Gjest rødhette! Skrevet 9. februar 2005 #1 Skrevet 9. februar 2005 Østmarka er for dere som bor andre steder i landet; et stort skogområde i Oslo. Med flere stier og er ypperlig å gå langrenn her om vinteren og gå turer resten av året. Så til saken: jeg er så heldig at jeg bor like ved Østmarka og har veldig lyst til å gå tur der. Saken er at jeg sjelden har noen å gå sammen med, og til og med da ser jeg meg ofte over skulderen. Å gå der alene tør jeg nemlig ikke da jeg er livredd for slike skumle menn som gjemmer seg bak et tre og hopper fram såsnart de ser en jente som går alene der... Går da med spray i lomma i tilfelle da men det hjelper lite hvis det er flere enn 1 ond mann som overfaller meg. Ikke kan jeg løpe særlig fort heller Men jeg har sett mange kvinner som jogger alene i Østmarka! Til og med med musikk i ørene så de ikke hører det om det er fare på ferde. Og kvinner som går alene med barnevogner der.... Hvordan tør dere? Eller er det virkelig trygt? Hørte det var en blotter i Østmarka i sommer.... Litt langt og rotete dette men for å oppsummere; er det trygt for jenter å gå tur alene i Østmarka på dagtid?
Anders26år Skrevet 10. februar 2005 #2 Skrevet 10. februar 2005 Tror ikke det er noe større problem der enn andre steder. Men ting kan jo skje . Ting skjer jo overalt så det er vel kanskje ikke verdt å gå rundt å være redd. Det finnes måter å føle seg litt tryggere på. Ha på mobilen på 1 knapp oppringing til en du VET er ved telefonen eller noe som du har gitt beskjed til på forhånd at du skal ut å gå en tur . Regner egentlig ikke at så mye skjer om dagen siden det er så mange som går tur der på den tiden.
Hu i Svingen Skrevet 10. februar 2005 #3 Skrevet 10. februar 2005 Enten kan du tenke som så - at jeg kan ikke gå rundt å være redd for alt mulig. Sjansen for at det skjer meg noe ille er forsvinnende liten, og dessuten ønsker jeg ikke å la slike farer holde meg tilbake. - Eller du kan skaffe deg en hund og ta den med på tur. Et tredje, men dårlig alternativ er å bli sittende hjemme med hendene i fanget.
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #4 Skrevet 10. februar 2005 Det er antagelig mye tryggere å rusle i østmarka enn ned Karl Johan. Jeg er oppvokst med østmarka som nabo, har vært masse på tur, også aleine, og aldri opplevd noe skummelt. Kan ikke huske at det har vært noe særlig rapporter om at ting har skjedd heller. Og ihvertfall ikke advarlser mot å gå i skogen. Blottere er stort sett helt ufarlige, men de jeg har sett har stort sett vært på t-banestasjoner og i parker, aldri i marka. Du er kanskje redd fordi du ikke er vant til å gå i skogen, det er andre lyder og man har ikke like god oversikt som når man går ned gata. Prøv å sett deg ned et sted i utkanten av skogen og kjenn etter hva det er du syns er skummelt. Du trenger jo ikke gå tur langt inn i skogen hver gang. Legg det på et nivå du syns er trygt og så kanskje redselen din går over etterhvert. Måten du beskriver redselen din på får det ivhertfall til å høres ut som om den er litt irrasjonell, sånn som mørkeredsel også er. Tror det kan hjelpe å øve seg litt?
Xantippe Skrevet 10. februar 2005 #5 Skrevet 10. februar 2005 Jeg ville ikke hatt betenkligheter med å gå der på dagtid. Men du kan jo evt låne en hund av naboen eller noe. Hvis du er utrygg. De blir sikkert glade for å slippe å lufte hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå