AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Hei! Er helt ferdk på dette og trenger litt hjelp. Jeg tok EL tester (både clear blue og billig test) og den slo ut positiv mandag kveld, og tirsdag morgen og kveld, og i går var den negativ igjen. Jeg har kjent EL smerter litt og litt helt siden tirsdag, er det vanlig? Redd jeg plutselig har EL senere i uken siden smertene murrer litt enda, og jeg og mannen får ikke feks hatt sex i dag (vi har hatt alle dager siden søndag til i går). Så redd vi ikke har sex i dag siden jeg merker litt smerter i dag også?😣 Anonymkode: 718e3...406
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Har foressten ikke hatt noe EL slim heller, som jeg har lagt merke til, og det pleier jeg som regel ha ved EL😣 men ikke alltid man må ha det synlig kanskje? Anonymkode: 718e3...406
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Jeg har som regel veldig sterke smerter ved EL (noen sykluser er det ikke fult så vondt). Og smertene vedvarer i flere dager, begynner et par dager før EL). Mengde slim varierer også. Må ikke nødvendigvis være synlig. Så det du beskriver høres veldig normalt ut ifm eggløsning. Lykke til:) Anonymkode: 3dd82...c2a
Ede Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 Man kan få litt smerter allerede før egget slippes på grunn av at folikkelcysten vokser og kan presse på egglederne. Det er imidlertid når først når cysten med egget brister, altså etter EL, at de fleste gjerne kjenner smerter. Da lekker væsken ut i buken, man kan få en liten blødning og dette skaper en slags lett og ufarlig betennelsesreaksjon. Smerten kan vare i opptil en uke, det er helt normalt selv om de fleste ikke kjenner så mye til den. Jeg hadde dette én gang og det var første EL etter at jeg sluttet på pillen, hadde tydelige og typiske smerter i ca 5-6 dager. Leste meg derfor litt opp på det. Vanligvis har jeg kun svake smerter så det varierer nok en del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå