AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Jeg er ei jente på 21 år som har bulimi og er alvorlig undervektig i følge bmi. Pga bulimien er jeg gjerne innom butikken 1-2 ganger hver dag og handler feks en pizza, en pose potetgull, en boks is, en pakke kjeks, en stor sjokoladeplate og pannekaker på en handletur. Det er jo de samme som jobber i butikken i turnus så jeg lurer på om dere tror de i kassa har klart å legge sammen 2+2? Eventuelt til deg som jobber i matbutikk, skjønner du hvilke kunder som handler der som er bulimikere? Anonymkode: 38e10...b73
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei jente på 21 år som har bulimi og er alvorlig undervektig i følge bmi. Pga bulimien er jeg gjerne innom butikken 1-2 ganger hver dag og handler feks en pizza, en pose potetgull, en boks is, en pakke kjeks, en stor sjokoladeplate og pannekaker på en handletur. Det er jo de samme som jobber i butikken i turnus så jeg lurer på om dere tror de i kassa har klart å legge sammen 2+2? Eventuelt til deg som jobber i matbutikk, skjønner du hvilke kunder som handler der som er bulimikere? Anonymkode: 38e10...b73 Jeg jobber i butikk og kan kjenne igjen en bulimiker/har mine mistanker. Jeg bryr meg ikke nevneverdig over det, men syntes det er trist. Har ei, hun har handlet hos oss i 10 år snart, hun kjøper typisk bulimi mat. 3 liter iskrem, vaniljekrem, risgrøt, potetgull, stor pose smågodt, hveteboller, rullekake, kjekspakker, også Pepsi Max. Samme som jeg forstår hvem som har ett alkohol problem. Kommer man inn Kl 10 på formiddagen hver dag og kjøper 2 boksøl av billigste sort og en pakke røyk, dag ut og dag inn, skjønner jeg jo såpass. Men du skal ikke tenke på det Ts. Det er ikke noe vi hverken prater om eller har noe med, men jeg registrerer hvertfall og klarer og skjønne ting ut ifra hva folk handler. Anonymkode: 3216c...1ed 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i butikk og kan kjenne igjen en bulimiker/har mine mistanker. Jeg bryr meg ikke nevneverdig over det, men syntes det er trist. Har ei, hun har handlet hos oss i 10 år snart, hun kjøper typisk bulimi mat. 3 liter iskrem, vaniljekrem, risgrøt, potetgull, stor pose smågodt, hveteboller, rullekake, kjekspakker, også Pepsi Max. Samme som jeg forstår hvem som har ett alkohol problem. Kommer man inn Kl 10 på formiddagen hver dag og kjøper 2 boksøl av billigste sort og en pakke røyk, dag ut og dag inn, skjønner jeg jo såpass. Men du skal ikke tenke på det Ts. Det er ikke noe vi hverken prater om eller har noe med, men jeg registrerer hvertfall og klarer og skjønne ting ut ifra hva folk handler. Anonymkode: 3216c...1ed Tusen takk for svar og ikke minst et betryggende svar. Å være syk er ille nok i seg selv, men jeg har også bekymret meg masse for om jeg har vært snakkis i lunsjpausen til de ansatte og lignende. <3 -TS Anonymkode: 38e10...b73 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar og ikke minst et betryggende svar. Å være syk er ille nok i seg selv, men jeg har også bekymret meg masse for om jeg har vært snakkis i lunsjpausen til de ansatte og lignende. <3 -TS Anonymkode: 38e10...b73 De vi snakker om er de som hver dag er frekke og nedlatende, de blir pratet om. Aldri snakket om de som kjøper øl daglig eller som sliter med spiseforstyrrelse. Jeg har stor respekt for dere og tenker ikke noe vondt om det, syntes bare det er en grusom sykdom. Hvem som helst kan få en spiseforstyrrelse, på lik linje med kreft og andre somatiske sykdommer. Det er ingentin vi prater om. Klem til deg 😊 Anonymkode: 3216c...1ed 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 I det du har puttet varene dine i posen og gått, har jeg glemt hva du kjøpte. Anonymkode: aa332...649 2
Chizue Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 (endret) 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: I det du har puttet varene dine i posen og gått, har jeg glemt hva du kjøpte. Anonymkode: aa332...649 Så lenge ikke kunden selv gir en snedig kommentar DA, kan jeg huske det lenge.. Som paret som kjøpte inn til fredagstaco'en, men mannen la en kondompakke ved siden av agurken og kjæresten sier "Ja, ikveld skal vi kose oss!" Jeg døde inni meg ** Husk; Du som kunde skal ikke gi oss en bekreftelse, eller en unnskyldning på hva du handler. Vi har ingenting med det Jeg la ofte merke til hva folk handlet, men jeg brukte det bare som inspirasjon til "Hva skal jeg ha til middag idag, åh, det virker godt! Laks god ide!" Endret 1. februar 2018 av Chibi
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 Det er så mange innom en butikk i løpet av en dag at det tviler jeg på at noen legger merke til. Anonymkode: 866ff...3c8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 54 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for svar og ikke minst et betryggende svar. Å være syk er ille nok i seg selv, men jeg har også bekymret meg masse for om jeg har vært snakkis i lunsjpausen til de ansatte og lignende. <3 -TS Anonymkode: 38e10...b73 Jobbet i kassa en periode selv og vi diskuterte aldri kunder oss imellom. Bortsett fra at et par kunne snakke om den sinte gamle damen eller den frekke mannen. De som ikke var sure og sinte ble aldri snakket om Anonymkode: 4ef20...b84
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #9 Skrevet 1. februar 2018 Eneste jeg husker fra 6 år i kassa er dama som kjøpte over 15 pakker med bind og en kjærlighet på pinne. Jeg sitter som regel bare og tenker på mitt mens resten går på autopilot. Anonymkode: ca25e...200
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #10 Skrevet 1. februar 2018 Jeg har lurt på det samme. Har ikke bulimi nå lengre, men kjøper gjerne søtsaker og annet og lager dem, f.eks. noen liter is, sjokolade, pommes frites, godteri, osv. Selv om jeg ikke "binger" lengre, så har jeg fremdeles den uvanen at jeg kjøper utrolig mye typisk bulimiker-mat på spontankjøp selv om jeg ikke har planer om å spise det (Hilsen hun som har 8 bokser med b&J og haagen dazs iskrem) Anonymkode: 20d2d...09d
Mynona Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 Jeg må dessverre stenge tråden din. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Mynona, mod.
Anbefalte innlegg