Gå til innhold

Frykter noe er galt med meg. Tette egglederne? Operert blindtarm

Anbefalte innlegg

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet (endret)

Sluttet på p-piller i august og har aktivt prøvd som dere vet. Begynte plutselig å tenke på at min mor brukte to år på å bli gravid med meg og broren min. Hun ble aldri utredet men mener selv at hun hadde et eller annet som gjorde det vanskelig å bli gravid. Jeg har hørt at slikt kan være arvelig, og er derfor redd for at jeg kan ha noe av det samme.

Lurer bare på om noen ut inne kan hjelpe meg litt!? Tror og mener at jeg kan slite med å bli gravid. Ikke bare fordi jeg har prøvd siden August, men fordi jeg har en rekke historie med skikkelig smerter under menstruasjon og mye mer.

Når man har typiske tegn på at EL finner sted, men EL test viser negativt kan det da bety at egglederne mine er tette og at egget ikke får til å slippe? Eller at det er noe annet galt med meg...

Har gått rundt i 3 dager nå med ekstremt kvalme, luft i mage da jeg fiser konstant hele tiden noe som er ekstremt pinlig😣

Har ofte følelsen av at noe bobler i magen og det kiler nærmest. Noe krampelignende og ubehag i venstre eggstokk. Stikker ofte fra nedre del av mage og har masse utflod.. 

Begynner nesten å tro at jeg kan være gravid men kan jo umulig være det uten eggløsning.. Har aldri hatt så mye luft i magen som nå😐

Har operert blindtarmen og fjernet den når jeg var liten. Fikk beskjed av sykepleier på GYN at egglederne kan være tette etter infeksjon i kroppen, noe jeg har hatt..  Skal derfor vurdere det å dra å skylle til GYN.. 

Hva kan det være tror dere? 

Har hatt noe ustabil mens hele livet, men ikke kjempe ustabil. Ofte sterke smerter ved mens og nærmest kramper i ryggen noe som medfører hard muskulatur i hele ryggtavla under hver mensperiode. Har vært så ille at jeg har gått jevnlig til massasje hele livet.

Ps. Har fått time til en veldig flink gynekolog i Trondheim på en privatklinikk der jeg har vært tidligere der jeg skal ta blodprøve på dag 3 i menstruasjonen.  

Skal tilbake på dag 10 eller 11 for å sjekke egglederne samt få skylt igjennom. 

Håper det ikke er noe, men er det noe så får jeg hjelp så trøster meg med dette!☺

Endret av Klokkeblomst90
Skrivefeil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kikkhullsoperasjon.

Kan være endometriose og/eller tette eggledere. Eller ingenting 😉

Skrevet

Mitt råd er å dra til gynekologen :) jeg følte også noe ikke stemte hos meg. Og når jeg gikk til gynekologen etter at vi hadde bestemt oss for å bli prøver fikk jeg beskjed om arrvev, tette eggledere, cyster og div annet... Så kjenn på kroppen, er du usikker så er det bedre å dra tidlig til gynekologen en å "kaste bort tid" :) det ordner seg til slutt! :)

Anonymkode: 654bb...eb6

Skrevet

Hvorfor spør du på et forum, hvor du ikke aner noe om hvilke kvalifikasjoner de som svarer har? Hva slags forutsetninger de har for å gi vettuge svar? 99,9% av det du får er ren synsing fra ufaglærte, uten noe som helst hold i. 

Gå til legen med sånne ting. Ikke forum. 

Anonymkode: d9b85...9ae

Skrevet

Jeg ville i ditt tilfelle bedt om utredning for endometrise, men ikke da basert på din mors historie eller at du har prøvd uten hell i 6 mnd(noe som er helt innafor normalen).

Men sterke smerter og avvikende menstruasjonsmønster/mengde kan tyde på eksempelvis endometriose, eller annet. 

Endometriose kan kun sjekkes ordentlig ved kikhullsoperasjon, og det er ikke naturlig å få gjennomført før man har prøvd i over 1 år. 

Anonymkode: 6fc38...f10

Skrevet

Tette eggledere har ingen innvirkning på eggløsning. Man vil få eggløsning selv med tette eggledere, men egg og sæd vil ikke møtes. 

Det er normalt å ikke ha fått igjen eggløsningen så kort tid etter p-pille slutt, opptil 1 år kan det ta å få igjen eggløsningen uten at noe må være galt. 

Anonymkode: b6835...397

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Hei. 

Til dere som ikke forstår hvorfor jeg legger ut dette samt mener at jeg bør kun rådføre meg meg GYN synes jeg dere skal være litt ydmyke. Hele vitsen med et forum er å dele noe med hverandre som man til vanlig synes er vanskelig å diskutere ansikt til ansikt med noen andre, eller har dere misforstått?

Grunnen til at jeg rådfører meg her inne er fordi jeg alltid får jernteppe når jeg kommer til legen. Jeg synes det er godt å snakke med folk som har erfart selv, og som jeg kanskje kan lære noe av. Har prøvd å få barn før også, men det har aldri gått. 

Selvfølgelig ønsker jeg å snakke om dette med noen samt få råd om hva det kan være. Ja, jeg har bestilt time til GYN om få to uker, og jeg skal få full utredning. Kanskje feiler det meg ingenting, og kanskje har jeg mest sannsynlig tette eggledere etter jeg hadde sprukket blindtarm. 

Jeg kommer til å oppdatere om hvordan situasjonen min er etter GYN timen. Håper og tror at jeg er helt frisk, og at jeg får en spire om ikke så alt for lenge!☺ 

Takk til alle som har gitt meg råd og gode svar. 

Skrevet
På 1.2.2018 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du på et forum, hvor du ikke aner noe om hvilke kvalifikasjoner de som svarer har? Hva slags forutsetninger de har for å gi vettuge svar? 99,9% av det du får er ren synsing fra ufaglærte, uten noe som helst hold i. 

Herregud, slapp av!

Ts rådfører seg og har allerede bestilt time til GYN!!! Hører jo selvfølgelig på GYN men må jo være lov å rådføre seg. Man får jo ikke time på dagen heller😏

Anonymkode: cb78b...98e

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
På 1.2.2018 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Mitt råd er å dra til gynekologen :) jeg følte også noe ikke stemte hos meg. Og når jeg gikk til gynekologen etter at vi hadde bestemt oss for å bli prøver fikk jeg beskjed om arrvev, tette eggledere, cyster og div annet... Så kjenn på kroppen, er du usikker så er det bedre å dra tidlig til gynekologen en å "kaste bort tid" :) det ordner seg til slutt! :)

Anonymkode: 654bb...eb6

Har allerede bestilt time. Men får ikke skylt egglerderne før dag 10 i syklus. Er derfor to til tre uke til.. Har ustabil mens så vet aldri. Fikk ikke mens før 22 dager etter forrige måned..  

Skal også ta blodprøve.

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
På 1.2.2018 den 13.05, Kylling skrev:

Kikkhullsoperasjon.

Kan være endometriose og/eller tette eggledere. Eller ingenting . Har snakket med GYN og hun mener vi skal ta blodprøve på dag 3 i menstruasjon først. 

Time allerede bestilt. Skal til Spiren i Trondheim der jeg har vært tidligere å få tatt blodprøve på dag 3 i menstruasjonen.

Skal tilbake og få sjekket eggledere samt få skylt gjennom på dag 10 i syklus. 

Hvis dette ikke fungere så blir det operasjon neste. 

Skrevet
På 1.2.2018 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Man har behov for å dele...

Noe du tydeligvis ikke har😂

Anonymkode: cb78b...98e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...