Gå til innhold

Gjennomtrengede kulde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så kalde føtter! Jeg sover med vanlig sokker og ullsokker og fleecebukse og genser, men beina og føttene er så kalde! Tar opp til 2 timer å få varmet dem under dyna. De er ikke klamme eller noe, bare skikkelig kalde. Tips? 

Anonymkode: a063b...aa1

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har så kalde føtter! Jeg sover med vanlig sokker og ullsokker og fleecebukse og genser, men beina og føttene er så kalde! Tar opp til 2 timer å få varmet dem under dyna. De er ikke klamme eller noe, bare skikkelig kalde. Tips? 

Bruk tøfler + gode og varme ullsokker + varme klær inne. Skru opp varmen inne. Bruk gode og varme vintersko med gode ullsokker i utendørs.

Anonymkode: ce27b...7e6

Skrevet

Varmeflaske er jo ideelt da. Eller om du deler seng med noen: tving føttene dine inn mellom et eller annet så de får kroppsvarmen derfra.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange grader har du på soverommet ditt? Og ikke minst er du frisk og normalvektig? 

Anonymkode: 16481...312

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange grader har du på soverommet ditt? Og ikke minst er du frisk og normalvektig? 

Anonymkode: 16481...312

Vi har satt varmeovnen på 25 grader, så det er ganske kjølig. Føler meg frisk og fin, litt undervektig på bmi, men ikke noe utenom det vanlige. :)

Skrevet
4 minutter siden, visp skrev:

Varmeflaske er jo ideelt da. Eller om du deler seng med noen: tving føttene dine inn mellom et eller annet så de får kroppsvarmen derfra.

Jeg legger ofte føttene mellom låra på mannen. Ikke veldig godt mottatt med likføtter midt på natta, så begynte med sokker og ullsokker :)

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk tøfler + gode og varme ullsokker + varme klær inne. Skru opp varmen inne. Bruk gode og varme vintersko med gode ullsokker i utendørs.

Anonymkode: ce27b...7e6

Takk for tips:) Jeg vurderer å sette opp varmen opp til 30 grader i stua, men barnet og mannen er varme av seg, så litt redd for å gjøre det ukomfortabelt der. Jeg må bare kle på meg 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter med det samme, jeg bruker ullsokker+tøfler inne hele tiden, men det er ikke alltid det hjelper. Jeg har kjøpt varmetøfler (med batteri) som varmes opp på enklere liv, det redder føttene mine når ikke noe annet hjelper.

Anonymkode: d56aa...733

Skrevet

Og av og til tar jeg et varmt fotbad. 

Anonymkode: d56aa...733

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger ofte føttene mellom låra på mannen. Ikke veldig godt mottatt med likføtter midt på natta, så begynte med sokker og ullsokker :)

Nei, det må nok litt tvang til:). Men opplever at føttene varmes ganske fort av det og holder videre på varmen. Men igjen: varmeflaske gjør jobben den!

Skrevet
Akkurat nå, visp skrev:

Nei, det må nok litt tvang til:). Men opplever at føttene varmes ganske fort av det og holder videre på varmen. Men igjen: varmeflaske gjør jobben den!

Jeg får fikse meg en varmeflaske eller 16 :) Takk for tips 😊😊

Skrevet

Jeg hadde mistrives om det var 25 grader inne i oppholdsrom. Må ha under 20 grader på soverommet. Jeg har i alle år vært frossen av meg. Varme føtter får jeg med bare føtter rett i tova tøfler. Ikke så varmt om du har sokker på beina faktisk. God dundyne og varmelaken og varmeflaske. På dagtif får du heller kle på deg mer ull. 

Sjekk stoffskiftet ditt hos legen. Er det for lavt så får du en indre frost. Jeg frøys med ullundertøy, ullsokker, 2 dyner og et ullpledf.

Anonymkode: 9d155...e23

• Liker 1
Skrevet

25 grader er jo skikkelig varmt 😳 

men kjøp deg varmeflaske som du legger under dyna et kvarters tid før du legger deg.

Anonymkode: 9870d...bf2

Skrevet (endret)

Er selv en frossentapp, så tyr ofte til varmeflaske. Synes dog vanlige brusflasker er best og som varmer mest 😁 Har også investert i en god hårføner som jeg bruker til å varme meg med. Høres sikkert smått crazy ut, men gud det er godt 😅

Endret av Suss80
Skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...