AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Hei, jeg skal søke sosialhjelp for en måned. Fikk beskjed om å levere skattemelding og kontoutskrifter. Men jeg lurer på om jeg kan streke ut irrelevante utgifter? De vil jo bare ha info om relevante utgifter. Anonymkode: 2f613...9f9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Stryk du og risiker at du får avslag eller må levere nye dokumenter. Det sikreste du gjør er å spørre nav og ikke allmuen på kg. Anonymkode: 75e75...883
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Ja, det kan du. De trenger ikke se hva du tidligere har brukt penger på. Siste 3 måneder er vanlig, for alle konti som står på deg Anonymkode: 9d4a5...3d3 4
frøkna Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Hva du har brukt penger på er irrelevant, så det kan du stryke ja. Det er kun utgifter til husleie og strøm som er relevant samt alle innskudd/ inntekter. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 Takk for svar dere! Ja, jeg føler mesteparten av de (urelevante) tingene jeg har brukt penger på er en privatsak Anonymkode: 2f613...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 Ja, du kan stryke ut det som ikke er relevant, du har krav på personvern. Jeg tok en sprittusj og strøyk den biten av linja hvor butikknavn ol sto, og lot beløpene stå igjen til høyre. Husleie, strøm, transport, telefon ol lot jeg stå. Anonymkode: 8a025...76b 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar dere! Ja, jeg føler mesteparten av de (urelevante) tingene jeg har brukt penger på er en privatsak Anonymkode: 2f613...9f9 Hvorfor er det urelevant? Om du har brukt tusenvis av kroner på frisør, hudpleie, klær, reiser, festing og uteliv så er ikke det urelevant i forhold til økonomisk sosialhjelp fra Nav. Konkretiser hva du mener er dine urelevante utgifter, slik at vi forstår da vel? Anonymkode: 75e75...883 4
ajarRun Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det urelevant? Om du har brukt tusenvis av kroner på frisør, hudpleie, klær, reiser, festing og uteliv så er ikke det urelevant i forhold til økonomisk sosialhjelp fra Nav. Konkretiser hva du mener er dine urelevante utgifter, slik at vi forstår da vel? Anonymkode: 75e75...883 Det er ikke relevant. Men hvis du vant 10 mill i lotto, tok dem ut i kontanter, da er det relevant.
Miklo Velka Skrevet 1. februar 2018 #9 Skrevet 1. februar 2018 Hva du bruker penger på er vel irrelevant for de? Det de skal se er innskudd på konto, ikke utgifter. Husleie, strøm osv kan dokumenteres ved å legge ved husleiekontrakt, strømregning osv.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #10 Skrevet 1. februar 2018 35 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det urelevant? Om du har brukt tusenvis av kroner på frisør, hudpleie, klær, reiser, festing og uteliv så er ikke det urelevant i forhold til økonomisk sosialhjelp fra Nav. Konkretiser hva du mener er dine urelevante utgifter, slik at vi forstår da vel? Anonymkode: 75e75...883 Det har du absolutt ingenting med Anonymkode: 2f613...9f9 1
Fjompen Skrevet 2. februar 2018 #11 Skrevet 2. februar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det urelevant? Om du har brukt tusenvis av kroner på frisør, hudpleie, klær, reiser, festing og uteliv så er ikke det urelevant i forhold til økonomisk sosialhjelp fra Nav. Konkretiser hva du mener er dine urelevante utgifter, slik at vi forstår da vel? Anonymkode: 75e75...883 Selv i en pågående sosialhjelpssak er det ikke relevant hva du bruker støtten til, så lenge du passer på å bruke utbetalt støtte til bolig/husleie til dette formålet. NAV gir blaffen i om du bruker hele livsoppholdet ditt på hårpleiekurer, men du får jo naturligvis ikke mer støtte fra dem, og du får heller ikke støtte om du får penger annenstedsfra. I søknader om økonomisk nødhjelp er det jo nyttig for NAV å se at du ikke tømte kontoen for de siste 5000,- timen før du leverte søknaden, men det er en annen type støtte.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #12 Skrevet 2. februar 2018 Hvis man søker om nødhjelp til stadighet så er også uttak relevant. Shopping og reiser kvalifiserer ikke for nødhjelp. Anonymkode: 86ab8...c02
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #13 Skrevet 2. februar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har du absolutt ingenting med Anonymkode: 2f613...9f9 Nei, å forklare hva du mener når du poster anonymt på et forum, er selvsagt for mye å forlange Anonymkode: 37c07...aea 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #14 Skrevet 4. februar 2018 On 2/2/2018 at 12:32 PM, AnonymBruker said: Nei, å forklare hva du mener når du poster anonymt på et forum, er selvsagt for mye å forlange Anonymkode: 37c07...aea Det trengs ingen nærmere forklaring; jeg spurte om jeg kunne stryke ut utgifter på kontoutskriftene, og det fikk jeg svar på Anonymkode: 2f613...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #15 Skrevet 4. februar 2018 På 2.2.2018 den 0.18, AnonymBruker skrev: Det har du absolutt ingenting med Anonymkode: 2f613...9f9 Når det er så traumatisk for deg å opplyse i en anonym tråd hva du prøver å skjule for Nav så ser jeg at du virkelig har et problem. Og den kampen får du ta med Nav, for oss her på forumet er det nemlig uten nevneverdig interesse både om du får sosialhjelp og hvordan du opptrer overfor Nav, for ikke å snakke om å prøve å hjelpe deg. Anonymkode: 75e75...883 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #16 Skrevet 4. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Når det er så traumatisk for deg å opplyse i en anonym tråd hva du prøver å skjule for Nav så ser jeg at du virkelig har et problem. Og den kampen får du ta med Nav, for oss her på forumet er det nemlig uten nevneverdig interesse både om du får sosialhjelp og hvordan du opptrer overfor Nav, for ikke å snakke om å prøve å hjelpe deg. Anonymkode: 75e75...883 Hahahahaha 😂 Jeg har absolutt ingenting å skjule, men det handler om privatliv. Jeg sa jeg skulle søke for én måned, jeg har ingen planer om å motta hjelp på jevnlig basis. Og jeg har fått hjelp, så du kan egentlig bare stikke nå Anonymkode: 2f613...9f9 1
Nappetass1 Skrevet 4. februar 2018 #17 Skrevet 4. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahahahaha 😂 Jeg har absolutt ingenting å skjule, men det handler om privatliv. Jeg sa jeg skulle søke for én måned, jeg har ingen planer om å motta hjelp på jevnlig basis. Og jeg har fått hjelp, så du kan egentlig bare stikke nå Anonymkode: 2f613...9f9 Høflig og takknemlig, du
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #18 Skrevet 4. februar 2018 1 minutt siden, Nappetass1 said: Høflig og takknemlig, du Jeg sa takk lenger opp i tråden jeg trenger absolutt ikke være høflig til de som sier "Når det er så traumatisk for deg å opplyse i en anonym tråd hva du prøver å skjule for Nav så ser jeg at du virkelig har et problem." Anonymkode: 2f613...9f9 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #19 Skrevet 4. februar 2018 On 2.2.2018 at 10:23 AM, AnonymBruker said: Hvis man søker om nødhjelp til stadighet så er også uttak relevant. Shopping og reiser kvalifiserer ikke for nødhjelp. Anonymkode: 86ab8...c02 Nødhjelp, da for du kontant kort som du putter i minibanken og får ut penger. Anonymkode: 59db7...d2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå