Gå til innhold

Feriebudsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier feriebudsjettet deres å være? Inkludert hotell, flybilletter og penger til mat og shopping?

Anonymkode: 4e32f...ba5

Skrevet

Det kommer an på hvor jeg skal. Da jeg var i London kostet fly og hotell ca 2000kr og så hadde jeg med ca 5500kr til shopping/mat/annen transport osv. 

I 2015 bestilte samboer og jeg en hopp-på-tur til Rodos i en uke og da betalte vi tilsammen 2500kr for fly, hotell (luxus family suite 10m fra havet) og transport til/fra flyplass. Vi brukte vel rundt 6000kr på mat/fest/shopping/osv tilsammen.

Så budsjettet har aldri vært gedigent, men wow for noen fine ferier vi har hatt likevel!

Anonymkode: 1e7da...060

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvor jeg skal. Da jeg var i London kostet fly og hotell ca 2000kr og så hadde jeg med ca 5500kr til shopping/mat/annen transport osv. 

I 2015 bestilte samboer og jeg en hopp-på-tur til Rodos i en uke og da betalte vi tilsammen 2500kr for fly, hotell (luxus family suite 10m fra havet) og transport til/fra flyplass. Vi brukte vel rundt 6000kr på mat/fest/shopping/osv tilsammen.

Så budsjettet har aldri vært gedigent, men wow for noen fine ferier vi har hatt likevel!

Anonymkode: 1e7da...060

Flott å høre!

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva pleier feriebudsjettet deres å være? Inkludert hotell, flybilletter og penger til mat og shopping?

Spørs selvfølgelig hvor vi reiser og hvor lenge vi er borte. Reiser til London i vinterferien, og da er budsjettet 20000 på 5 dager. 

Var i Tyrkia i 2 uker i fjor sommer, og da brukte vi vel ca 35000. 

Liker alltid å shoppe og spise godt når vi reiser. 

Skrevet (endret)

Kommer helt an på hvor vi reiser, og hvor lenge vi reiser. Det kommer også an på hvorvidt vi reiser et sted hvor vi shopper mye, eller ikke. Når vi skal til Helsinki om et par måneder er budsjettet på 8-10 000 kr for en helg, inkludert fly, mat og hotell. Når vi i sommerferien reiser 1 uke til Italia og 2 uker til Sør-England og London er budsjettet på rundt 100 000 kr for to stykker. Da vi var i New York nylig brukte vi 60 000 kr på 5 netter. Jeg kan fint bruke 15-20 000 kr alene på shopping når jeg er i London. ;)  

Vi prioriterer reiser, og velger å legge mye penger i det å reise og oppleve. Foruten shopping, bruker vi også mye penger på det å oppleve: besøke nye byer, museum og serverdigheter, og generelt ting som koster en del. Hjemme spiser vi sjeldent ute på restaurant, jeg verken fester eller drikker (eller røyker/snuser), bruker kun kollektivt (har ikke bil), har svært lave boutgifter og har en ganske nøktern livsstil i det daglige. På ferier liker vi derimot å kose oss og unne oss litt (evt. mye) ekstra. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Kommer an på hvor vi skal. Men for å ligge litt i overkant pleier jeg å regne 1000 kr dagen i bruks. Da inkluderes matbudsjettet, drinker, litt shopping, osv. Pleier stort sett alltid å jevne seg ut i løpet av ferien... 

Når det gjelder hotell + flybilletter er det jo umulig å si, det kommer jo an på hvor man reiser og hvor god standard man skal ha. Jeg trenger ikke fem stjerners, men pleier å booke i god tid slik at billettene blir billigst mulig. Pleier å beregne mellom 7000 og 10 000 kr per person for ei uke i fly + hotell. Litt mindre på weekendturer, men weekendturer blir ofte dyre de også pga. flybytter osv. 

Reiser du til type Kreta eller Gran Canaria med charter kan du jo fint finne restplasser osv, men booker du billettene selv og reiser til litt mer eksotiske strøk, eller evt. litt avsideliggende, ukjente steder, bør du beregne en god del penger til turen.

Anonymkode: 57e1a...878

Skrevet

Vi er en familie på 4, og pleier å bruke 50 000 på en ukes utenlandsferie, uansett om det er sydentur eller storbyferie, eller noe annet. Reiser stort sett innen Europa. Bor ikke i Oslo, da, så billige flybilletter er ikke lett å finne for oss.

Fly tur-retur: ca 15 000 (da har jeg trålet nettet i ukesvis på jakt etter kupp, eller lure mellomlandinger). Feriehus/hotell: 10 000. Leiebil inkl forsikringer: 5 000. Mat: 10 000 (unner oss mye restaurantmat når vi er på ferie), shopping og div annet 10 000. Pengene går fort når vi er såpass mange. Bare inngang til en fornøyelsespart/Legoland/Disneyland blir jo en drøss med penger...

Når jeg er på jentetur med venninner bruker jeg ca 7-8000 en helg. Fly 3000, hotell 2000, shopping og mat resten.

Anonymkode: b535e...35d

Skrevet

Helgetur til Amsterdam: ca 10 000,- 
To uker i Kroatia: ca 20 000-30 000,- litt etter hva flybilletter kommer på. 
Helgetur til venner i annen norsk by: 2000,- pluss transporten. 

Anonymkode: af74a...d47

Skrevet

Jeg er singel, så jeg har ingen å dele hotellregninga med. En typisk ferie for meg er ca. 20-25 tusen i flybilletter og 3-4 tusen natta for hotell. Lommepenger kommer jo veldig an på hva man gjør på ferie, men et par tusen dagen kanskje.

Anonymkode: baeb7...0cd

• Liker 1
Skrevet

1500 kr pr pers pr dag inkludert «alt». To voksne som reiser sammen. Har fått det mye billigere på lange opphold i Asia da, men i USA og Europa går det omtrent såpass. 

Anonymkode: 7924b...769

Skrevet

Kommer helt an på destinasjon og reiselengde. Alt mellom 15- og 100 000kr. Sistnevnte er en 2,5 ukers reise langt unna, men dyre hoteller grunnet helligdag (og standard), og generelt dyrt opphold. Fly og hotell på denne reisen er på 50 000 alene. Så kommer mat og aktiviteter i tillegg.

Vi bor aldri lavere enn 4 stjerner, så noen ganger betyr det en stor hotellkostnad, andre ganger er det ikke så dyrt. I gjennomsnitt bruker vi 1500kr per natt på hotell. Beregner også rundt 1500kr/dagen i mat og drikke. Selvfølgelig avhengig av destinasjon. 

Og ja; ALLE våre sparepenger går til reise... For det kommende året kommer alle våre planlagte reiser på minst 150 000. Syns det er verdt hver krone.

Skrevet

Helgetur for meg alene: 10-15.000 kr

Helgetur for mannen og meg: 25-30.000 kr

Tre ukers utenlandsferie for mannen og meg: fra 100.000 kr

Mye avhenger jo av hvor man skal og kostnadsnivået der. Vi er to voksne mennesker uten barn med god økonomi og ferie/opplevelser er noe vi prioriterer å legge penger på.  I løpet av året reiser jeg stort sett på to-tre helgeturer alene eller med venninner, mannen og jeg drar på et par helgeturer sammen og vi tar en tre ukers ferie sammen.

Gjest Linaria
Skrevet

Kommer an på hvor jeg drar og om jeg reiser alene. Til relativt billig europeisk by regner jeg:
Fly: 500
Overnatting: 100 - 150 kroner natta
Mat: 100 - 200 kroner dagen
Shopping: 0 - 100 kroner

Med kjæresten blir det litt mer, da vi ofte bestiller eget rom istedenfor to senger i sovesal. 

Skrevet

Pleier aldri å sette opp noe budsjett, men vi bruker ca 35-40 K på sommerferien. Et par uker et sted (eller flere steder) i sør-Europa, mesteparten av tiden i nærheten av deilige sandstrender.

Anonymkode: 646ba...b06

Skrevet

Følger godt med å får rimelige reiser. I fjor var det 10000kr for ei uke i Polen på luksushotell og 10000kr for ei uke på Kreta, da ikke luksushotell. Er da inkludert mat. Drar til London i sommer. Flybilletter og hotell ble på 6500kr. Regner med vi da bruker en del på shopping. Så 10000kr for mat og shopping. Er 1 voksen og 1 tenåring.  

Anonymkode: 22bcb...c30

Skrevet

Er student så det blir på 5k-10k ca. Avhengig av hvor langt og hvor lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...