AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Del Skrevet 1. februar 2018 Noen her som har prøvd atarax mot angst? Jeg sliter med angst i perioder eller i ulike situasjoner, så jeg trenger det bare i perioder. Står allerede på et antidepressiva, men den fungerer ikke så bra mot angst. Og jeg er fornøyd med den så jeg vil ikke bytte den ut heller. Jeg får ikke B preparater av legen, og det er helt greit ønsker det heller ikke. Men leste at Atarax kan brukes mot angst, mulig det er en løsning i vanskelige perioder. Anonymkode: ec33e...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mellifluous Skrevet 1. februar 2018 #2 Del Skrevet 1. februar 2018 Har prøvd det, men opplevde ikke at det hjalp. Det eneste som funker for meg, ifht. medisiner, er benzodiasepiner. Jobber med å klare en hverdag uten medisiner, og opplever at fysisk aktivitet funker til en viss grad. Uansett; er jo alltids verdt å prøve, hvordan medisiner fungerer på en er jo individuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Del Skrevet 1. februar 2018 Både jeg og mannen min har tatt dem mot angst og uro. Han hadde god virkning av dem, særlig for å dempe angst som kom på kvelden litt før leggetid. Jeg hadde også virkning, men litt mindre enn ham. Fordelen er jo at de ikke er avhengighetsskapende. Dessuten har de en tilleggsfordel hvis du er allergisk, da de opprinnelig er en gammeldags allergitablett. Anonymkode: 4d678...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Del Skrevet 1. februar 2018 3 minutter siden, Mellifluous skrev: Har prøvd det, men opplevde ikke at det hjalp. Det eneste som funker for meg, ifht. medisiner, er benzodiasepiner. Jobber med å klare en hverdag uten medisiner, og opplever at fysisk aktivitet funker til en viss grad. Uansett; er jo alltids verdt å prøve, hvordan medisiner fungerer på en er jo individuelt. Ja disse benzoene er effektive mot angst. Men har vært avhengig en gang, ønsker det ikke en gang til. Har klart meg uten en stund nå, men kjenner at det er svært vanskelig nå. Takk for erfaringen. Anonymkode: ec33e...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Del Skrevet 1. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Både jeg og mannen min har tatt dem mot angst og uro. Han hadde god virkning av dem, særlig for å dempe angst som kom på kvelden litt før leggetid. Jeg hadde også virkning, men litt mindre enn ham. Fordelen er jo at de ikke er avhengighetsskapende. Dessuten har de en tilleggsfordel hvis du er allergisk, da de opprinnelig er en gammeldags allergitablett. Anonymkode: 4d678...2ca Så bra at dere begge hadde god erfaring, selv om det var litt mindre effektivt på deg. Opplevde du å bli trøtt av den? Anonymkode: ec33e...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #6 Del Skrevet 1. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Både jeg og mannen min har tatt dem mot angst og uro. Han hadde god virkning av dem, særlig for å dempe angst som kom på kvelden litt før leggetid. Jeg hadde også virkning, men litt mindre enn ham. Fordelen er jo at de ikke er avhengighetsskapende. Dessuten har de en tilleggsfordel hvis du er allergisk, da de opprinnelig er en gammeldags allergitablett. Anonymkode: 4d678...2ca De er ikke «opprinnelig en gammeldags allergitablett», de er en allergitablett som i høyeste grad brukes også i dag. At den kan ha et par bivirkninger også andre pasientgrupper kan ha nytte av gjør den ikke mindre aktuell som allergimedisin. Anonymkode: 04b87...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #7 Del Skrevet 1. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er ikke «opprinnelig en gammeldags allergitablett», de er en allergitablett som i høyeste grad brukes også i dag. At den kan ha et par bivirkninger også andre pasientgrupper kan ha nytte av gjør den ikke mindre aktuell som allergimedisin. Anonymkode: 04b87...542 Det vanlige i dag er jo mer moderne antihistaminer enn Atarax. Atarax var førstegenerasjon. I dag er det flere som bruker Cetirizin/Zyrtec eller Aerius. Derfor skrev jeg det som jeg gjorde. Det ER en allergitablet, og den ER «gammeldags» nå, selv om den kan passe best for noen også i dag. Anonymkode: 4d678...2ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Del Skrevet 1. februar 2018 Jeg fikk utskrevet Atarax for angst og uro, men jeg synes ikke de funket i det hele tatt. Kanskje det spørs litt på hva slags angst man sliter med, men for meg var de helt ubrukelige. Andre beroligende jeg har prøvd som ikke er B-prep er "Truxal" og "Seroquel", sistenevnte fungerer veldig bra uten å være avhengighetsskapende Anonymkode: 2921f...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #9 Del Skrevet 1. februar 2018 Jeg har prøvd Atarax. Slet en del med angst og uro i julen og den tok vekk det verste "trykket" (feiret jul hos svigerfamilien). Jeg hadde i hvertfall ikke den vanlige angsten som jeg slet med før jeg begynte med Atarax. Slet med at hjertet begynte å hamre, jeg ble kvalm, urolig, svimmel. Tok en tablett tre ganger daglig og selv om jeg ennå opplevde lettere angstanfall (hjertebank og frykt for å være sosial med svigers). Anonymkode: 0a6fa...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #10 Del Skrevet 1. februar 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra at dere begge hadde god erfaring, selv om det var litt mindre effektivt på deg. Opplevde du å bli trøtt av den? Anonymkode: ec33e...1c8 Ja, jeg ble trøtt da jeg brukte dem. Anonymkode: 4d678...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #11 Del Skrevet 1. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd Atarax. Slet en del med angst og uro i julen og den tok vekk det verste "trykket" (feiret jul hos svigerfamilien). Jeg hadde i hvertfall ikke den vanlige angsten som jeg slet med før jeg begynte med Atarax. Slet med at hjertet begynte å hamre, jeg ble kvalm, urolig, svimmel. Tok en tablett tre ganger daglig og selv om jeg ennå opplevde lettere angstanfall (hjertebank og frykt for å være sosial med svigers). Anonymkode: 0a6fa...58f Det er akkurat slike angstsymptomer jeg også får. Og da blir jeg livredd fordi jeg tror det er grunn til å være redd, til slutt så får jeg er rar smak bak i munnen, og det har jeg lært kommer kun når jeg er skikkelig redd. Blir ikke noe mindre redd når den smaken kommer. Så det er en vond sirkel. Takk. Skal høre med legen min om det ikke går an å prøve Atarax, er ihvertfall verdt et forsøk. Anonymkode: ec33e...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobleplast_ Skrevet 1. februar 2018 #12 Del Skrevet 1. februar 2018 Atarax er som nevnt førstegenerasjonsantihistamin og blir betegnet som "gammel" allergimedisin fordi de nyere, andregenreasjonsantihistaminene ikke har trøtthet som bivirkning slik som atarax. Det er derfor de fleste foretrekker cetirizin/zyrtec fremfor atarax. Atarax er en mild, men effektiv medisin mot angst hvis den fungerer på deg. Folk er forskjellige. Hvis ikke atarax fungerer kan truxal være verdt et forsøk. :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #13 Del Skrevet 1. februar 2018 Jeg sliter tidvis med angst, stort sett mild, men og så ille at jeg ikke klarer gå ut av huset.. Når det ikke er som verst opplever jeg god effekt med Sedix. Reseptfritt plantebasert, ikke avhengighetsskapende. Kan være verdt å prøve? Anonymkode: 17e82...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #14 Del Skrevet 1. februar 2018 Har forsøkt Atarax uten effekt. Ble trøtt og sløv of opplevde endel hjertebank. Trenger dem ikke nå mer og klarer meg heldigvis fint uten Anonymkode: 2e3cc...fc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #15 Del Skrevet 1. februar 2018 Prøvd og fikk masse mareritt hver natt. Kun på dager jeg tok tablett. Anonymkode: 79e15...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #16 Del Skrevet 1. februar 2018 Jeg har fått skrevet ut Atarax mot allergi og kløe da jeg har eksem. Jeg blir utrolig trøtt av det, og sover utrolig lenge da jeg tar de. Tar de ikke daglig, bare ved behov. Anonymkode: 54ab0...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #17 Del Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått skrevet ut Atarax mot allergi og kløe da jeg har eksem. Jeg blir utrolig trøtt av det, og sover utrolig lenge da jeg tar de. Tar de ikke daglig, bare ved behov. Anonymkode: 54ab0...065 Hadde du brukt de daglig hadde trøttheten trolig gått over. Det pleier å ta rundt to uker. Anonymkode: 04b87...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobleplast_ Skrevet 1. februar 2018 #18 Del Skrevet 1. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du brukt de daglig hadde trøttheten trolig gått over. Det pleier å ta rundt to uker. Anonymkode: 04b87...542 Det stemmer. Jeg går på de fast og opplever ikke å bli nevneverdig trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå