Gå til innhold

Folk har for mye penger når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk har for mye penger når... de pusser opp en nyoppusset leillighet. De har holdt på med bråket i 3 mnd nå :raven:(jeg er naboen under de).
Forrige eier pusset opp i 2,5 mnd før de solgte.

Anonymkode: 4c57e...b3e

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har vel ny eier annen smak enn forrige eier. Dette er et eksempel på hvorfor det som regel ikke er noen vits i å pusse opp flr man legger ut en bolig for salg.

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, Hulderen skrev:

Da har vel ny eier annen smak enn forrige eier. Dette er et eksempel på hvorfor det som regel ikke er noen vits i å pusse opp flr man legger ut en bolig for salg.

Du har rett. Det er synd at de ikke kan kjøpe en leillighet som er pusset opp etter sin smak i steden da.

• Liker 2
Skrevet

Heldigvis har ikke du noe med hvor ofte naboen pusser opp. Hvis de har bråket i tre måneder så er de nok snart ferdig 👍🏻

Anonymkode: 8baf4...fc0

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har rett. Det er synd at de ikke kan kjøpe en leillighet som er pusset opp etter sin smak i steden da.

Det høres ikke ut som om du har vært på boligjakt i det siste. Er du klar over hvor vanskelig det er å finne noe som passer i både pris, beliggenhet, størrelse, OG stil og utseende? Og som er til salgs når man trenger å køpe noe? 

Et vennepar av oss endte også opp med å kjøpe noe som var tilnærmet lik nyoppusset, men som var så upraktisk når de hadde tre barn i alderen 1-6, at de måtte rive omtrent alt i overetasjen og bygge alt på nytt. De måtte flytte ifbm jobb, samtidig som de hadde en som skulle begynne på skolen, så de var enten nødt til å kjøpe raskt, eller finne noe å leie raskt, og så prøve finne noe de kunne kjøpe som ikke innebar at seksåringen måtte bytte skole allerede i førsteklasse. Og ettersom de hadde begrenset budsjett, var det også begrenset hva de kunne kjøpe, ergo endte de opp med veldig få valg, og "måtte" ta dette huset om de ikke skulle kave med leie og enda mer flytting. 

Anonymkode: 7a9f3...cb7

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis har ikke du noe med hvor ofte naboen pusser opp. Hvis de har bråket i tre måneder så er de nok snart ferdig 👍🏻

Det burde vært kvote på dette. Altså et max antall dager pr år.

• Liker 7
Skrevet

Håper bankene har vett til å ikke finansiere slik galskap, oppskrift på luksusfellen..

Anonymkode: 92412...09f

Skrevet

Jeg måtte også pusse opp en relativt nyoppusset leilighet. Forrige eier har bare brukt billigere løsninger og prøvd seg på en «QuickFix» for han solgte.

Anonymkode: a386d...f33

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper bankene har vett til å ikke finansiere slik galskap, oppskrift på luksusfellen..

Det er vel bare oppskrift på luksusfellen dersom de egentlig ikke har råd til både boligen og oppussingen...

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Det er jo lukrativt. Siste boligen jeg kjøpte var nyoppusset, men som jeg rev ned kjøkken og bad, og innredet etter eget smak. Brukte ca 1mill på oppussing ila 1,5år. Fortjenesten ble 3mill😛

Anonymkode: 1901a...aab

Skrevet
22 hours ago, Hulderen said:

Det kan jo være at leiligheten var oppusset i smaken til den/de som hadde det nest høyeste budet. Da kan det godt tenkes at det lønte seg, selv om de som faktisk endte opp med å kjøpe, like gjerne kunne kjøpt den uoppusset (men da trolig til en lavere pris).

• Liker 2
Skrevet
På 1.2.2018 den 13.19, AnonymBruker skrev:

Folk har for mye penger når... de pusser opp en nyoppusset leillighet. De har holdt på med bråket i 3 mnd nå :raven:(jeg er naboen under de).
Forrige eier pusset opp i 2,5 mnd før de solgte.

Skal smaken din, avgjøre det?

Anonymkode: fa237...40c

Skrevet
På 1.2.2018 den 13.30, AnonymBruker skrev:

Det skal du ikke ta for gitt. Min nabo holdt på minst et år (jeg flyttet. For alt jeg vet pusser han opp enda.. 😂)

Anonymkode: 7b190...44f

• Liker 2
Skrevet

Folk har for mye penger når de kjøper den nyeste bilen hvert år, den nyeste mobiltelefonen og er på shopping hele tiden :) jeg legger meg ikke opp i hva folk tjener, klasseforskjeller er intressant å se på. Men dette er min mening.

Anonymkode: bef8e...f4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...