AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Jeg vurderer å kjøpe en ny macbook, men ønsker råd om anbefalinger. Jeg har en macbook pro med retinaskjerm fra 2012 nå. Den bruker jeg til skole (høyere utdanning) og har 2,5 år igjen av dette studiet før jeg skal videreutdanne meg. Jeg bruker den også til serier, facebook ol, så macen må passe til dette formålet. Hvilken mac anbefaler dere? Air eller pro? 13 eller 15 tommer? Retina eller ikke retina? Touch bar eller ikke? (Dette har jeg ikke på macen jeg har nå, men kunne tenke meg det om det er verdt det) Annet? Jeg er ikke interisert i windows Anonymkode: 52ea0...0fe
tdm900 Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Jeg har en 13" Air, og er kjempefornøyd med den. Kjøpte den høsten 2013
Gjest Overrasket Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Hva er grunnen til at du vil bytte den ut? Høres jo ut som om den fungerer fint?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Har du 13 eller 15 tommer nå da, og er du fornøyd med størrelsen? Det er ingen andre enn du som kan svare på det. Anonymkode: c512f...254
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 2 timer siden, Overrasket skrev: Hva er grunnen til at du vil bytte den ut? Høres jo ut som om den fungerer fint? Skjermen kortsluttet forrige uke, og må derfor bruke den sammen med en annen pc eller tv skjerm. Dette koster litt mer enn 5000 å fikse, og en ny mac er derfor en vurdering 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du 13 eller 15 tommer nå da, og er du fornøyd med størrelsen? Det er ingen andre enn du som kan svare på det. Anonymkode: c512f...254 Har 15, men ønsker å høre litt for og i mot på de forskjellige punktene. Digger at 15" har egen "@" tast, men mest på grunn av at jeg er vant til det. Anonymkode: 52ea0...0fe
Sirah Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjermen kortsluttet forrige uke, og må derfor bruke den sammen med en annen pc eller tv skjerm. Dette koster litt mer enn 5000 å fikse, og en ny mac er derfor en vurdering Har 15, men ønsker å høre litt for og i mot på de forskjellige punktene. Digger at 15" har egen "@" tast, men mest på grunn av at jeg er vant til det. Anonymkode: 52ea0...0fe 13" Pro har også egen @ tast Personlig hadde jeg nok gått for en Pro. Har både en Pro og en Air og bortsett fra at Airen er mindre og lettere så liker jeg Proen best
Gjest Overrasket Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Skjermen kortsluttet forrige uke, og må derfor bruke den sammen med en annen pc eller tv skjerm. Dette koster litt mer enn 5000 å fikse, og en ny mac er derfor en vurdering Har 15, men ønsker å høre litt for og i mot på de forskjellige punktene. Digger at 15" har egen "@" tast, men mest på grunn av at jeg er vant til det. Anonymkode: 52ea0...0fe Stemmer. Jeg har 13" Retina Pro og er veldig fornøyd. Den har egen @-tast, også, jeg tror det er standard. Personlig ville jeg ikke ha kjøpt Air, men de har utviklet den produktlinjen masse siden den først ble lansert.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 Jeg hadde ikke klart å gå fra Retina skjerm til en maskin uten (Air). Anonymkode: 84d1c...738
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #9 Skrevet 2. februar 2018 TS her 😊 Noen som vil forklare hvorfor de ikke ville valgt Air fremfor pro, eller omvend? Av en eller annen grunn heller jeg mer mot air, uten at jeg har noen grunn til det. jeg vurderer også 13” siden den er mindre, men hvilke ulemper medfører det? Hvordan blir Feks batteritiden? Anonymkode: 52ea0...0fe
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #10 Skrevet 2. februar 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her 😊 Noen som vil forklare hvorfor de ikke ville valgt Air fremfor pro, eller omvend? Av en eller annen grunn heller jeg mer mot air, uten at jeg har noen grunn til det. jeg vurderer også 13” siden den er mindre, men hvilke ulemper medfører det? Hvordan blir Feks batteritiden? Anonymkode: 52ea0...0fe Air er litt tynnere, men som regel ikke like bra maskinvare. Syntes også air bråker litt mer enn pro. foretrekker 13" over 15". 13" har da like grei batteritid syntes jeg. Men det kommer jo helt an på hva man jobber med og hvordan man jobber. Flytter man maskninen mye rundt mellom hjem/arbeid/møter osv. er det en fordel med 13". 15" er ikke tung den heller syntes jeg, men litt mer omstendelig å flytte rundt. Anonymkode: 727d8...4b3
tdm900 Skrevet 2. februar 2018 #11 Skrevet 2. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Air er litt tynnere, men som regel ikke like bra maskinvare. Syntes også air bråker litt mer enn pro. foretrekker 13" over 15". 13" har da like grei batteritid syntes jeg. Men det kommer jo helt an på hva man jobber med og hvordan man jobber. Flytter man maskninen mye rundt mellom hjem/arbeid/møter osv. er det en fordel med 13". 15" er ikke tung den heller syntes jeg, men litt mer omstendelig å flytte rundt. Anonymkode: 727d8...4b3 Har Air selv, men den er helt lydløs. Så det bråket du nevner må være en årsak til
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #12 Skrevet 2. februar 2018 Takk for svar. Jeg blir nesten bare mer usikker, og prøver å lese meg opp på forskjeller og likheter uten å bli noe klokere. Anonymkode: 52ea0...0fe
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #13 Skrevet 3. februar 2018 Jeg gikk fra en 13" Pro (billigste modell uten Retina skjerm) til en 15" Pro Retina høsten '16. Dette var rett etter at variantene med TouchBar ble lansert og jeg hadde i utgangspunktet tenkt å gå for en av dem. Helt til jeg så prisen og Eplehuset satte ned prisen på de "gamle" modellene en del. Selgeren jeg snakket med sa at hovedargumentet for å gå for en TouchBar modell var at de hadde et forbedret grafikkort som er nyttig om man redigerer mye video, kjører heftig grafikk etc. Jeg sparte ca 13K i forhold til tilsvarende modell med TouchBar og er superfornøyd. Alle Mac'er har vel forresten @ tast? Anonymkode: 1b218...4e3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #14 Skrevet 3. februar 2018 16 timer siden, tdm900 skrev: Har Air selv, men den er helt lydløs. Så det bråket du nevner må være en årsak til Sitter på en eldre macbook air skal det sies, fra jobben. Der spinner vifta opp en del på krevende applikasjoner, så det var det jeg siktet til Mulig vifta har blitt litt mer støysvak i nyere utgaver av macbook air, men jeg syntes nå jeg hører at folk som bruker kraften fullt ut spinner opp vifta mer enn hva som er tilfelle med en macbook. Jobber man med lite krevende applikasjoner er det kanskje ikke et like stort problem ,da er macbook pro bedre. For de virkelige krevende tingene syntes jeg det uansett er best å spinne opp en av de nyere HP bærbare med win10. Ingen over, ingen ved siden av når det gjelder ytelse og støysvakhet. Anonymkode: 727d8...4b3
tdm900 Skrevet 3. februar 2018 #15 Skrevet 3. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sitter på en eldre macbook air skal det sies, fra jobben. Der spinner vifta opp en del på krevende applikasjoner, så det var det jeg siktet til Mulig vifta har blitt litt mer støysvak i nyere utgaver av macbook air, men jeg syntes nå jeg hører at folk som bruker kraften fullt ut spinner opp vifta mer enn hva som er tilfelle med en macbook. Jobber man med lite krevende applikasjoner er det kanskje ikke et like stort problem ,da er macbook pro bedre. For de virkelige krevende tingene syntes jeg det uansett er best å spinne opp en av de nyere HP bærbare med win10. Ingen over, ingen ved siden av når det gjelder ytelse og støysvakhet. Anonymkode: 727d8...4b3 Ok😊Eneste gangen jeg har hørt vifta på min Air, var da jeg slo den på når jeg skulle konfigurere den, etter å pakka den ut fra esken😁😁Har ikke brukt den til noe særlig tyngre oppgaver😊
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #16 Skrevet 6. februar 2018 På 3.2.2018 den 14.01, tdm900 skrev: Ok😊Eneste gangen jeg har hørt vifta på min Air, var da jeg slo den på når jeg skulle konfigurere den, etter å pakka den ut fra esken😁😁Har ikke brukt den til noe særlig tyngre oppgaver😊 Ja, bruker man den til enkle oppgaver, så er den som regel rolig. Men når man bruker kapasiteten litt har air dessverre en tendens til.å høres ut som et lite jetfly. Det er relativt små vifter inni, og da må de dessverre ha høyere rotasjonshastighet for å kjøle godt nok. Og det høres på air! Anonymkode: 727d8...4b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå