Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Hvorfor er barn, eller å bli far, det verste som kunne skjedd dere? Når jeg leser på dette forumet her, jeg rystet over hatet gravide kvinner får og hvor mange tråd dere som vi snu til å egoistisk kjerringer der som ikke vil ta abort.  Senest en tråd jeg lest inn på helse, det er en gravid kvinne spurt om samlivsråd etter samboer var blitt kald. Selv den kom dere inn med oppgulp om at det var hennes skyld fordi hun beholdt barnet,  og da kunne mann være som han ville 😡

Hvorfor, om barn er det værste i verden, hvorfor gjør dere aktiviteten som fra naturen side er ment for å lage barn? Jeg prøver å forstå dette kvinne og barn hatet fra dere! 

Svangerskap er en kjent bivirkning av å ha sex! Liv lagringen lages i kvinnens kropp. Hvorfor er hun den slemme og vonde for å ønske å ta vare på livet som ble laget? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig for meg å svare skikkelig godt på når jeg ikke kjenner meg igjen i den beskrivelsen av "menn". Men noen her inne er sånn, det ser jo jeg også.

Jeg tror vel, om det er noen trøst, at det neppe er et representativt utvalg menn som ramler innom Kvinneguiden generelt eller sånne tråder spesielt heller. Jeg er mann selv, altså, så jeg forstår at jeg går med i dragsuget i den generaliseringen, men Kvinneguiden er jo også et sted der menn som ikke får all verdens oppmerksomhet fra kvinner utenfor forumet kan skrive ting som faktisk blir lest av kvinner. Hat er bedre enn likegyldighet om du først må velge mellom de to.

Vi som er glade i mamma og kjæresten og ikke går rundt og er forbanna på alle kvinner vi ser har heller ikke det store behovet for å skrike ut om det. Sånn er det vel for alle. De som er forbanna og misfornøyde roper mye høyere enn de som ikke har noe spesielt å melde. For min egen del sjekker jeg ikke innom delene av forumet som handler om graviditet og barn, ei heller om samliv og denslags. Jeg hadde sikkert gjort det om jeg var ekstremt sterkt engasjert i at kvinner var roten til alt ondt, men det mener jeg ikke, og jeg er ikke sånn videre interessert i tråder om slikt. Kanskje jeg burde gått innom de kategoriene iblant for å veie opp litt, men jeg "bor" i denne delen av forumet når jeg først er innom.

Jeg bruker i hvert fall ikke tiden her inne på å kjefte og smelle om "egoistiske kjerringer". Ikke kommer det frem av innleggene mine at jeg er mann heller, sånn sett, for jeg skriver alt som anonym og pleier ikke å avslutte innleggene mine om politikk eller språk med å gjøre rede for kjønnskromosomene mine. I dette innlegget har jeg nevnt at jeg er mann, siden trådens tema er som det er, men ellers gjør jeg ikke det. De som går løs på gravide kvinner i andre deler av forumet gjør det vel gjerne ganske tydelig at de er menn. 

Jeg tror også, uten at det er noe andre enn moderatorene og administrator vel kan vite noe om, at det er en relativt liten gjeng som går igjen. Det er de samme argumentene og de samme betegnende skrivefeilene gang på gang, i hvert fall i de kjønnskamp-trådene her i Samfunn og verden-kategoriene. 

Så skjønner jeg godt at det som kvinne sikkert kan være ganske frustrerende å se på det du beskriver, og at det antagelig også kan gå utover inntrykk av menn som sådan. Det er selvfølgelig synd. Men jeg har ikke noen bedre råd enn å ha i bakhodet at det er et ganske snevert utvalg av millioner av norske menn som først registrerer seg på Kvinneguiden, deretter navigerer til tråder der det er rom for meningsløs kjønnskamp og så brenner inne med så mye aggresjon at de oppfører seg slik du beskriver. Dessverre.

Anonymkode: 263df...fff

• Liker 4
Skrevet
53 minutter siden, Cyndaquil skrev:

... Hvorfor er barn, eller å bli far, det verste som kunne skjedd dere? Når jeg leser på dette forumet her, jeg rystet over hatet gravide kvinner får og hvor mange tråd dere som vi snu til å egoistisk kjerringer der som ikke vil ta abort.  Senest en tråd jeg lest inn på helse, det er en gravid kvinne spurt om samlivsråd etter samboer var blitt kald. Selv den kom dere inn med oppgulp om at det var hennes skyld fordi hun beholdt barnet,  og da kunne mann være som han ville 😡

Hvorfor, om barn er det værste i verden, hvorfor gjør dere aktiviteten som fra naturen side er ment for å lage barn? Jeg prøver å forstå dette kvinne og barn hatet fra dere! 

Svangerskap er en kjent bivirkning av å ha sex! Liv lagringen lages i kvinnens kropp. Hvorfor er hun den slemme og vonde for å ønske å ta vare på livet som ble laget? 

Fordi det er det samme som å bli fengslet, fratatt sin frihet og livsglede.

WI-1006-7143L.jpg

Anonymkode: 46626...831

• Liker 5
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)

Jeg vil rett og slett ikke ha barn. Derfor er det å bli far\få barn det verste som kan skje meg. Vel det er verre ting men det hadde vært ille.

Men hadde jeg lidd den grusomme skjebne som det er og få barn eller slik jeg ser på det. Så hadde jeg selvsagt tatt ansvar for det og aldri fortalt det at jeg ikke ønsket og være far til det barnet. 

Så min forklaring er rett og slett jeg vil ikke ha barn.

Jeg skal ikke si at barn er det verste i verden. Men for meg er noe av det verste som kunne skjedd.

Forresten så er det nok av menn som vil ha barn og det er nok av kvinner som ikke vil ha barn. 

Det er alt jeg har å si om dette.

Endret av Balian de Ibelin
Skrevet

Menn er ingen homogen masse. Men for å svare på det du spør om; de som er så voldsomt imot stiftelse av familie og fedrerollen er nok unge gutter. Det er en kjennsgjerning at gutter mellom 20-30 år vil feste og "leve livet på fylla" og at det er det de vil prioritere. Men etter 30 årene når vi blir voksne så begynner den biologiske klokken å tikke og det merker jeg selv.

Min største drøm er å lage en bebbi

Skrevet (endret)

For de aller fleste menn er vell det å få barn en stor glede og noe de ønsker å oppnå i løpet av livet. Samtidig vil fort det å få barn med feil person, hun du så vidt gadd å ta med hjem fra kebabkøen og helst vil slippe å se igjen, være noe av det verste en kan se for seg. 

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, WubWub skrev:

Menn er ingen homogen masse. Men for å svare på det du spør om; de som er så voldsomt imot stiftelse av familie og fedrerollen er nok unge gutter. Det er en kjennsgjerning at gutter mellom 20-30 år vil feste og "leve livet på fylla" og at det er det de vil prioritere. Men etter 30 årene når vi blir voksne så begynner den biologiske klokken å tikke og det merker jeg selv.

Min største drøm er å lage en bebbi

Mye tøv her ja.

1. Gutter er hva man omtaler barn som. Når 

2. Ikke alle menn i 20 årene driver med festing og fyll

3. Ikke alle menn i 30 årene ønsker barn

4. Biologisk klokke er noe kvinner har.

5. Det er ingen kjensgjerning siden det gjelder ikke alle.

Anonymkode: 60fcc...379

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mye tøv her ja.

1. Gutter er hva man omtaler barn som. Når 

2. Ikke alle menn i 20 årene driver med festing og fyll

3. Ikke alle menn i 30 årene ønsker barn

4. Biologisk klokke er noe kvinner har.

5. Det er ingen kjensgjerning siden det gjelder ikke alle.

De fleste studier viser til at gutter gjerne ikke ønsker seg barn før de blir rundt 30 år til tross for at ikke alle rundt 30 heller ønsker barn. Guttevalpene vil rase fra seg med flaska og uten forpliktelser. Selvsagt ikke alle, men de fleste. Du må ta høyde for noen små individuelle forskjeller vet du.

Hva angår semantikk så modnes gutter tregt. Man er gutt fra man blir født til man blir 30 år. Når man er 30 år kalles man "ung mann" eller "ung herre", ikke før man er 35-40+ kan man kalle seg mann.

Når det kommer til hunnkjønn derimot så utspiller det seg helt annerledes da de ikke bare modnes raskere men de er mer fornuftig og ansvarlig i mye yngre alder. Man er jente fra man er født til man er 18 år. Fra 18-22 år er man "ung kvinne", når man fyller 22 år så blir man "kvinne".

Skrevet
4 minutter siden, WubWub skrev:

De fleste studier viser til at gutter gjerne ikke ønsker seg barn før de blir rundt 30 år til tross for at ikke alle rundt 30 heller ønsker barn. Guttevalpene vil rase fra seg med flaska og uten forpliktelser. Selvsagt ikke alle, men de fleste. Du må ta høyde for noen små individuelle forskjeller vet du.

Hva angår semantikk så modnes gutter tregt. Man er gutt fra man blir født til man blir 30 år. Når man er 30 år kalles man "ung mann" eller "ung herre", ikke før man er 35-40+ kan man kalle seg mann.

Når det kommer til hunnkjønn derimot så utspiller det seg helt annerledes da de ikke bare modnes raskere men de er mer fornuftig og ansvarlig i mye yngre alder. Man er jente fra man er født til man er 18 år. Fra 18-22 år er man "ung kvinne", når man fyller 22 år så blir man "kvinne".

Hvor får du alt dette tøvet fra ?

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor får du alt dette tøvet fra ?

Studier

Skrevet
4 timer siden, Cyndaquil skrev:

Egentlig artig problemstilling. Uønsket barn har tross alt vært en av kvinners største farer og skrekk gjennom alle tider. Hva er så rart med at det samme gjelder mange menn?

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet

Få barn er ikke det verste som har skjedd, MEN å bli tvunget til å bli far når livet ikke er bra (problem med rus og problem psykisk) er ikke ok. Da er kvinnemennesket egoist kjerring som bare tenker på sitt ønske. Ikke hvordan livet til barnet blir. Det driter hun i. Så lenge hun fikk sitt ønske oppfylt. Sånne kvinner gjør meg forbanna. Hvorfor skal det være greit at ei kvinne lurer til seg en graviditet for hun har så lyst på barn? Hun innrømmet til og med at hun lurte meg. Hvorfor er det greit at ei kvinne tvinger en mann til noe, men omvendt er fy fy? Kan noen svare på det? 

Sex i dag blir mest bruk til nærhet, og nytelse. Ikke for å lage barn. Ja det kan skje uhell, og ja kondom, ppiller osv er lurt å bruke, men du stoler liksom på kjæresten din når hun sier hun går på pillen og kondom er ikke nødvendig. Det er trygt. Jeg har lært nå å aldri stole på andre kvinner enn familie og kvinnelige venner. Aldri stol på kjæresten. 

Skrevet

Fordi da blir 18-20 år av livet mitt låst til å gjøre noe jeg blir helt utslitt av etter en halvtime. På den andre siden tar jeg konsekvensene av det og lar være å gjøre noe som kan medføre fare for at det skjer. Det har ingenting med hat mot noen å gjøre.

Anonymkode: b9e52...797

• Liker 1
Skrevet

De aller fleste menn vil ha barn - og de aller fleste kvinner vil

En del av disse som ikke vil (unntaket) henger på kg.

Anonymkode: fa0fc...fe2

• Liker 1
Skrevet

Slutt å lyve TS, nesten ingen her inne sier at det å få barn vil ødelegge livet deres. Det de derimot sier er at å få barn på veldig upassende tidspunkt med upassende personer ville ødelagt mye av livet deres og greier du virkelig ikke å skjønne det resonnementet?

Anonymkode: f1510...d63

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...