AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Noen som har søkt uføre her og vet hva det betyr når Nav forvaltning har ferdigbehandlet saken din og så lagt den til behandling igjen samme dag,og slik har saken stått en måned nå? Er hvertfall det status på nav sine sider viser. Anonymkode: 780de...570
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Hvor på nettsidene ser du statusen? Anonymkode: fa9f0...e2b 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Nå har de fått inn alle papirene og skal behandle søknaden din. Sånn det var hos meg iallefall. Anonymkode: 76458...b7e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor på nettsidene ser du statusen? Anonymkode: fa9f0...e2b Under pensjon Anonymkode: 780de...570
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har de fått inn alle papirene og skal behandle søknaden din. Sånn det var hos meg iallefall. Anonymkode: 76458...b7e Ok at de da holder på med den? Tok det da lang tid å få svar? Anonymkode: 780de...570
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok at de da holder på med den? Tok det da lang tid å få svar? Anonymkode: 780de...570 Tar jo 8 måneder i de fleste fylker. Anonymkode: cca1f...08b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tar jo mellom 4 og 8 måneder i de fleste fylker. Anonymkode: cca1f...08b Skulle jeg skrive. Anonymkode: cca1f...08b 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok at de da holder på med den? Tok det da lang tid å få svar? Anonymkode: 780de...570 Min sak tok tilsammen 6 uker . Men jeg har hørt om mange som det tok mye lengre tid på. Gå ut fra 8 mnd som er Max behandlingstid, så er alt tidligere en bonus. Anonymkode: 76458...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #9 Skrevet 2. februar 2018 Tar nok lang tid nå. Mange mennesker som skal gå fra aap til uføretrygd nå pga nye regler på aap. Anonymkode: 032dd...572 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #10 Skrevet 2. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar nok lang tid nå. Mange mennesker som skal gå fra aap til uføretrygd nå pga nye regler på aap. Anonymkode: 032dd...572 Helt vilt for tida altså! Om 8 måneder kommer alle "avslag på uføretrygd, hva gjør jeg nå?"-trådene overalt. Siden de har blitt strengere på det. Anonymkode: f253f...0dc
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #11 Skrevet 2. februar 2018 Det beror vel på dokumentasjonen en har. Tror de har blitt strengere mot yngre mennesker. Anonymkode: 780de...570
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #12 Skrevet 2. februar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt vilt for tida altså! Om 8 måneder kommer alle "avslag på uføretrygd, hva gjør jeg nå?"-trådene overalt. Siden de har blitt strengere på det. Anonymkode: f253f...0dc I slike overganger det ofte helt kaos. NAV er vel ikke kjent for myke overganger Anonymkode: 032dd...572
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #13 Skrevet 2. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det beror vel på dokumentasjonen en har. Tror de har blitt strengere mot yngre mennesker. Anonymkode: 780de...570 Og godt er det! Anonymkode: f253f...0dc
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #14 Skrevet 2. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I slike overganger det ofte helt kaos. NAV er vel ikke kjent for myke overganger Anonymkode: 032dd...572 Veldig sant. Det mangler virkelig et alternativ for folk som har nådd max-grensen på AAP, ikke er friske nok til å jobbe og hvor uføretrygd heller ikke er et alternativ fordi det er høy sjanse for bedring på sikt. Lurer på hva NAV har tenkt til å gjøre med dem Anonymkode: f253f...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #15 Skrevet 2. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig sant. Det mangler virkelig et alternativ for folk som har nådd max-grensen på AAP, ikke er friske nok til å jobbe og hvor uføretrygd heller ikke er et alternativ fordi det er høy sjanse for bedring på sikt. Lurer på hva NAV har tenkt til å gjøre med dem Anonymkode: f253f...0dc Tviler på at planen er å kaste syke mennesker som trenger tid rett i grøfta. De vil antagelig få forlenget aap. Det de skal gjøre nå er å få de som helt klart ikke kan jobbe raskere over på trygdordninger. De som bruker aap som "hvilepute" som egentlig er friske får bedre oppfølging til jobb, eller gå over på mer riktige ytelser som arbeidsledighetspenger, eller sosialstønad om de ikke har rett på andre penger. Og de som kommer inn på aap nå skal få tettere oppfølgning, og sterkere krav til aktivitetsplan. Altså dette er det de vil, men hvordan det blir er man ikke helt sikker ennå. De vil prøve å unngå at folk går på feil ytelse lenge, og at oppfølgningen blir for dårlig for de som egentlig kan finne en jobb som funker med sine helseplager. Anonymkode: 032dd...572 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #16 Skrevet 13. februar 2018 På 1.2.2018 den 19.25, AnonymBruker skrev: Noen som har søkt uføre her og vet hva det betyr når Nav forvaltning har ferdigbehandlet saken din og så lagt den til behandling igjen samme dag,og slik har saken stått en måned nå? Er hvertfall det status på nav sine sider viser. Anonymkode: 780de...570 Sånn som jeg har forstått det så skal den godkjennes av to individer hos Nav. Det var også to som hadde underskrevet vedtaket. Min fikk status "Til behandling" med en gang jeg sendte den inn og beholdt den statusen helt til jeg fikk sms fra Digipost om vedtak fra Nav. Da mener jeg det stod det "Ferdig behandlet". Tok 4 mnd for meg, bor i Hedmark. Men Nav har frist på 4+4 måneder i saksbehandlingstid på uføresøknader. Anonymkode: b1ec7...379
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #17 Skrevet 13. februar 2018 On 2/2/2018 at 2:23 AM, AnonymBruker said: Tviler på at planen er å kaste syke mennesker som trenger tid rett i grøfta. De vil antagelig få forlenget aap. Det de skal gjøre nå er å få de som helt klart ikke kan jobbe raskere over på trygdordninger. De som bruker aap som "hvilepute" som egentlig er friske får bedre oppfølging til jobb, eller gå over på mer riktige ytelser som arbeidsledighetspenger, eller sosialstønad om de ikke har rett på andre penger. Og de som kommer inn på aap nå skal få tettere oppfølgning, og sterkere krav til aktivitetsplan. Altså dette er det de vil, men hvordan det blir er man ikke helt sikker ennå. De vil prøve å unngå at folk går på feil ytelse lenge, og at oppfølgningen blir for dårlig for de som egentlig kan finne en jobb som funker med sine helseplager. Anonymkode: 032dd...572 Man er ikke riktig snekret om man synes AAP er en hvilepute. Å leve i fattigdom år etter år gir virkelig ingen hvile, tvert imot er jeg sikker på at det øker sjansen for at man blir raspet ned og psykisk syk (om man ikke var det fra før av) Anonymkode: e91a0...d03 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå