AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Hei. Jeg skal levere en etasjekake som inneholder 5 runde sjokoladekaker. Jeg tenkte å bruke oppskriften på Annas sjokoladekake, for de som kjenner den. Men hvor lenge i forveien kan jeg lage bunnene? Jeg tenkte å smøre opp og pynte alle kakene dagen før levering, men kan jeg bake de noen dager i forveien? Det må vel tas med i beregningen at de som mottar kaken sikkert har den i kjøleskap noen dager etter feiringen også, så jeg kan ikke levere fra meg en kake som akkurat er innafor med tanke på holdbarhet. Samtidig ser jeg litt mørkt på å bake og pynte 5 kaker på et par dager (mye arbeid med pyntingen). Hvilken erfaring har dere med holdbarhet på bunner som ikke er smurt opp? Anonymkode: 9543c...9e2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Bunnene kan helt fint fryses. Så du kan bake dem mange dager i forveien, fryse dem, og ta dem opp så de tiner til du skal pynte dem. Null problem. Anonymkode: e8ba6...047 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå