenhet og spise riktig.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Enkelt og greit: Nei.

Litt lenger svar: Nei, men musklene vokser, og dermed øker forbrenningen, og med tid og stunder KAN magen bli flatere. Men ikke som direkte resultat av sit-upsene.

Men en mage som har mer definerte muskler, som man absolutt får av sit-ups, ser flatere ut enn om man ikke kan se magemusklene.

Skrevet

Tren opp musklene, og tren vekk fettet som ligger utenpå. Musklene vil vokse, fettet reduseres. Du får muskler som viser, og du får en flatere mage.

Skrevet

Du har allerede fått svar på spørsmålet, jeg vil bare si en liten ting i tillegg; det er veldig viktig at du utfører sit-up's riktig (akkurat som alle andre styrkeøvelser). Det er mange som trener hundrevis av sit-up's, men som like godt kunne tatt 20, hvis de bare hadde trent hardere. Nå kommer det litt an på hva slags muskler du vil ha, men utfør dem uansett riktig, både med tanke på ryggen og effekten i seg selv.

Når jeg trener magen brenner det skikkelig, og gjør vondt - men det fungerer.

Godt mulig du vet dette fra før, så klart. Bare et innspill.

Gjest seroxata
Skrevet

så slike tips som man får i f.eks shape-up, om hvordan få flatere mage på noen uker, det er bare bullshit? eller funker de faktisk om du kombinerer det med masse jogging??

Skrevet
så slike tips som man får i f.eks shape-up, om hvordan få flatere mage på noen uker, det er bare bullshit? eller funker de faktisk om du kombinerer det med masse jogging??

Det meste som står i Shape-Up er bullshit. :wink:

Hvor lang tid du bruker på å få flat mage kommer jo an på utgangspunktet og hva slags kvalitet du har på treningen. Veldig individuelt, det er også hvor god kroppens evne er til å bygge muskler.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du har allerede fått svar på spørsmålet, jeg vil bare si en liten ting i tillegg; det er veldig viktig at du utfører sit-up's riktig (akkurat som alle andre styrkeøvelser). Det er mange som trener hundrevis av sit-up's, men som like godt kunne tatt 20, hvis de bare hadde trent hardere. Nå kommer det litt an på hva slags muskler du vil ha, men utfør dem uansett riktig, både med tanke på ryggen og effekten i seg selv.

Når jeg trener magen brenner det skikkelig, og gjør vondt - men det fungerer.

Godt mulig du vet dette fra før, så klart. Bare et innspill.

hvordan utfører du øvelsene?

Skrevet
hvordan utfører du øvelsene?

Nå er jeg ingen ekspert, men dette er slik jeg trener, og som jeg får effekt av:

- Langsomme bevegelser: hele muskelen brukes, holdes statisk, og senkes saaakte ned igjen. Hvis jeg bruker en øvelse hvor du ligger på ryggen på bakken, og løfter bena oppover, så senker jeg bena til de nesten når bakken - men ikke helt - og løfter dem opp igjen.

- Intensitet: dette handler også om litt av det jeg skrev over, nemlig å ikke f.eks. løfte bena i været raskt, senke dem ned, og ta pause etter hver repetisjon. Jeg gjør flere repetisjoner uten at magemusklene får hvile, dette gjør at de blir "gjennomtrente", og det gjør vondt. Jeg vrir meg i smerte etter sett jeg har gjort ordentlig (ikke så lenge altså, og selvfølgelig ikke noe dramatisk, men det skal kjennes).

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er jeg ingen ekspert, men dette er slik jeg trener, og som jeg får effekt av:

- Langsomme bevegelser: hele muskelen brukes, holdes statisk, og senkes saaakte ned igjen. Hvis jeg bruker en øvelse hvor du ligger på ryggen på bakken, og løfter bena oppover, så senker jeg bena til de nesten når bakken - men ikke helt - og løfter dem opp igjen.

- Intensitet: dette handler også om litt av det jeg skrev over, nemlig å ikke f.eks. løfte bena i været raskt, senke dem ned, og ta pause etter hver repetisjon. Jeg gjør flere repetisjoner uten at magemusklene får hvile, dette gjør at de blir "gjennomtrente", og det gjør vondt. Jeg vrir meg i smerte etter sett jeg har gjort ordentlig (ikke så lenge altså, og selvfølgelig ikke noe dramatisk, men det skal kjennes).

hehe,nå spør jeg litt til jeg: hvor mange rep, antall serier og hvor ofte pleier du å gjøre dette? jeg gjorde slike øvelser før, og de funka bra...og nå som magen blir større og større vil jeg minske den, så jeg tar veldig gjerne i mot råd :)

Gjest Anonymous
Skrevet

hehe,nå spør jeg litt til jeg: hvor mange rep, antall serier og hvor ofte pleier du å gjøre dette? jeg gjorde slike øvelser før, og de funka bra...og nå som magen blir større og større vil jeg minske den, så jeg tar veldig gjerne i mot råd :)

Skrevet
hehe' date='nå spør jeg litt til jeg: hvor mange rep, antall serier og hvor ofte pleier du å gjøre dette? jeg gjorde slike øvelser før, og de funka bra...og nå som magen blir større og større vil jeg minske den, så jeg tar veldig gjerne i mot råd :)[/quote']

Akkurat nå trener jeg magen ganske lite, i og med at jeg ikke har noen treningspartner, og dermed ikke får gjort yndlingsøvelsen min for magen (synes de fleste alternativene er kinkige, dessuten har jeg en skade i ryggen som gjør at jeg fort får vondt ved mange øvelser).

Men, ideelt sett, så tar jeg sett helt til jeg føler at det er nok - den er veldig vag, og ikke til noe hjelp for deg, men det er det jeg gjør. Alt dette kommer jo an på hvor hardt du gjør det.

Når det gjelder repetisjoner, så kjører jeg på til jeg ikke makter en eneste rep til (av og til er jeg litt pyse, og gir meg litt før).

Jeg trener magen hver gang jeg trener ellers - det går litt opp og ned, men er jeg fortsatt veldig støl fra sist trening, så dropper jeg det, eventuelt trener lettere.

Det er mye uenighet rundt hvor ofte man kan trene magen, noen mener at man kan trene den hver dag (siden vi bruker magemusklene "hele tiden", til å holde oppe kroppen), mens andre mener at den skal trenes som andre muskler (med hvile imellom).

Jeg tror dette kommer an på om du trener eksplosivt eller utholdende - jeg trener eksplosivt, og bør da ikke trene hver dag (noe som sier seg selv, i og med at jeg er altfor støl dagen etter). Trener du utholdende (flere repetisjoner, men ikke like tungt på hver repetisjon), vil jeg mene at du kan trene magen hver dag.

Jeg er klar over at dette svaret ble litt uklart. Det er vanskelig å gi fasitsvar, spesielt siden det er ulike mål for treningen.

Men, jeg ser at du skriver at "magen er for stor".

Dersom du har overflødig fett på magen, så må du fortrinnsvis trene fettforbrennende (løping, rask gange etc.). Du kan ha så store muskler du vil på magen, men har du fett over, så har det ikke den helt store effekten.

En kombinasjon er best.

Gjest Anonymous
Skrevet

Til theo:

Jeg sykler intensivt på spinningsykkel og går turer..det vil si jeg har nylig startet med det :oops: så litt styrkeøvelser i kombinasjon med dette må nok hjelpe! takk for god hjelp :)

Skrevet
Til theo:

Jeg sykler intensivt på spinningsykkel og går turer..det vil si jeg har nylig startet med det :oops: så litt styrkeøvelser i kombinasjon med dette må nok hjelpe! takk for god hjelp :)

Det er bra!

Husk at lavintensitet er best for fettforbrenningen (gå raskt/løp saktere).

Lykke til, da! :)

Skrevet

Man strammer opp m å trene magen. Men flat blir den først når det over er borte ja.

Skal man virkelig få effekt ut over helseaspektet må man trene dem til man vrir seg i smerte ja . Ta så tretti sek pause og kjørpå igjen.. gange tre til fem.

Hver dag.

Tren også ryggen, ellers kommer det fort smerter...

Gjest Anonymous
Skrevet
Man strammer opp m å trene magen. Men flat blir den først når det over er borte ja.

Skal man virkelig få effekt ut over helseaspektet må man trene dem til man vrir seg i smerte ja . Ta så tretti sek pause og kjørpå igjen.. gange tre til fem.

Hver dag.

Tren også ryggen, ellers kommer det fort smerter...

forslag til ryggøvelser?

Skrevet

forslag til ryggøvelser?

ligge på magen. Hender under haka. Løft oppog strekk deg ut (søk utover). Løft opp ti cm. hold. Ned.

Ganger femten. Ganger tre-fire.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...