Gå til innhold

Svelge en snus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert feil kategori, men vet ikke hvor jeg skulle plassert det. 

Er det noen som har svelgt en snus, og kan fortelle hvordan de reagerte på det? og tror dere det er mulig at den havner i en av lungene, eller ville man merket det da?

Anonymkode: 2324e...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har svelgt en snus, og kan fortelle hvordan de reagerte på det? og tror dere 1) det er mulig at den havner i en av lungene, eller 2) ville man merket det da?

1) Ja.
2) Ja, du ville absolutt ha merket det.

Anonymkode: 9cbb3...5e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ville jo merket det om den kom i luftrøret. Er det posesnus eller løssnus det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt lege dersom du er usikker på noe av det du skriver, og/ eller om du blir dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde absolutt merket om den havnet i en lunge. Tro du meg. 

Du kan bli kvalm å kanskje kaste opp. Men en vanlig snus er ikke farlig for en voksen å svelge. Men blir du fryktelig dårlig så ta kontakt med lege, kanskje du bør få brekkmiddel. 

Anonymkode: 995a0...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svelget en snus før ja. Men var i søvne, merket ikke at jeg svelget den, men forstod raskt tegninga når jeg våknet og snusen var borte vekk.!Kjente litt ubehag noen timer i ettertid, men tror det kom mest av tanken på at jeg hadde svelget den:fnise:

det er svært liten sjanse for at den havner i lungene. Dersom du nå skulle fått den i luftrøret har kroppen mange måter å ordne opp i dette på, hoste-refleksen og lignende. Du hadde hvertfall merket det, uten tvil!:)

Endret av SweetMango
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ville jo merket det om den kom i luftrøret. Er det posesnus eller løssnus det er snakk om?

Er posesaus det er snakk om ja. Ja er det jeg også tenker, og kanskje er det bare at jeg har blitt smittet med noe da jeg var ute sånn at jeg bare er normal syk nå, men siden jeg ikke snuser til vanlig og føler jeg har denne snussmaken i halsen/ munnen konstant blir jeg litt redd 🙈

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er posesaus det er snakk om ja.

:fnise:

Anonymkode: fe332...448

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SweetMango skrev:

Har svelget en snus før ja. Men var i søvne, merket ikke at jeg merket det, men forstod raskt tegninga når jeg våknet og snusen var borte vekk.!Kjente litt ubehag noen timer i ettertid, men tror det kom mest av tanken på at jeg hadde svelget den:fnise:

det er svært liten sjanse for at den havner i lungene. Dersom du nå skulle fått den i luftrøret har kroppen mange måter å ordne opp i dette på, hoste-refleksen og lignende. Du hadde hvertfall merket det, uten tvil!:)

Huff så godt å høre 🙈 Og jeg var ikke spesielt dårlig da jeg kom hjem etter festen, så siden du sier du ble uggen i noen timer etterpå så kan det vel umulig være at dette hadde skjedd meg? Dagen etter var jeg vanlig fyllesyk, men så har jeg begynt å reagere nå siden fyllesyken liksom aldri ga seg.. men da må det vel være andre/ mer naturlige grunnet enn svelging av snus?!

ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Anonymkode: fe332...448

Haha oi!! Sånn kan det gå😂😂

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er posesaus det er snakk om ja. Ja er det jeg også tenker, og 1) kanskje er det bare at jeg har blitt smittet med noe da jeg var ute sånn at jeg bare er normal syk nå, men siden jeg ikke snuser til vanlig og 2) føler jeg har denne snussmaken i halsen/ munnen konstant blir jeg litt redd 🙈

Ts 

1) og 2) Ta kontakt med din fastlege, for sikkerhets skyld for å bli undersøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så godt å høre 🙈 Og jeg var ikke spesielt dårlig da jeg kom hjem etter festen, så siden du sier du ble uggen i noen timer etterpå så kan det vel umulig være at dette hadde skjedd meg? Dagen etter var jeg vanlig fyllesyk, men så har jeg begynt å reagere nå siden fyllesyken liksom aldri ga seg.. men da må det vel være andre/ mer naturlige grunnet enn svelging av snus?!

ts 

For å si det slik er det nokkk mye større sjanse for at du har spyttet den ut/at den har falt ut enn at du har svelget den. Å om du nå er  dårlig pga snus er det nok stor sjanse for at dette kommer av at du som du skriver ikke snuser noe særlig til vanlig.. da er det normalt at kroppen reagerer litt:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan ligge i spiserøret eller i svelget. Jeg ville gått til fastlegen og blitt undersøkt og fått råd. Har du spist og drukket noe etter at du svelgte snusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, SweetMango skrev:

For å si det slik er det nokkk mye større sjanse for at du har spyttet den ut/at den har falt ut enn at du har svelget den. Å om du nå er  dårlig pga snus er det nok stor sjanse for at dette kommer av at du som du skriver ikke snuser noe særlig til vanlig.. da er det normalt at kroppen reagerer litt:laugh:

Ja det er det Jeg håper da 🙈 kan ikke skjønne at jeg skulle vært så bortevekk at jeg ikke merka det, men man begynner å tvile på seg selv om man ikke husker alt dagen etter 😂

Ja, er det kanskje normalt? Fyllesyken var også 10 ganger værre, det kan kanskje ha en sammenheng? Huff altså, jeg som ikke rører snus til vanlig.. blir flau😅

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kan ligge i spiserøret eller i svelget. Jeg ville gått til fastlegen og blitt undersøkt og fått råd. Har du spist og drukket noe etter at du svelgte snusen?

Ja det har jeg, det er jo en uke siden nå.. da skulle den vel blitt skylt ned av annen mat og drikke til nå, eller?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det har jeg, det er jo en uke siden nå.. da skulle den vel blitt skylt ned av annen mat og drikke til nå, eller?

Ts

En uke siden? Og du kjenner fortsatt smaken av snusen, selv om du ikke har brukt snus etter denne hendelsen? Ja, den burde jo blitt sykt ned av mat og drikke. Jeg ville kontaktet fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En uke siden? Og du kjenner fortsatt smaken av snusen, selv om du ikke har brukt snus etter denne hendelsen? Ja, den burde jo blitt skylt ned av mat og drikke. Jeg ville kontaktet fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har svelgt en snus, og kan fortelle hvordan de reagerte på det? og tror dere det er mulig at den havner i en av lungene, eller ville man merket det da?

Hørte om en i bygda som svelget snus og han fikk lungekreft, KOLS og Alzheimer.

I 2018 i et vestlig land burde folk virkelig vite bedre enn å snuse og/eller røyke 😞😢😩😱😡🤯🤯😳😳😮😬🤭🤭🤭🤭

Anonymkode: 43c19...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørte om en i bygda som svelget snus og han fikk lungekreft, KOLS og Alzheimer.

I 2018 i et vestlig land burde folk virkelig vite bedre enn å snuse og/eller røyke 😞😢😩😱😡🤯🤯😳😳😮😬🤭🤭🤭🤭

Anonymkode: 43c19...5c1

Ja, de fleste VET nok bedre. Jeg snuser heller ikke til vanlig, da jeg i utgangspunktet er helt i mot det.. 

og den historien din, den satser jeg på er rimelig oppdiktet 🙈

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2018 den 13.41, AnonymBruker skrev:

Ts

En uke siden, da er den vel helst ute av kroppen for lenge siden. 

Anonymkode: 68360...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...