Gå til innhold

Mor møter ikke på fvk som dommer og sakkyndig krever

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må ha 8 møter til rettsaken. Første møte skulle være i august og en gang i mnd. Mor har møtt en gang. Resten har vært unnskyldninger for å ikke møte. Den ene gangen kan jeg forstå at ikke gikk, men de fem andre.... Mekler vil ikke forsette om hun ikke møter neste gang så da mister jeg de to siste møtene.

Det er to uker til neste gang og ut i fra sms nå fra henne så ser det ikke ut som hun møter denne mnd heller. Da har vi fått ett møte av 8 og mekler skriver da referat fra den ene samtalen. 

Slik jeg forstår har det ingenting å si om hun ikke møter. 

Noen som har opplevd slik oppførsel? 

Dette er virkelig nødvendig for samarbeidet vårt som er dårlig. Etter rettsaken står jeg alene igjen og får ikke mor til å samarbeide.. Hva kan gjøres? 

Anonymkode: 6cbbf...3a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Min erfaring er at far bare får ny dato for nytt møte,kommer ikke,får ny dato.. 

Anonymkode: 47ad2...a66

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Min erfaring er at far bare får ny dato for nytt møte,kommer ikke,får ny dato.. 

Så veldig frustrerende at mødre ikke trenger å samarbeide og beholder den store delen av samværet, men hvis far ikke samarbeider er det enklere å redusere samværet fordi det ikke er bra for barna... Hadde jeg holdt på slik hadde jeg tapt saken uten nøling fordi jeg ikke hadde sett barnas beste, men når mor ikke ønsker å handle etter barnas beste fordi det er ikke er til hennes beste så spiller det ingen rolle... Blir helt matt. 

• Liker 2
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må ha 8 møter til rettsaken. Første møte skulle være i august og en gang i mnd. Mor har møtt en gang. Resten har vært unnskyldninger for å ikke møte. Den ene gangen kan jeg forstå at ikke gikk, men de fem andre.... Mekler vil ikke forsette om hun ikke møter neste gang så da mister jeg de to siste møtene.

Det er to uker til neste gang og ut i fra sms nå fra henne så ser det ikke ut som hun møter denne mnd heller. Da har vi fått ett møte av 8 og mekler skriver da referat fra den ene samtalen. 

Slik jeg forstår har det ingenting å si om hun ikke møter. 

Noen som har opplevd slik oppførsel? 

Dette er virkelig nødvendig for samarbeidet vårt som er dårlig. Etter rettsaken står jeg alene igjen og får ikke mor til å samarbeide.. Hva kan gjøres? 

Har du en rettskraftig dom i en sak, så har du vel også hatt en advokat? Da henvender du deg dit. 

Ingen kan tvinge noen til å møte på et fmv kontor. 

Anonymkode: d0a74...d92

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så veldig frustrerende at mødre ikke trenger å samarbeide og beholder den store delen av samværet, men hvis far ikke samarbeider er det enklere å redusere samværet fordi det ikke er bra for barna... Hadde jeg holdt på slik hadde jeg tapt saken uten nøling fordi jeg ikke hadde sett barnas beste, men når mor ikke ønsker å handle etter barnas beste fordi det er ikke er til hennes beste så spiller det ingen rolle... Blir helt matt. 

Hvor fikk du den infoen fra? 

Nei,han har ikke mistet noe som helst. Samvær som vanlig. 

Fryktelig frustrerende, far kan bare gjøre som han vil uten konsekvenser. 

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fikk du den infoen fra? 

Nei,han har ikke mistet noe som helst. Samvær som vanlig. 

Fryktelig frustrerende, far kan bare gjøre som han vil uten konsekvenser. 

Det er jeg som er Ts så det er min sak, min info

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg som er Ts så det er min sak, min info

Nei,du kommenterte min info. ;) 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du siterte mitt innlegg. se kode

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du en rettskraftig dom i en sak, så har du vel også hatt en advokat? Da henvender du deg dit. 

Ingen kan tvinge noen til å møte på et fmv kontor. 

Anonymkode: d0a74...d92

Dommer har ikke dømt nei, men beordret oss frem til rettsak

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dommer har ikke dømt nei, men beordret oss frem til rettsak

Da vil vel dette bli et tema i rettssaken? Tviler på at dommeren blir imponert av henne. 

Anonymkode: 287d5...a63

• Liker 5
Skrevet

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du siterte mitt innlegg. se kode

Dere begge har erfaringer med foreldre som ikke møter opp til timen på familievernkontoret. TS med en kvinne, anonym 47ad2...a66 med en mann. Og jeg tror nok anonym mener at fvk gir like mange sjanser til kvinner som menn i enkelte saker. Så hun kan sikkert skjønne frustrasjonen din, men reaksjonen fra fvk er den samme om det er mor eller far som ikke møter til timen, de får bare en ny time. 

Anonymkode: 184cf...a85

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere begge har erfaringer med foreldre som ikke møter opp til timen på familievernkontoret. TS med en kvinne, anonym 47ad2...a66 med en mann. Og jeg tror nok anonym mener at fvk gir like mange sjanser til kvinner som menn i enkelte saker. Så hun kan sikkert skjønne frustrasjonen din, men reaksjonen fra fvk er den samme om det er mor eller far som ikke møter til timen, de får bare en ny time. 

Anonymkode: 184cf...a85

Mange takk. Helt korrekt 😊

• Liker 1
Skrevet

Møtene teller selv om en av foreldrene ikke møter opp. Mekler skal bekrefte antall møter som er satt opp og hvem av dere foreldre som har møtt opp. At den ene velger å utebli med dårlige unnskyldninger (man skal helst være innlagt eller død) blir noe dommeren tar med seg i sin vurdering. Det er ikke positivt å utebli og det blir gjerne sett på som sabotasje. Har du til hensikt å vinne frem i retten er den andres uteblivelse ett godt kort på hånda.

Anonymkode: 3f7d5...494

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke du snakke med advokat og søke for 100% hovedomsorg, da moren jobber ikke for barnas beste og da egner hun ikke seg å ha hovedomsorgen? 

Anonymkode: 9939b...051

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du snakke med advokat og søke for 100% hovedomsorg, da moren jobber ikke for barnas beste og da egner hun ikke seg å ha hovedomsorgen? 

Anonymkode: 9939b...051

Er dette rettssaken handler om 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...