Gå til innhold

Inneplanter som overlever

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inneplanter som overlever alt? Dvs det meste? 

Mener vel egentlig innmari lettstelt! :lillesky2:

Noen tips?

Anonymkode: 68147...e7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Svigermors tunge".

• Liker 1
Gjest NuttinSpecial
Skrevet

Alle mine blir monstersvære og blomstrer gang på gang. Jeg vanner de en gang i uken og dusjer med en sprayflaske. Passer også på at lysforholdene egner seg.. Det gjelder forsåvidt alle planter jeg har hatt. Er ikke det lettstelt nok burde man kjøpe seg plastikk :laugh:

Skrevet

Fredslilje. Den jeg har er flere år gammel, den er ikke bortskjemt med hverken vann eller næring. Når den begynner å se litt pjusk ut så setter jeg hele potta i vasken og fyller opp med vann, lar det stå litt sånn at jorda trekker til seg masse vann. Så holder det en uke eller to. Det er det stellet den får. Den har stått i stuevinduet i full sol, under varmepumpa og i en litt mørkere krok. Trives uansett :)

Anonymkode: 174f6...e4b

• Liker 2
Skrevet

Fredslilje er den eneste jeg har holdt liv i i flere år. Vanner den godt når bladene henger og den spretter opp i live igjen :)

Skrevet

Fredslilje, aloe vera og draketre er eneste som overlever her! og dem overlever alt :P 
Noen ganger går det flere uker før jeg husker at jeg faktisk har planter som trenger vann! 
Når fredsliljen ser fryktelig deprimert ut, så hiver jeg i ett glass vann til den og draketreet, og litt til aloe veraen. Draketreet overlever 3-4 uker uten vann helt uten problemer! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...