Gå til innhold

Lite sex i ekteskapet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og mannnen min har lite sex i ekteskapet pga at han har lite lyst på sex. Sånn har det vært i 1 år nå. På tirsdag så var vi litt uenige, og jeg tok opp sex. Han var ikke intr, mens jeg ville ha sex. Det endte med at jeg gikk ned på gjesterommet å la meg. I dag forteller han meg at etter jeg gikk ut av soverommet vårt, og ned på gjesterommet, så runket han. Jeg ble så skuffet. What liksom? Han kan runke men ikke ha sex med meg? Jeg forlanger ikke mye, og heller ikke at vi skal ha sex lenge. Men noe sexliv er jeg intr i. Men så runker han i stedet? Har dere noen tips til meg/oss? Vi har 4 barn og har vært sammen i nesten 20 år.

Anonymkode: 88ac6...433

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow, så han oppi fjeset på deg at han runket i stedet for å ha sex med deg? Det var direkte slemt å si. Vet ikke hva slags råd jeg skal gi når han har den holdningen.  

Anonymkode: d11fd...e88

• Liker 11
Skrevet

Sa han det for å få frem at han har lyst sånn generelt, at det ikke er noe fysisk galt med han altså, eller bare for å være slem? Det siste virker jo mildt sagt ganske merkelig.

Anonymkode: 3de3b...65d

• Liker 1
Skrevet

ikke ta opp sånn mens dere er uenige om noe annet. 
Men dere må snakke om det, på en rolig måte. 
Hør med ham, hva som skal til for at han skal ha lyst på sex med deg. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, TS, bortsett fra at det er jeg som ikke vil ha sex med mannen. Ca. like langt samliv. Vi har en vanskelig periode nå og jeg er rett og slett ikke seksuelt tiltrukket av ham. Det er ingenting i veien med sexlysten min. 

Men kan man virkelig forvente at man skal være sammen med samme person i 20 år og fortsatt være like lysten på sex med samme partner etter alle de årene? Det er sikkert noen par som klarer det, men jeg kan liksom ikke se for meg at det er standarden. 

Anonymkode: c32b0...a2f

Skrevet

Det er ikke noe psykisk galt med ham. Han sa det kun for å være slem. :( tror ikke han er så intr i meg lengre. Virker ut som om han har mistet følelsene sine for meg. Når en mann ikke vil ha sex med dama si, så er det noe som er galt! Ts 

Skrevet

Du tror, det virker... 

Snakk med ham! Dårlig kommunikasjon kan være et stort problem. 

• Liker 1
Skrevet

Enig.  Vi har veldig dårlig kommunikasjon i forholdet vårt.. æsj altså :( jeg vil bare at han skal tenne på meg, og at han skilja sex med meg :) 

Skrevet

Skal ha sex med meg :) 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon som deg, TS, bortsett fra at det er jeg som ikke vil ha sex med mannen. Ca. like langt samliv. Vi har en vanskelig periode nå og jeg er rett og slett ikke seksuelt tiltrukket av ham. Det er ingenting i veien med sexlysten min. 

Men kan man virkelig forvente at man skal være sammen med samme person i 20 år og fortsatt være like lysten på sex med samme partner etter alle de årene? Det er sikkert noen par som klarer det, men jeg kan liksom ikke se for meg at det er standarden. 

Anonymkode: c32b0...a2f

Jepp. Hvis ikke, så runker man vartfall ikke til andre - det er jo direkte ufint.

Nå blir kona mi bare vakrere og vakrere, og elsker hu jo mer for hver dag som går - så har ikke det problemet. Tenner man ikke på selve partneren sin, så er jo det trist

Anonymkode: d2992...42e

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er lite sex i ekteskapet så får du bare lete i ekteskuffen i stedet. Kanskje er det mer der?

Anonymkode: 1cd75...cdb

Skrevet

Det er mulig å oppfatte den kommentaren som at «vil bare fortelle at du klarte å få meg til å tenke på sex, jeg angret meg litt, og følte meg så dum at jeg valgte å onanere. Men det er håp.» Virker for meg som om det er kommunikasjonen som er det store problemet, og manglende kommunikasjon kan gi manglende nærhet, som igjen kan gi manglende interesse for sex. Folk er forskjellige!

Anonymkode: b356d...264

• Liker 1
Skrevet

Han er ikke intr i meg lenger. Han tar aldri iniativ tl sex heller. Føler meg så lite elsket av han :/

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke intr i meg lenger. Han tar aldri iniativ tl sex heller. Føler meg så lite elsket av han :/

Det kan jeg skjønne, sex er en viktig del av samlivet. Og det høres ikke ut som dere kommuniser bra heller, hadde han vært villig til å gå i parterapi? Jeg tenker også siden han ikke gir deg en grunn for hvorfor det blir sånn, så er det lett og tro at det en selv som er problemet. Hadde han hatt vondt og var sliten, problemer med potensen eller syk, så går det jo an å finne løsninger. Om han oppfatter at du maser, er anklagende og misfornøyd så kan jo det også påvirke lysten på en negativ måte. Jeg håper dere finner en måte å kommunisere bedre på og klarer å løse dette.

Skrevet

Desverre er det sånn at når man har vært lenge sammen så er ikke sex like spennende lengre. Kan ikke forklare hvorfor. Men som mann er det litt jakten jeg trigges av, og i starten er jeg vill etter sex men så dabber det av. Tror det er biologi. Er likssom bedre å runke å fantasere selv enn å ha sex med partner når man har vært lenge sammen. Tror dette er noe mange menn føler. Vi er nok skrudd litt forskjellig sammen.

Anonymkode: 1c20a...97e

Skrevet
På 1.2.2018 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannnen min har lite sex i ekteskapet pga at han har lite lyst på sex. Sånn har det vært i 1 år nå. På tirsdag så var vi litt uenige, og jeg tok opp sex. Han var ikke intr, mens jeg ville ha sex. Det endte med at jeg gikk ned på gjesterommet å la meg. I dag forteller han meg at etter jeg gikk ut av soverommet vårt, og ned på gjesterommet, så runket han. Jeg ble så skuffet. What liksom? Han kan runke men ikke ha sex med meg? Jeg forlanger ikke mye, og heller ikke at vi skal ha sex lenge. Men noe sexliv er jeg intr i. Men så runker han i stedet? Har dere noen tips til meg/oss? Vi har 4 barn og har vært sammen i nesten 20 år.

Finn deg en yngre elsker å sleng det opp i fleisen hans. Men seriøst, det er ok å være utro i enkelte situasjoner.

Anonymkode: b2d7e...721

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Desverre er det sånn at når man har vært lenge sammen så er ikke sex like spennende lengre. Kan ikke forklare hvorfor. Men som mann er det litt jakten jeg trigges av, og i starten er jeg vill etter sex men så dabber det av. Tror det er biologi. Er likssom bedre å runke å fantasere selv enn å ha sex med partner når man har vært lenge sammen. Tror dette er noe mange menn føler. Vi er nok skrudd litt forskjellig sammen.

Det er nok mer individavhengig enn kjønnsavhengig.

Anonymkode: 35dc0...636

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn deg en yngre elsker å sleng det opp i fleisen hans. Men seriøst, det er ok å være utro i enkelte situasjoner.

Anonymkode: b2d7e...721

"..Men seriøst, det er ok å være utro i enkelte situasjoner." SERIØST? 

Skrevet

har han slitt med ereksjonen?
mye krangling og stress i ekteskapet?

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ordner hun seg selv og er fornøyd med det da?

Jeg hadde følt meg fryktelig avvist om en partner hadde foretrukket hånda framfor meg og det hadde vel gjort at jeg ikke trivdes i forholdet lengre. Personlig hadde avslutningen min startet etter en tid med sånn behandling for jeg hadde jo mistet interessen for sex med han selv, men skjønner jo at folk er forskjellige.

Føler du allikevel at det er et forhold du vil skal overleve? Eller er man sammen av gammel vane, fordi man har unger, huslån osv.? Bare nysgjerrig, ikke frekt ment.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...