AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Jeg har søkt på en jobb som jeg har utrolig lyst på, og som jeg selv mener jeg er godt kvalifisert for. Jobben utlyses igjennom et bemanningsbyrå, og jeg sendte inn søknad elektronisk. Etter noen dager fikk jeg en standard epost om at søknaden var mottatt og at jeg ville få status ang. prossessen etter søknadsfristen. Jeg antar av dette at jeg ikke får intervju, da jeg erfaringsmessig har sett at man blir ringt opp direkte og ofte fortløpende om man får intervju. Søknadsfristen gikk ut igår. Noen som har erfaring med å «jukse» seg til intervju på noen måte? Kan jeg ringe opp og gi et godt intrykk som gjør at de tar en ekstra titt på CV’en min? Eller blir dette bare masing? Om jeg skulle ringt, hva burde jeg si/spørre om? Jeg har jo egentlig ikke noen spørsmål som jeg behøver å få svar på i dette tidspunktet? Å ringe kun for å sjekke status er vel bare irriterende? Noen tips? Har skikkelig lyst på denne jobben, og tror jeg kunne gitt et godt intrykk på et intervju. Anonymkode: 95d68...304
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Det er søknaden som først og fremst vekker interessen. Det bør komme frem at du er egnet, og også veldig interessert. Hvis søknadsfristen gikk ut igår, så er det godt mulig de gjennomgår søknadene i disse dager. Det er forskjellig fra bedrift til bedrift hvor proaktive de er i prosessen - noen plukker ut aktuelle kandidater umiddelbart, andre begynner først etter fristen er gått ut. Det kommer an på deres kapasitet, og hvor mye det haster å fylle stillingen. Jeg ville hatt litt is i magen. Anonymkode: 79a6a...f76
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Det er veldig forskjellig fra bedrift til bedrift. Enkelte steder vurderer søknader fortløpende, mens andre venter til fristen har gått ut. Hvis fristen gikk ut i går kan du jo ringe på tirsdag. Presenter deg selv, si at du har søkt stilling som blablabla og spør om de har sett søknaden din/vurdert søknaden din, hva de tenker om intervju osv. Anonymkode: 9484f...c4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå