AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Mine barn er voksne nå, men da de var yngre så vi ofte enten film eller serier sammen når de ønsket det. Likevel var det vi som hadde siste ordet når det gjaldt fjernkontrollen. Jeg er ikke helt fan av Paradise Hotel osv, men kunne se det av og til sammen med ungene, men om det var et annet program jeg absolutt ville se, så svitsjet jeg lett over. (Dette var da det ikke gikk an å se program til annet enn fastsatt tid) Vi har en ekstra stue i tillegg, samt at de har tv på rommene sine. Jeg har aldri ønsket å forvise ungdom til andre rom, og kunne lett satt meg i den ekstra stuen for å se på noe annet på tv, om de hadde giddet å holde orden der. Avtaler her i huset var at de skulle holde orden på ekstra stuen og at de fikk "bestemme" over denne, dvs hva de ville se på, om de ville spille, ha venner osv. Anonymkode: bcee3...285 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Nei, da skal de være i seng og sove.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Ikke at ett familiemedlem bestemmer hver kveld. Men jeg mener de skal bli hørt på lik linje med de andre familiemedlemmene. Da jeg var 13-14 kunne jeg se den serien som begynte 21.45 og varte til 22.30 men så var det kveld og fikk ikke se den neste serien som var ferdig 23.15-23.30, da var det jo leggetid. På fredager og lørdager når hele familien gjerne vil se noe sammen snakker vi om det og hører med hverandre hva de helst vil se. Anonymkode: b9085...2b0 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine barn er voksne nå, men da de var yngre så vi ofte enten film eller serier sammen når de ønsket det. Likevel var det vi som hadde siste ordet når det gjaldt fjernkontrollen. Jeg er ikke helt fan av Paradise Hotel osv, men kunne se det av og til sammen med ungene, men om det var et annet program jeg absolutt ville se, så svitsjet jeg lett over. (Dette var da det ikke gikk an å se program til annet enn fastsatt tid) Vi har en ekstra stue i tillegg, samt at de har tv på rommene sine. Jeg har aldri ønsket å forvise ungdom til andre rom, og kunne lett satt meg i den ekstra stuen for å se på noe annet på tv, om de hadde giddet å holde orden der. Avtaler her i huset var at de skulle holde orden på ekstra stuen og at de fikk "bestemme" over denne, dvs hva de ville se på, om de ville spille, ha venner osv. Anonymkode: bcee3...285 sånn har vi det også.. ekstra stue som de skal holde orden i (som de ikke gidder å gjøre) og tv på rommene.. Men alikevell vil de bestemme i stua (som jeg sørger for å holde orden i).. jeg ER så lei av å krangle om dette.... at jeg har begynt å sette meg i den rotete og skitne loftstuen hverdag og helg er jo forskjellig.. på helg finner vi jo noe som alle vil se Anonymkode: a06c3...968
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 Man burde vel rotere litt på hvem som skal velge tv program på fredags- og lørdagskvelden (jeg antar at det er da de fleste familier ser på tv sammen etter kl 22). Dersom jenta på 14 har gledet seg til å se på pinlige sykdommer så er det ikke rettferdig at far bestemmer å se på hvilket som helst annet program på trass Anonymkode: b46e6...bf5 1
Minlillelykke Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 Da mener jeg det har passert leggetid. Mine hadde ikke fått være oppe så lenge på skoledager 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man burde vel rotere litt på hvem som skal velge tv program på fredags- og lørdagskvelden (jeg antar at det er da de fleste familier ser på tv sammen etter kl 22). Dersom jenta på 14 har gledet seg til å se på pinlige sykdommer så er det ikke rettferdig at far bestemmer å se på hvilket som helst annet program på trass Anonymkode: b46e6...bf5 men når barna har egen tv på egen loftstue som de skal holde orden i, men ikke orker det. som resulterer i at de heller vil være i stua da? Anonymkode: a06c3...968
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #9 Skrevet 1. februar 2018 Akkurat nå, Minlillelykke skrev: Da mener jeg det har passert leggetid. Mine hadde ikke fått være oppe så lenge på skoledager nå er det ikke jeg som bestemmer leggetid hos oss.. det er det barnas foreldre som gjør.. men helt enig, ja!! Anonymkode: a06c3...968
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #10 Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: men når barna har egen tv på egen loftstue som de skal holde orden i, men ikke orker det. som resulterer i at de heller vil være i stua da? Anonymkode: a06c3...968 Hvorfor kan ikke de voksne sette seg oppe i loftstua og se på tv? Synes personlig at det er mye mer koselig å se på tv i felles stue med resten av familien Anonymkode: b46e6...bf5 1
Minlillelykke Skrevet 1. februar 2018 #11 Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: nå er det ikke jeg som bestemmer leggetid hos oss.. det er det barnas foreldre som gjør.. men helt enig, ja!! Anonymkode: a06c3...968 Beklager, antok at du var enten mor eller far. Har en i familien som holder på sånn og vedkommende gjør det veldig dårlig i fag på skolen. Personen får for lite søvn. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #12 Skrevet 1. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan ikke de voksne sette seg oppe i loftstua og se på tv? Synes personlig at det er mye mer koselig å se på tv i felles stue med resten av familien Anonymkode: b46e6...bf5 det er det jeg har begynt å gjøre.. men syns det er litt urettferdig, når jeg vasker og rydder i stua, men alikevell må sitte i den skitne rotete lofttsua som ungdommen har ansvar for og som ikke gidder å gjøre noe med.. Jeg ser på mine program, og mener at når leggetiden har kommet så burde ikke barna ha noen stemmerett.. da kan de heller gå å legge seg Anonymkode: a06c3...968 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #13 Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, Minlillelykke skrev: Beklager, antok at du var enten mor eller far. Har en i familien som holder på sånn og vedkommende gjør det veldig dårlig i fag på skolen. Personen får for lite søvn. jeg er stemor.. og har gitt opp kampen om leggetid og søvn for hans barn for leeeeenge siden.. Mine barn, dog noen år yngre, legger seg til normal tid for sin alder... Anonymkode: a06c3...968
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #14 Skrevet 1. februar 2018 2 minutter siden, Minlillelykke skrev: Beklager, antok at du var enten mor eller far. Har en i familien som holder på sånn og vedkommende gjør det veldig dårlig i fag på skolen. Personen får for lite søvn. Fra jeg gikk på ungdomsskolen hadde jeg vel leggetid halv 11, men kunne jo ligge våken på rommet og lese. Men ikke noe skjerm. Men det som var bra med å ha halv 11 og ikke 10 var at da kunne man få følge med på den ene serien som gikk 21.45. Hadde synes foreldrene mine var kjipere enn kjipeste hvis de hadde tvunget meg i seng til 10 og ikke latt meg se den episoden. Synes også det er en uting at barn skal ha tv på rommet. Folk blir jo fostret opp til å bruke massevis av tid alene foran en kasse. Anonymkode: b9085...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #15 Skrevet 1. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fra jeg gikk på ungdomsskolen hadde jeg vel leggetid halv 11, men kunne jo ligge våken på rommet og lese. Men ikke noe skjerm. Men det som var bra med å ha halv 11 og ikke 10 var at da kunne man få følge med på den ene serien som gikk 21.45. Hadde synes foreldrene mine var kjipere enn kjipeste hvis de hadde tvunget meg i seng til 10 og ikke latt meg se den episoden. Synes også det er en uting at barn skal ha tv på rommet. Folk blir jo fostret opp til å bruke massevis av tid alene foran en kasse. Anonymkode: b9085...2b0 ja.. ingen problemer for barna å få se seriene sine her altså.. men jeg har mine serier også.. jeg legger mine barn på 9 og 11. drar på trening og forventer da å kunne sitte i egen ryddig og ren stue å se serien jeg har lyst til å se når jeg kommer hjem og har dusjen 22-2230.. men ender opp med å droppe krangel og gå i den skitne rotete stua.. Anonymkode: a06c3...968 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #16 Skrevet 1. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg er stemor.. og har gitt opp kampen om leggetid og søvn for hans barn for leeeeenge siden.. Mine barn, dog noen år yngre, legger seg til normal tid for sin alder... Anonymkode: a06c3...968 Stemor-lampen lyste jo av overskriften Anonymkode: d48bf...2b4 10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #17 Skrevet 1. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er det jeg har begynt å gjøre.. men syns det er litt urettferdig, når jeg vasker og rydder i stua, men alikevell må sitte i den skitne rotete lofttsua som ungdommen har ansvar for og som ikke gidder å gjøre noe med.. Jeg ser på mine program, og mener at når leggetiden har kommet så burde ikke barna ha noen stemmerett.. da kan de heller gå å legge seg Anonymkode: a06c3...968 Dere har jo absolutt siste ord når det kommer til leggetid, men denne leggetiden er vel ikke nødvendigvis gjeldende i helgene? Da jeg var tenåring hadde vi en egen loftstue, men det var sjeldent at vi var der oppe pga kaldt og trekk. Det du kunne gjort var å eventuelt rydde og vaske loftstuen sammen med tenåringene (eller eventuelt nekte tv fremover dersom de ikke rydder hvis du er litt streng ) Verste fall så finnes de alle fleste tv program på nettet dersom paradise hotel er sååå viktig Anonymkode: b46e6...bf5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #18 Skrevet 1. februar 2018 Bare hvis programmet de vil se er bedre enn det du vil se Anonymkode: 83821...dfe
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #19 Skrevet 1. februar 2018 Men problemet her er vel mer at dere lager noen regler som de ikke følger? Ikke at de vil se en og annen serie som er ferdig etter 22? F.eks hadde vi en regel om at jeg ikke skulle be om å få være oppe lenger enn 22.30. Men spise kveldsmat FØR serien og så gå til tannpuss og på rommet. Om jeg ikke gjorde det så fikk jeg ikke lov. Det nyttet for meg å følge reglene. Det ble bra for mine foreldre og det ble bra for meg. Man kan ikke gi etter. Da lærer jo barna at de bare får det som de vil uten å yte noe. Anonymkode: b9085...2b0 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #20 Skrevet 1. februar 2018 Hvis flere her har avtale med ungene om de skal holde loftstua/ andre tv-stua ryddig, hvorfor får det da ingen konsekvenser når de ikke følger det ? Anonymkode: c8fed...ab0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå