AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Hei, gjennom noen år med prøving og feiling så har jeg måtte erkjenne at det er en stor sjanse for at meg og samboer ikke er sexuelt kompatible. Hvordan kan dette tas opp på en måte som gjør at vi kan jobbe med dette konstruktivt uten at det blir fullstendig krise og brudd er eneste mulighet? Hvordan ville dere damer foretrukket at dette ble tatt opp på? Anonymkode: b0466...cc4
FluffyJuggernaut Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Jeg tenker om dette har hatt det slik i mange år, så er det sikkert noe som har manglet for dere begge, så forhåpentligvis blir det ikke ett sjokk for henne. Jeg ville ha tatt det opp en kveld vi hadde tid til å snakke, og gjerne sagt på forhånd at du vil ha litt tid hvor dere kan snakke ordentlig sammen. Ikke ta dette opp i en sekuell eller romantisk setting, da er man gjerne mer sårbar. Du må også være forberedt på at hun ikke kan eller ønsker å oppfylle dine savn, og omvendt. Det er viktig at ingen av dere føler seg presset til noe dere ikke vil. Forhåpentligvis kan dere finne noe dere begge kan være fornøyd med. 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Hva mener du med "ikke seksuelt kompatible"? Er det noe du konkret savner eller mangler? Gjør hun noe feil? Hvorfor har du i så fall ikke formidlet dette til henne tidligere? Jeg er vant til å snakke om sex og hva vi liker/ikke liker, så for meg ville det vært naturlig å bare snakke om hva som oppleves feil. Men om det har gått flere år uten kommunikasjon rundt sex så kan det hende hun tar det ille opp. Jeg hadde i alle fall følt meg ganske elendig om det var noe som plaget samboeren min, men han hadde gått i flere år uten å formidle det til meg. Anonymkode: 57ff8...a24 11
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 TS her, jeg har prøvd å prate med henne om dette skikkelig en tid tilbake, og hun tok det svært dårlig da... gjorde vel helt feil da. Siden har jeg prøvd å være så åpen jeg kan med henne. Si hva jeg synes er sexy, hva jeg liker og tenner på.. responsen muntlig fra henne har bare vært positiv, men handling uteblir. Så da har jeg tatt ansvar og handlet inn klær (hverdagsklær som jeg synes er sexy, og som hun overhode ikke trenger å bruke til vanlig), sexy undertøy, og selvsagt er dette ting som JEG liker og gjerne skulle sett henne i. Jeg har også kjøpt inn glidekrem i forhold til analsex som hun vet jeg synes er et spennende krydder, men dette klarer jeg meg også fint uten. Forvirringen kommer da når hun gjentatte ganger sier jeg skal ta henne i rumpen "neste gang", når vi har sex, men den kommer jo aldri frem... jeg prøver å oppmuntre henne til å si hva hun liker og hva hun tenner på, men alt jeg får tilbake er meg. Så da har jeg ikke annet å gå på enn min egen fantasi... Anonymkode: b0466...cc4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 TS her, jeg har prøvd å prate med henne om dette skikkelig en tid tilbake, og hun tok det svært dårlig da... gjorde vel helt feil da. Siden har jeg prøvd å være så åpen jeg kan med henne. Si hva jeg synes er sexy, hva jeg liker og tenner på.. responsen muntlig fra henne har bare vært positiv, men handling uteblir. Så da har jeg tatt ansvar og handlet inn klær (hverdagsklær som jeg synes er sexy, og som hun overhode ikke trenger å bruke til vanlig), sexy undertøy, og selvsagt er dette ting som JEG liker og gjerne skulle sett henne i. Jeg har også kjøpt inn glidekrem i forhold til analsex som hun vet jeg synes er et spennende krydder, men dette klarer jeg meg også fint uten. Forvirringen kommer da når hun gjentatte ganger sier jeg skal ta henne i rumpen "neste gang", når vi har sex, men den kommer jo aldri frem... jeg prøver å oppmuntre henne til å si hva hun liker og hva hun tenner på, men alt jeg får tilbake er meg. Så da har jeg ikke annet å gå på enn min egen fantasi... Anonymkode: b0466...cc4
bortebra Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 Altså fordi hun ikke vil prøve analsex er dere ikke kompatible? Går det an å finne et kompromiss? Kan hende hun er redd og ikke tør å si nei ordentlig, så hun utsetter det i stedet? Det er mange som ikke liker det. Personlig liker jeg det, men var veldig nervøs med eksen da vi skulle prøve det, og måtte gå langsomt frem. Det er noe med å gjøre ting på en trygg måte, og ikke legge press på motparten, for det kan gjøre sakene enda verre. 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 Gjør det slutt og så dere kan finne dere noen dere er kompatible med.... Anonymkode: 3b2cb...bb1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 Det var synd at det bare var analsex du hang deg opp i, noe jeg også påpekte at jeg fint kan klare meg uten.... Anonymkode: b0466...cc4 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #9 Skrevet 1. februar 2018 Jeg hadde tatt det dårlig om mannen plutselig begynte å ta opp hva han mente manglet i sexlivet vårt. Jeg hadde følt meg utilstrekkelig. Hva om hun plutselig åpner seg, og gir deg skikkelig dårlig feedback på dine prestasjoner? Sannsynligvis ville du hatt problemer med potensen neste gang dere skulle ha sex, for sånt ligger i bakhodet og gnager i laaaang tid. Klarer du deg ikke med henne sånn som hun er, så la henne gå videre, til noen som fortjener henne mer. Anonymkode: f6e6c...203 8
Zanzibar3 Skrevet 1. februar 2018 #10 Skrevet 1. februar 2018 Dere er ikke seksuelt kompatibel fordi hun ikke kler seg sexy i dine øyne og ikke vil ha analsex? 14
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #11 Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde tatt det dårlig om mannen plutselig begynte å ta opp hva han mente manglet i sexlivet vårt. Jeg hadde følt meg utilstrekkelig. Hva om hun plutselig åpner seg, og gir deg skikkelig dårlig feedback på dine prestasjoner? Sannsynligvis ville du hatt problemer med potensen neste gang dere skulle ha sex, for sånt ligger i bakhodet og gnager i laaaang tid. Klarer du deg ikke med henne sånn som hun er, så la henne gå videre, til noen som fortjener henne mer. Anonymkode: f6e6c...203 Jeg hadde blitt OVERLYKKELIG om hun åpnet seg opp og fortalte meg hva hun ønsket og ikke ønsket. Det hadde vært en enorm lettelse om jeg fikk vite hva jeg eventuelt gjorde riktig, og hva jeg gjorde feil. Det er jo nettopp den kommunikasjonen jeg ønsker i forholdet... TS Anonymkode: b0466...cc4 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #12 Skrevet 1. februar 2018 Beklager, jeg hadde håpet på hjelp og råd. Men ser jo at dette slo helt feil. Dette var ikke ment som noe angrep på noen.... Anonymkode: b0466...cc4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #13 Skrevet 1. februar 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her, jeg har prøvd å prate med henne om dette skikkelig en tid tilbake, og hun tok det svært dårlig da... gjorde vel helt feil da. Siden har jeg prøvd å være så åpen jeg kan med henne. Si hva jeg synes er sexy, hva jeg liker og tenner på.. responsen muntlig fra henne har bare vært positiv, men handling uteblir. Så da har jeg tatt ansvar og handlet inn klær (hverdagsklær som jeg synes er sexy, og som hun overhode ikke trenger å bruke til vanlig), sexy undertøy, og selvsagt er dette ting som JEG liker og gjerne skulle sett henne i. Jeg har også kjøpt inn glidekrem i forhold til analsex som hun vet jeg synes er et spennende krydder, men dette klarer jeg meg også fint uten. Forvirringen kommer da når hun gjentatte ganger sier jeg skal ta henne i rumpen "neste gang", når vi har sex, men den kommer jo aldri frem... jeg prøver å oppmuntre henne til å si hva hun liker og hva hun tenner på, men alt jeg får tilbake er meg. Så da har jeg ikke annet å gå på enn min egen fantasi... Anonymkode: b0466...cc4 Hva mener du? At hun tenner på og liker deg? Anonymkode: 835cb...de1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #14 Skrevet 1. februar 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her, jeg har prøvd å prate med henne om dette skikkelig en tid tilbake, og hun tok det svært dårlig da... gjorde vel helt feil da. Siden har jeg prøvd å være så åpen jeg kan med henne. Si hva jeg synes er sexy, hva jeg liker og tenner på.. responsen muntlig fra henne har bare vært positiv, men handling uteblir. Så da har jeg tatt ansvar og handlet inn klær (hverdagsklær som jeg synes er sexy, og som hun overhode ikke trenger å bruke til vanlig), sexy undertøy, og selvsagt er dette ting som JEG liker og gjerne skulle sett henne i. Jeg har også kjøpt inn glidekrem i forhold til analsex som hun vet jeg synes er et spennende krydder, men dette klarer jeg meg også fint uten. Forvirringen kommer da når hun gjentatte ganger sier jeg skal ta henne i rumpen "neste gang", når vi har sex, men den kommer jo aldri frem... jeg prøver å oppmuntre henne til å si hva hun liker og hva hun tenner på, men alt jeg får tilbake er meg. Så da har jeg ikke annet å gå på enn min egen fantasi... Anonymkode: b0466...cc4 Skjønner du ikke at hun ikke ønsker seg analsex? Og det andre....hun må jo føle seg som et objekt! Anonymkode: 06b6e...23d 11
FluffyJuggernaut Skrevet 1. februar 2018 #15 Skrevet 1. februar 2018 Om klærne er noe hun ikke føler seg fin i selv så skjønner jeg at hun ikke ønsker å bruke det. Enkelte klær må passe både kropp og stil, og føler hun seg ikke komfortabel så blir hun ikke å føle seg sexy. F.eks kjæresten min elsker når jeg kler meg i noe trangt, utringet og uten bh. Sånn er ikke jeg komfortabel til å gå i hverdagen. Men hjemme kan jeg være mer avslappet og avkledd. Og når jeg skal pynte meg så kan jeg finne klær som jeg føler meg fin i og som han syns er utrolig sexy. Undertøy burde være lettere for henne å oppfylle, om det ikke er noe som er praktisk å gå med hele dagen, så kan man alltids pynte seg en gang i blant, men hver dag er urealistisk. Når det kommer til analsex så høres det ut som hun egentlig ikke vil gjøre det eller gruer seg, men er redd for å skuffe deg. Så når hun sier neste gang, så mener hun sikkert det, men når neste gang kommer så vil hun ikke likevel. Så kanskje du kan si til henne at du liker analsex og vil ha det, men kun om hun har lyst selv. Og at du gleder deg når hun sier at det skal skje, så om hun kan slutte å gi falske forhåpninger, så blir det bedre for det begge. Når det kommer til egne fantasier så er det ikke sikkert hun syns det er lett å prate om, så da kan du føle deg litt frem med å komme med spørsmål. Kanskje det er lettere for henne å svare ja, nei eller kanskje enn å blottlegge fantasiene. Det virker ikke som det er noe stort som står i veien for dere. Men det virker som hun kanskje er litt sjenert når det kommer til å snakke om sex. Og siden du klønet det til sist du prøvde å snakke om dette, og endte med å såret henne. Så bør du passe på at du tar det opp på en fin måte. Fortell henne også hva du liker, sånn at det ikke bare blir kritikk. Lykke til. 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #16 Skrevet 1. februar 2018 2 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev: Om klærne er noe hun ikke føler seg fin i selv så skjønner jeg at hun ikke ønsker å bruke det. Enkelte klær må passe både kropp og stil, og føler hun seg ikke komfortabel så blir hun ikke å føle seg sexy. F.eks kjæresten min elsker når jeg kler meg i noe trangt, utringet og uten bh. Sånn er ikke jeg komfortabel til å gå i hverdagen. Men hjemme kan jeg være mer avslappet og avkledd. Og når jeg skal pynte meg så kan jeg finne klær som jeg føler meg fin i og som han syns er utrolig sexy. Undertøy burde være lettere for henne å oppfylle, om det ikke er noe som er praktisk å gå med hele dagen, så kan man alltids pynte seg en gang i blant, men hver dag er urealistisk. Når det kommer til analsex så høres det ut som hun egentlig ikke vil gjøre det eller gruer seg, men er redd for å skuffe deg. Så når hun sier neste gang, så mener hun sikkert det, men når neste gang kommer så vil hun ikke likevel. Så kanskje du kan si til henne at du liker analsex og vil ha det, men kun om hun har lyst selv. Og at du gleder deg når hun sier at det skal skje, så om hun kan slutte å gi falske forhåpninger, så blir det bedre for det begge. Når det kommer til egne fantasier så er det ikke sikkert hun syns det er lett å prate om, så da kan du føle deg litt frem med å komme med spørsmål. Kanskje det er lettere for henne å svare ja, nei eller kanskje enn å blottlegge fantasiene. Det virker ikke som det er noe stort som står i veien for dere. Men det virker som hun kanskje er litt sjenert når det kommer til å snakke om sex. Og siden du klønet det til sist du prøvde å snakke om dette, og endte med å såret henne. Så bør du passe på at du tar det opp på en fin måte. Fortell henne også hva du liker, sånn at det ikke bare blir kritikk. Lykke til. Takk for svar! Det er nettopp alle disse falske forhåpningene hun gir meg som gjør meg veldig forvirret. Når hun sier at hun kan ta på seg hva som helst for bare meg, og lar være å gjøre det. Når hun gang på gang sier at hun vil ha analsex og så blir det aldri noe av. Og når jeg da spør henne hva hun liker og ikke liker, så trenger jeg at hun faktisk sier det. Kan hun ikke bare si at hun ikke liker det ene og det andre, kan hun ikke bare si at hun liker det og det... Det er derfor det står et spørsmålstegn bak kompatibel, da jeg virkelig ønsker å vite alt dette for å få klarhet i om vi er kompatible eller ikke. For ja, jeg kjenner et dypt dypt savn etter mange ting (ikke bare de få tingene som er nevnt her), men det er vanskelig å gå videre med sexlivet når jeg ikke får skikkelige svar på selv de små ønsker og forespørsler... Jeg har ingen planer om å komme med kritikk mot henne, jeg trenger bare at hun åpner seg opp og viser meg hvem hun virkelig er. Er hun en som ønsker å utforske og utfordre, eller er hun noe annet. Og jeg kjenner at jeg nå er på et punkt hvor dette må avklares for om vi i det hele tatt har en fremtid eller ikke. Jeg klarer ikke å være i et forhold hvor ingen er fornøyd med sexlivet og vi ikke gjør noe med det, eller hvor bare den ene parten er fornøyd... Anonymkode: b0466...cc4
Zanzibar3 Skrevet 1. februar 2018 #17 Skrevet 1. februar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Det er nettopp alle disse falske forhåpningene hun gir meg som gjør meg veldig forvirret. Når hun sier at hun kan ta på seg hva som helst for bare meg, og lar være å gjøre det. Når hun gang på gang sier at hun vil ha analsex og så blir det aldri noe av. Og når jeg da spør henne hva hun liker og ikke liker, så trenger jeg at hun faktisk sier det. Kan hun ikke bare si at hun ikke liker det ene og det andre, kan hun ikke bare si at hun liker det og det... Det er derfor det står et spørsmålstegn bak kompatibel, da jeg virkelig ønsker å vite alt dette for å få klarhet i om vi er kompatible eller ikke. For ja, jeg kjenner et dypt dypt savn etter mange ting (ikke bare de få tingene som er nevnt her), men det er vanskelig å gå videre med sexlivet når jeg ikke får skikkelige svar på selv de små ønsker og forespørsler... Jeg har ingen planer om å komme med kritikk mot henne, jeg trenger bare at hun åpner seg opp og viser meg hvem hun virkelig er. Er hun en som ønsker å utforske og utfordre, eller er hun noe annet. Og jeg kjenner at jeg nå er på et punkt hvor dette må avklares for om vi i det hele tatt har en fremtid eller ikke. Jeg klarer ikke å være i et forhold hvor ingen er fornøyd med sexlivet og vi ikke gjør noe med det, eller hvor bare den ene parten er fornøyd... Anonymkode: b0466...cc4 For det første så bør det nå være klart for deg at hun ikke ønsker å kle seg i de klærene du kjøper eller ha analsex. Så ikke stress mer med det, la det ligge. Det er mulig at hun oppfatter det som mas og derfor lukker seg helt. Prøv å heller gå inn fra en mjukere vinkel. Hvis du vil vite hva hun liker prøv å kanskje gi henne en massasje, varm henne forsiktig opp, og se hvordan hun reagerer på forskjellige typer stimuli. Kanskje hun synes det er ubehagelig å diskutere og at det er lettere for henne å gi respons på denne måten. 13
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #18 Skrevet 1. februar 2018 Jeg kan tenke meg at hun kanskje er litt sjenert, virkelig ønsker å gjøre endel av de tingene du foreslår men synes det blir vanskelig/kleint når det kommer til stykket, at det enkleste er å gjøre som dere alltid har gjort. Vet at dette kanskje er et litt teit råd, men kan dere ikke sexte litt når dere ikke er sammen?. Jeg har en FF/litt mer enn det, som har eksperimentert mye mer enn meg, og han er mye mer åpen og naturlig ang. sex enn meg, han er ikke redd for å prate om fantasier etc, mens jeg synes det er vanskelig når han spør face to face hva jeg fantaserer om osv. Vi skriver og sexter relativt ofte pga avstand, det er da både jeg og han har fått frem hva vi liker, tenner på og ønsker. Endel av det jeg til å begynne med ikke følte meg komfortabel med tanken på har jeg nå ingen problemer med, vi har fått et veldig bra sexliv og spesielt jeg har blitt mye tryggere. Må også sies at han har vært tålmodig men ikke gitt opp å få meg ut av skallet, han har ikke presset meg til noe som helst. Dette gjelder altifra enkle ting som stay-ups, hofteholdere, men også seksuelle ting som jeg før hadde lyst til men ikke turte. Anonymkode: 8b3a3...1bc 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #19 Skrevet 1. februar 2018 hHva er det du har et veldig stort savn etter da? Anonymkode: 99330...a66 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #20 Skrevet 1. februar 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blitt OVERLYKKELIG om hun åpnet seg opp og fortalte meg hva hun ønsket og ikke ønsket. Det hadde vært en enorm lettelse om jeg fikk vite hva jeg eventuelt gjorde riktig, og hva jeg gjorde feil. Det er jo nettopp den kommunikasjonen jeg ønsker i forholdet... TS Anonymkode: b0466...cc4 Eksempel: hun åpner seg, og sier at du har en sur eim i kroppslukten din, og du har dårlig ånde. Dette er faktorer som ikke er så lett å gjøre noe med, siden vi normalt ikke kjenner sånt selv. Jeg er temmelig sikker på at du hadde googlet opp og ned, for å finne dietter, deodoranter, kremer og såper, for å gjøre noe med det. Men når alt kom til alt, ville du nok alltid hatt en tvil til din egen kroppslukt og ånde etterpå. Jeg har aldri hatt ønske om å prøve analsex, hadde mannen min spurt om det, hadde han fått nei. I rett øyeblikk kunne jeg kanskje sagt «kanskje», og sett for meg en muliget i 2045. Hadde han da kommet hjem med rekvisitter for å legge til rette, så hadde jeg tatt det som en forventning og et krav. Da hadde jeg mistet fokus når vi hadde sex, og tenkt at «jeg håper han ikke prøver seg i dag igjen. Jeg må gjøre sånn, sånn, sånn og håpet han glemmer det». Samme om han kom hjem med klær til meg, da hadde jeg følt meg som en knulledukke, som skulle sprade rundt i leiligheten til hans velbehag. Det er noe nedverdigende i å bli styrt på den måten, vær heller glad for at hun har egen vilje g står i mot presset. Anonymkode: f6e6c...203 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå