AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Dønn jeg er avhengig. Drikker flere liter for dagen!! Noen flere? Og er det noen som har et godt tips om hvordan man kan kutte ned? Anonymkode: 25f9d...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Er vel bare å slutte. Ikke kjøpe mer. Anonymkode: d0789...c3a 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel bare å slutte. Ikke kjøpe mer. Anonymkode: d0789...c3a Men jeg får lyst på noe godt hele tiden, og det er liksom det jeg kan unne meg. Men du har sikkert rett! bare ikke ha det tilgjengelig er sikkert det beste.. Anonymkode: 25f9d...ce5 1
Titania Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Det beste er å ikke ha det tilgjengelig, men prøv heller saft i en overgangsperiode til vann, f.eks? jeg sluttet med brus ved å først drikke saft, før jeg ble lei av å blande safta til slutt og heller har en masse flasker vann i kjøleskapet til enhver tid.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men jeg får lyst på noe godt hele tiden, og det er liksom det jeg kan unne meg. Men du har sikkert rett! bare ikke ha det tilgjengelig er sikkert det beste.. Anonymkode: 25f9d...ce5 Jeg har også lyst på noe godt hele tiden, men vil ikke ødelegge tenner eller bli overvektig. Derfor drikker jeg sjeldent brus og spiser litt godteri kun på helg. Spiser en brødskive og en kopp te med en teskje honning i stedet Anonymkode: d0789...c3a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har også lyst på noe godt hele tiden, men vil ikke ødelegge tenner eller bli overvektig. Derfor drikker jeg sjeldent brus og spiser litt godteri kun på helg. Spiser en brødskive og en kopp te med en teskje honning i stedet Anonymkode: d0789...c3a Men man blir vel ikke overvektig av lettbrus, tenner kan jeg være enig i! Gode tips! Anonymkode: 25f9d...ce5
Perelandra Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 Lettbrus generelt eller sukkerfrie coladrikker? Sistnevnte inneholder koffein som kan gi avhengighet, og ubehag hvis du slutter brått.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 16 minutter siden, Perelandra skrev: Lettbrus generelt eller sukkerfrie coladrikker? Sistnevnte inneholder koffein som kan gi avhengighet, og ubehag hvis du slutter brått. Er pepsimax det går i her Anonymkode: 25f9d...ce5
Perelandra Skrevet 1. februar 2018 #9 Skrevet 1. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er pepsimax det går i her Anonymkode: 25f9d...ce5 Ante meg det. Jeg har aldri hørt noen som er avhengig av andre typer lettbrus enn dem som inneholder koffein. Hvis du vil unngå abstinensplagene kan det ære et alternativ å drikke kaffe.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #10 Skrevet 1. februar 2018 Pepsi har koffein i seg, så det kan også være det du er avhengig av da. Da må du rett og slett prøve å venne deg av koffeinet, eller gå over til noe annet som har koffein i seg, som Perelandra foreslo. Ellers er det noen som føler de blir avhengig av brus generelt, men da er det kanskje mest fordi du elsker det så mye at du ikke klarer å leve uten. Isåfall kan du prøve å blande ut brusen med pittelitt kullsyreholdig vann. Sakte men sikkert ha i mer og mer vann i brusen, sånn at du til slutt drikker bare kullsyreholdig vann. Ta deg god tid og ikke gjør det hele på et par dager, for da savner du nok brusen med en gang. Her snakker jeg uker med mer og mer vann i brusen. For å slutte med det kullsyreholdige vannet, kan du begynne å blande det ut med mer og mer rent vann. Plutselig drikker du vann istedet for brus. Anonymkode: 16056...fc4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #11 Skrevet 1. februar 2018 Bytt det ut med farris og kaffe. Farris for kullsyren, kaffe for koffeinen. Funka for meg. Byttet så til koffeinfri kaffe, så til te. Anonymkode: 12e02...e73
Djungelvrål Skrevet 1. februar 2018 #12 Skrevet 1. februar 2018 Drikker funsaft istedet. Drikker ca 5-6 l cola lettbrus i uka. Nå skal jeg skjerpe meg og prøve å bare unne meg en flaske i helga.
Lill3My Skrevet 1. februar 2018 #13 Skrevet 1. februar 2018 Ikke ha det tilgjengelig, utenom kanskje i helgen? Om du ikke har det tilgjengelig kan du jo heller ikke drikke det. Er det økonomiske eller helsemessige grunner til at du vil slutte å drikke dette? :_-) Drikk vann. Og evt sukkerfri saft om du må ha noe med smak. Ellers vil en god kopp te med feks peppermynte hjelpe godt på
Sillyline Skrevet 1. februar 2018 #14 Skrevet 1. februar 2018 Kommer an på om det er søtsmaken eller koffeinen du er avhengig av. I så tilfelle gå over til lettsaft eller kaffe. Lettsaften kan du blande mer og mer ut etter hvert.
Djungelvrål Skrevet 1. februar 2018 #15 Skrevet 1. februar 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men man blir vel ikke overvektig av lettbrus, tenner kan jeg være enig i! Gode tips! Anonymkode: 25f9d...ce5 Studier har vist at folk som drikker lettcola har mer midjefett enn de som ikke gjør det.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #16 Skrevet 2. februar 2018 10 timer siden, Peonjenta skrev: Studier har vist at folk som drikker lettcola har mer midjefett enn de som ikke gjør det. Så var det det med årsak/virkning, da... De som er feite, prøver gjerne slanke seg, og som et ledd av det går de over til lettbrus -> de har ikke blitt feite av lettbrusen, de drikker lettbrus fordi de er feite. Anonymkode: 76ea4...7a7 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #17 Skrevet 2. februar 2018 Jeg ville prøvd nedtrapping. Det var det jeg gjorde med kaffe da jeg begynte prøvingen på Prosjekt Baby. Bruk mindre glass, så ser du ikke at du får i deg mindre. Gå over til å ta halve glass. Kutt så helt ut et av disse glassene, osv. Jeg syntes det var mye lettere enn å slutte "cold turkey". Anonymkode: 76ea4...7a7
Blod Skrevet 3. februar 2018 #18 Skrevet 3. februar 2018 Jeg synes det hjelper å bytte det ut med andre smaker, ihvertfall i overgangen. Saft, juice, iste, farris...
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #19 Skrevet 4. februar 2018 Jeg ville valgt å trappe ned framfor å slutte brått. Finn en annen god drikke som Fun Light saft eller lignende. Bytt til f.eks. annethvert glass Fun Light og annethvert glass lettbrus før du til slutt er nede på bare ett glass lettbrus om dagen og så er det slutt. Om du har drikket mye lettbrus daglig i lang tid kan det være hardt å slutte brått, særlig hvis brusen inneholder koffein. Da får du gjerne vondt i hodet og det gjør det ikke lettere å slutte, så ta det heller gradvis. Anonymkode: 0899c...14d 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #20 Skrevet 4. februar 2018 Lol, man blir ikke avhengig av lettbrus Anonymkode: bd8b3...5e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå