Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ☺️

Jeg er litt nysgjerrig, og tenkte det evt kunne vært fint med en tråd for oss som er DPO, og evt kan dele symptomer og tanker?

Og; Dere som fortsatt «henger» på forumet fortsatt, men som har fått positiv test, hvilken symptomer hadde dere mnd det klaffet? 😁

For min del;

2-3 DPO: Ømme bryst og litt murring

3-6 DPO: Støl og vondt i magen, akkurat som jeg har «sting» på høyre side. Noe oppblåst, kan være derfor? 🤔 Men samboer kom borti magen i går i det området, og det var så VONDT! Akkurat som en kniv som stakk langt inn i livmora. Evt livmorsbetennelse eller noe? 😅

Litt mindre ømme bryst, men akkurat som et stort blåmerke når jeg trykker på de.

Har MYE hvit utflod, men tappen er veldig lav? Kjenner den ikke så godt til vanlig, så ble skremt i går når den var så lavt 😮 Aldri kjent før! Kanskje det er forstoppelse?

Våknet kl 05 i dag og i går, mer våken enn jeg er til vanlig. Jeg er ellers kronisk trøtt til vanlig 😂

IKM 9/10 februar 😊 Krysser fingrene, men gruer meg til negativ test på IKM, da det ikke kan gå an å ha symptomer før nok HCG i kroppen... 😅

Håper flere vil dele tanker, symptomer og erfaringer 😀🤞🏼

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er litt komisk å lese alle symptomene til prøvere å. 5 min etter samleie så er symptomene på plass:fnise: Hver dag dukker det opp nye symptomer som dere aaaaaldri har kjent til før, så da må dere jo være gravide. Når testene viser negativ etter negativ så skjønner dere ingenting, for dere har jo hatt 14 symptomer på graviditet i flere dager. 

Anonymkode: 1eece...53f

• Liker 9
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt komisk å lese alle symptomene til prøvere å. 5 min etter samleie så er symptomene på plass:fnise: Hver dag dukker det opp nye symptomer som dere aaaaaldri har kjent til før, så da må dere jo være gravide. Når testene viser negativ etter negativ så skjønner dere ingenting, for dere har jo hatt 14 symptomer på graviditet i flere dager. 

Enig. Da jeg var prøver i flere måneder, hadde jeg alle mulige symptomer. Man finner hvis man leter. Nå skal det sies at «symptomene» ikke kom timer etter eggløsning, men rundt tiden da frøken rød var ventet. Da jeg faktisk var gravid, hadde jeg nesten ingen symptomer før flere dager etter positiv test.

Endret av Cocosa
Lagt til to setninger
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det samme selv altså, at det er tullete 😁 Når jeg ser andre sine innlegg tenker jeg alltid «fantomsmerter». Men når man står i det, og opplever det selv føles det annerledes ut 😊

Jeg forventer jo negativ test til det motsatte er bevist, men liker å lese om andres erfaringer og opplevelser 😊

Jeg forstår at det jeg opplever som «symptomer» sikkert ikke er reelle. Hver mnd er annerledes, og man tenker og kjenner etter mye. Selv om man sier man ikke skal, skjer det ubevisst 😊

Skrevet

Du kjenner ikke reelle sympbomer 2-3 dager dpo... Sorry. Da er ikke et eventuelt befruktet egg festet engang, og det er overhodet ingenting som kan gi symptomer. 

De som kjenner "symptomer" kjenner placebosymptomer. De kjenner så godt etter at de tror de kjenner noe. Men det er altså ikke reellt. Det er bare tull. 

Anonymkode: d6951...3ff

Skrevet
9 minutter siden, Cocosa skrev:

Enig. Da jeg var prøver i flere måneder, hadde jeg alle mulige symptomer. Man finner hvis man leter. Nå skal det sies at «symptomene» ikke kom timer etter eggløsning, men rundt tiden da frøken rød var ventet. Da jeg faktisk var gravid, hadde jeg nesten ingen symptomer før flere dager etter positiv test.

Samme her😉 Begge gangene jeg har vært gravid har det vært null symptomer. 

Skrevet
33 minutter siden, lille_myyy skrev:

Hei ☺️

Jeg er litt nysgjerrig, og tenkte det evt kunne vært fint med en tråd for oss som er DPO, og evt kan dele symptomer og tanker?

Og; Dere som fortsatt «henger» på forumet fortsatt, men som har fått positiv test, hvilken symptomer hadde dere mnd det klaffet? 😁

For min del;

2-3 DPO: Ømme bryst og litt murring

3-6 DPO: Støl og vondt i magen, akkurat som jeg har «sting» på høyre side. Noe oppblåst, kan være derfor? 🤔 Men samboer kom borti magen i går i det området, og det var så VONDT! Akkurat som en kniv som stakk langt inn i livmora. Evt livmorsbetennelse eller noe? 😅

Litt mindre ømme bryst, men akkurat som et stort blåmerke når jeg trykker på de.

Har MYE hvit utflod, men tappen er veldig lav? Kjenner den ikke så godt til vanlig, så ble skremt i går når den var så lavt 😮 Aldri kjent før! Kanskje det er forstoppelse?

Våknet kl 05 i dag og i går, mer våken enn jeg er til vanlig. Jeg er ellers kronisk trøtt til vanlig 😂

IKM 9/10 februar 😊 Krysser fingrene, men gruer meg til negativ test på IKM, da det ikke kan gå an å ha symptomer før nok HCG i kroppen... 😅

Håper flere vil dele tanker, symptomer og erfaringer 😀🤞🏼

Selv om jeg vet innerst inne at det vil være få eller ingen symptomer før ventet mens så er det UMULIG å ikke kjenne etter! Kjekt å ha noen å dele galskapen med her inne! :fnise: For oss er dette første PP så jeg har nok litt ekstra behov for å prate om dette, tenker om det går noen mnd så vil nok det endre seg. 

I går var jeg kvalm hele dagen, kom i bølger. Jeg tenke med én gang svangerskapskvalme selv om jeg vet veldig godt at det er nesten umulig så tidlig! I dag er jeg ikke like kvalm lengre så det var nok ikke det! :laugh:

Er 9 dpo i dag og har en bitte liten blødning, spor av friskt blod! Kanskje festeblødning??? Sikker for mye informasjon, men jeg har også de siste par dagene hatt rikelig med tynn luktfri utflod.

Både ømme bryst og hvit utflod kan jo være tegn, men om du fikk ømme bryst 3 dpo så er det nok ikke på grunn av graviditet? Betyr jo ikke at du ikke er gravid da! 

Hvor lenge har dere prøvd? 

Skrevet

Jeg var også en prøver som hadde ALLE mulige symptom før mens. var jo aldri gravid! den måneden jeg ble gravid derimot merket jeg INGENTING, absolutt ingenting før uke 6. så rart hvordan kroppen kan lure oss! :) når det er sagt, så tror jeg det er veldig individuelt, jeg tror nok at mange kan kjenne noe før positiv test :-D 

• Nyttig 1
Skrevet

Når man kjenner symptomer, vil man også ha positiv test. Fordi det er hormonene som gir positiv test som også gir symptomer. 7 dager etter eggløsning har ikke egget festet seg en gang, og teknisk sett er man ikke gravid. 

Anonymkode: 39eae...1d0

Skrevet

6 dpo: Det stakk skikkelig til, og jeg tenkte at nå festet egget seg.

Fra 7-8 dpo: mensmurringer og vooonde bryster.

Fra 10 dpo: Oppblåst om kvelden, og trøtt kl. 19.00. Merkelige drømmer!!

14 dpo: Positiv test! Testet ikke tidligere.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man kjenner symptomer, vil man også ha positiv test. Fordi det er hormonene som gir positiv test som også gir symptomer. 7 dager etter eggløsning har ikke egget festet seg en gang, og teknisk sett er man ikke gravid. 

Anonymkode: 39eae...1d0

Egget kan feste seg fra 2 dager til 11 dager ;) Skrev jo at det mest sannsynlig ikke var noe fordi jeg var for tidlig? Så skjønner ikke hvorfor du skal skrive det 😊

Skrevet
4 timer siden, Ede skrev:

Selv om jeg vet innerst inne at det vil være få eller ingen symptomer før ventet mens så er det UMULIG å ikke kjenne etter! Kjekt å ha noen å dele galskapen med her inne! :fnise: For oss er dette første PP så jeg har nok litt ekstra behov for å prate om dette, tenker om det går noen mnd så vil nok det endre seg. 

I går var jeg kvalm hele dagen, kom i bølger. Jeg tenke med én gang svangerskapskvalme selv om jeg vet veldig godt at det er nesten umulig så tidlig! I dag er jeg ikke like kvalm lengre så det var nok ikke det! :laugh:

Er 9 dpo i dag og har en bitte liten blødning, spor av friskt blod! Kanskje festeblødning??? Sikker for mye informasjon, men jeg har også de siste par dagene hatt rikelig med tynn luktfri utflod.

Både ømme bryst og hvit utflod kan jo være tegn, men om du fikk ømme bryst 3 dpo så er det nok ikke på grunn av graviditet? Betyr jo ikke at du ikke er gravid da! 

Hvor lenge har dere prøvd? 

Samme som meg 🙈 Kan aldri si til venninnene mine eller samboeren min hvor mye jeg tenker og kjenner på dette her, derfor er det supert å ha en plass som dette 😁 Som jeg sier vet jeg jo innerst inne at dette ikke er hold i, men det er litt spennende å lete etter symptomer også 🙈 Forrige mnd hadde jeg ingen symptomer, var ikke gravid da heller 😂

Også førstegangsfødende, har bare prøvd fra desember, så har ikke prøvd lenge i det hele tatt. Hva med dere? 😀

Ømme bryst er absolutt ikke symptom for meg, det har jeg hver syklus fra EL til mens ☺️ Eneste jeg merker sånn sikkert, er at det murrer, og at jeg har vondt i magen/ryggen. Akkurat som ved menstruasjon, så kan godt være den som kommer supertidlig ☺️

Spennende, kanskje det var det? Kan jo komme fra 2-10 dager, så det er jo innafor? Har også masse hvit luktfri utflod, men det kom ikke før i dag ☺️ 

Lykke til 🤞🏼

Skrevet
27 minutter siden, sullå skrev:

6 dpo: Det stakk skikkelig til, og jeg tenkte at nå festet egget seg.

Fra 7-8 dpo: mensmurringer og vooonde bryster.

Fra 10 dpo: Oppblåst om kvelden, og trøtt kl. 19.00. Merkelige drømmer!!

14 dpo: Positiv test! Testet ikke tidligere.

Så gøy å lese! Takk for at du delte 😊 Gratulerer så masse med graviditeten 😀🤗 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, lille_myyy skrev:

Så gøy å lese! Takk for at du delte 😊 Gratulerer så masse med graviditeten 😀🤗 

Takk for det! 😄

Skrevet

Er i dag ca. 6 dpo og har stikninger (som om jeg skal ha eggløsning) på venstre side, veldige humørsvingninger, hodepine og rare drømmer. I tillegg har jeg hatt lotion-aktig utflod i dag. Krysser fingrene for positiv test om en 8 dagers tid :) Prøver på første eggløsning etter SA for ca. 2 uker siden. 

Anonymkode: 68c83...527

Skrevet
16 timer siden, lille_myyy skrev:

Samme som meg 🙈 Kan aldri si til venninnene mine eller samboeren min hvor mye jeg tenker og kjenner på dette her, derfor er det supert å ha en plass som dette 😁 Som jeg sier vet jeg jo innerst inne at dette ikke er hold i, men det er litt spennende å lete etter symptomer også 🙈 Forrige mnd hadde jeg ingen symptomer, var ikke gravid da heller 😂

Også førstegangsfødende, har bare prøvd fra desember, så har ikke prøvd lenge i det hele tatt. Hva med dere? 😀

Ømme bryst er absolutt ikke symptom for meg, det har jeg hver syklus fra EL til mens ☺️ Eneste jeg merker sånn sikkert, er at det murrer, og at jeg har vondt i magen/ryggen. Akkurat som ved menstruasjon, så kan godt være den som kommer supertidlig ☺️

Spennende, kanskje det var det? Kan jo komme fra 2-10 dager, så det er jo innafor? Har også masse hvit luktfri utflod, men det kom ikke før i dag ☺️ 

Lykke til 🤞🏼

Vi har kun prøvd siden nyttår, så det hele er litt nytt for meg! Når jeg messer om disse tingene til samboer bare ser han på meg og flirer, litt tidlig å se etter symptomer synes han! :laugh: 

Jeg var sikker på at jeg kom til å få tidlige symptomer, jeg er veldig sensitiv for hormoner. Alle gangene jeg har startet på p-pillen har jeg vært kvalm i tre mnd etterpå! Litt andre hormoner enn ved graviditet er det jo så det trenger ikke bety noe. Har også skikkelig ømme bryster rundt EL. 

Så når jeg våknet opp med kvalme og ømme bryster dpo 8 klarte jeg ikke å unngå å håpe! Så klart har dette gitt seg nå! Føler meg frisk som en fisk med masse energi! Tipper jeg ikke er gravid, tenker liksom at jeg ville ha kjent det på kroppen! Er jo bare tull, det vet jeg jo sånn rasjonelt sett, men fantasien løper løpsk! 

Dere har prøvd siden desember? Har du hatt én eller to EL siden den gang? 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i dag ca. 6 dpo og har stikninger (som om jeg skal ha eggløsning) på venstre side, veldige humørsvingninger, hodepine og rare drømmer. I tillegg har jeg hatt lotion-aktig utflod i dag. Krysser fingrene for positiv test om en 8 dagers tid :) Prøver på første eggløsning etter SA for ca. 2 uker siden. 

Anonymkode: 68c83...527

Krysser fingrene 🤞🏼😁 Lykke til 😊

Skrevet (endret)
4 timer siden, Ede skrev:

Vi har kun prøvd siden nyttår, så det hele er litt nytt for meg! Når jeg messer om disse tingene til samboer bare ser han på meg og flirer, litt tidlig å se etter symptomer synes han! :laugh: 

Jeg var sikker på at jeg kom til å få tidlige symptomer, jeg er veldig sensitiv for hormoner. Alle gangene jeg har startet på p-pillen har jeg vært kvalm i tre mnd etterpå! Litt andre hormoner enn ved graviditet er det jo så det trenger ikke bety noe. Har også skikkelig ømme bryster rundt EL. 

Så når jeg våknet opp med kvalme og ømme bryster dpo 8 klarte jeg ikke å unngå å håpe! Så klart har dette gitt seg nå! Føler meg frisk som en fisk med masse energi! Tipper jeg ikke er gravid, tenker liksom at jeg ville ha kjent det på kroppen! Er jo bare tull, det vet jeg jo sånn rasjonelt sett, men fantasien løper løpsk! 

Dere har prøvd siden desember? Har du hatt én eller to EL siden den gang? 

Vi «prøvde» med et uhell i desember. Begge ble så skuffet av at jeg ikke ble gravid, så vi pratet først etter at mensen kom rundt 17 desember at vi kanskje skulle prøve ordentlig ☺️ Jeg er på min andre EL fra mensen 17 desember (hvis jeg har EL) 🙈 Positiv EL-test 25/26 januar, så antar EL den 26/27. 

De sier jo over her at det å ikke ha symptomer er positivt, så da kan det jo love godt for deg! 😀 Jeg er også hypersensitiv på hormoner, så forstår hva du mener:) Eneste «symptomet» som er sikkert annerledes for meg er at jeg har hatt murring/stikking siden EL, som har gått over til å bli med ømt. Så hvis jeg trykker ovenfor livmoren, så får jeg mensenlignende smerte. Stikker til, og strammer hvis jeg f.eks ska reise meg opp osv. Kan jo være mensen som kommer allerede nå, men da kommer den jo veldig unormalt tidlig.. 😖 Tok en EL-test i går bare for å se at det ikke var det igjen nå, at kroppen ikke har klart å slippe. Den var ganske sterk, men altså ikke positiv, så det har jo ikke noen sammenheng (sånn egentlig) ;) 

Samma som deg! Fantasien løper løpsk, men eeeegentlig er jeg jo ganske realist og rasjonell... Vet ikke hva som går av meg 🤨😆

Krysser fingrene for deg 🤞🏼🙏🏼 Har en god følelse på at du er det! 

Endret av lille_myyy
Skrevet

Nå er jeg 16 uker gravid, men jeg husker en god del av symptomene mine. Som prøver overanalyserte jeg i dpo-land. Kjente både kvalme, oppblåsthet, ømme bryster og murringer. Mens kom hver gang. 

Da jeg faktisk ble gravid, så var ikke symptomene mine veldig typiske. Jeg mistenkte egentlig ikke graviditet og testet positivt etter en dag jeg lå syk hjemme. 

5-6 dpo: Kraftig stråling/stikk i livmor. Varte 5-6 sek og det var vondt å gå.

7-8 dpo: Tett i nesen, snørrete

10 dpo: Trøtt og sliten. Trodde jeg var forkjøla, for jeg tok en sykedag og lå hjemme hele dagen og sov. Testet positivt på utvannet urin, siden det lå en test i skuffen ved siden av. Ble ganske sjokkert.

I dagene etter svulmet brystene opp fra C til dobbel D og jeg fikk ligamentsmerter. Rare stikk i livmor jeg aldri har hatt i forbindelse med mens. Murringen under graviditet er ikke som mens. Den er faktisk ganske annerledes :vetikke: Men vondt i livmor er vondt i livmor, I guess...

Skrevet
8 minutter siden, Milio skrev:

Nå er jeg 16 uker gravid, men jeg husker en god del av symptomene mine. Som prøver overanalyserte jeg i dpo-land. Kjente både kvalme, oppblåsthet, ømme bryster og murringer. Mens kom hver gang. 

Da jeg faktisk ble gravid, så var ikke symptomene mine veldig typiske. Jeg mistenkte egentlig ikke graviditet og testet positivt etter en dag jeg lå syk hjemme. 

5-6 dpo: Kraftig stråling/stikk i livmor. Varte 5-6 sek og det var vondt å gå.

7-8 dpo: Tett i nesen, snørrete

10 dpo: Trøtt og sliten. Trodde jeg var forkjøla, for jeg tok en sykedag og lå hjemme hele dagen og sov. Testet positivt på utvannet urin, siden det lå en test i skuffen ved siden av. Ble ganske sjokkert.

I dagene etter svulmet brystene opp fra C til dobbel D og jeg fikk ligamentsmerter. Rare stikk i livmor jeg aldri har hatt i forbindelse med mens. Murringen under graviditet er ikke som mens. Den er faktisk ganske annerledes :vetikke: Men vondt i livmor er vondt i livmor, I guess...

Hihi, det er jo det allle sier 😂 

Man kan tenke seg til mange symptomer!! Men den ømheten/smerten over livmor har jeg ikke som normalt når jeg har mensen, men uansett så har ingen av disse «pp» gitt samme symptomer. Gravid har jeg ikke vært 😊 

Takk for at du delte! ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...