Nuttery Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Jeg gjorde feilen å kjøre et par kluter som var fulle av teak-olje i vaskemaskinen. Nå lukter hele vaskemaskinen og alt som kommer ut av den intenst av teak-olje. Jeg har forsøkt å kjøre på kokevask (tom maskin), kaldtvann, og med zalo... Men ingenting hjelper... Hva gjør jeg? Må jeg kjøpe ny vaskemaskin?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Whitesprit? Men det er sikkert ikke så heldig for selve maskinen.. Anonymkode: 8a18f...705
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Eddik, kanskje? Anonymkode: 8a2f6...5ab
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 2 timer siden, Nuttery skrev: Jeg gjorde feilen å kjøre et par kluter som var fulle av teak-olje i vaskemaskinen. Nå lukter hele vaskemaskinen og alt som kommer ut av den intenst av teak-olje. Jeg har forsøkt å kjøre på kokevask (tom maskin), kaldtvann, og med zalo... Men ingenting hjelper... Hva gjør jeg? Må jeg kjøpe ny vaskemaskin? Gratulerer du har gjort det helt store. Teak olje er selvantennelig, klutene skal brennes eller oppbevares utendørs (ikke inntil husvegger eller i kontakt med brennbart materiale) inntil de er helt tørre og kan kastes i søpla. Olje på og i plastmaterialene vaskemaskina er full av, får du knapt bort, akkutat som du har opplevd. Du får vente til i morgen og ringe Lilleborg eller annen produsent/selger av Teakolje og forhøre deg om de har noen råd. Hell nå for all del ikke eddik eller andre produkter i vaskemaskinen og trekk ut støpselet. Du risikerer vel og at slangene og plasten i masskinen sprekker og maskinen lekker på sikt. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Whitesprit? Men det er sikkert ikke så heldig for selve maskinen.. Anonymkode: 8a18f...705 Gjetteleker med forslag på enda mer skadelige produkter er til liten hjelp for ts. Hva tror du skjer når hun blander to brannfarlige kjemiske produkter? Og der kom forslaget om eddik også ja. Når tid kommer meldingen fra ts om brann i både vaskemaskin og hus Anonymkode: 678d6...158 1
Nuttery Skrevet 2. februar 2018 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer du har gjort det helt store. Teak olje er selvantennelig, klutene skal brennes eller oppbevares utendørs (ikke inntil husvegger eller i kontakt med brennbart materiale) inntil de er helt tørre og kan kastes i søpla. Olje på og i plastmaterialene vaskemaskina er full av, får du knapt bort, akkutat som du har opplevd. Du får vente til i morgen og ringe Lilleborg eller annen produsent/selger av Teakolje og forhøre deg om de har noen råd. Hell nå for all del ikke eddik eller andre produkter i vaskemaskinen og trekk ut støpselet. Du risikerer vel og at slangene og plasten i masskinen sprekker og maskinen lekker på sikt. Gjetteleker med forslag på enda mer skadelige produkter er til liten hjelp for ts. Hva tror du skjer når hun blander to brannfarlige kjemiske produkter? Og der kom forslaget om eddik også ja. Når tid kommer meldingen fra ts om brann i både vaskemaskin og hus Anonymkode: 678d6...158 Jeg er helt klar over dette. Gud vet hvordan disse klutene kom med. Jeg har kjørt maskinen både med kaldt og varmt vann, med zalo (burde ikke dette i teorien løse det opp?), og med vanish. De klærne jeg har vasket i maskinen lukter ikke, men selve maskinen OSER. Får ta en telefon ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå