Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vil gjerne høre med dere hva jeg skal gjøre... 

Er en dame på 25 år og får ikke jobb noen steder

Har jobbet som assistent/hjelpepleier i hjemmetjenesten i 2 år og 1 år inne på sykehjem og det ble en brå slutt for jeg slet med en kronisk sykdom som gjorde så jeg var en del borte, men selvsakt med sykmeldinger, men dette kommer å biter meg i nå.. 

Har fått operert og er frisk å vil så gjerne jobbe men får ikke noe.. Hva burde jeg gjøre?

Økonomien er utrolig trang når jeg verken får jobb eller nav, de vil jeg skal sitte på jobbkurs uten lønn til jeg får noen jobb. Noen jeg sikkert må gjøre, men sitte på kurs hele dagen uten å få noe penger når jeg kunne vært ute i jobb.. Vil bare rådgive meg noen.. 

Har søkt meg inn på sykepleier studie til høsten, men er veldig lenge å gå uten jobb frem til da

Anonymkode: 0d687...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel krav på dagpenger mtp at du har hatt en inntekt det siste året...?

Det var en utrolig leit situasjon som du var i. Hva slags jobber er det du har søkt på? Evt. hvor bor du? 

Er det sånn at du ikke kan vende tilbake til en lignende jobb igjen? 

Anonymkode: e897c...5d3

Skrevet

Gå på kurset nav vil du skal ta. Altså, du sitter jo likevel uten jobb? Så alternativet ditt er gå på kurset, eller sitt hjemme uten jobb. Det er ikke gå på jobb eller gå på kurs, for nå har du ikke noen jobb. Du klarer fint gå på kurs og søke på jobber samtidig. 

Anonymkode: 26faf...bad

• Liker 2
Skrevet

Hei,

Hvis du er frisk, vil jobbe og ikke får jobb vil jeg anbefale deg å gjøre så mye research på jobbsøking som mulig. Å søke jobb er en ferdighet du kan lære deg.

De på jobbkurset vil sannsynligvis hjelpe deg å bli en bedre jobbsøker hvis du er innstilt på det.

Kommer du deg på intervju, eller er problemet at du ikke blir innkalt?

Hvis du ikke kommer deg på intervju kan jeg anbefale denne CV-guiden for å være sikker på at din CV er så god som mulig: www.veientil.no/cv-guide

Lykke til!

Skrevet

Jobb kurset fra nav er ikke så krevende. Hensikten med det er at du får jobb. Du skal lære å søke på jobber, og å gå gjennom intervju. 

Ta imot. Kanskje du skriver søknader på en gameldags måte? Kanskje du skriver CV feil eller kanskje du gjør noen enorme tabber på intervju.

Skader ikke. Går du på nav-kurs uten å få dagpenger så skal du dessuten ha rett til individstønad.

Anonymkode: c5523...b51

• Liker 2
Skrevet

Det er en god start å lære seg når du skal bruke og, og når du skal bruke å. :) 

• Liker 1
Skrevet

Har du brukt nettverket ditt? Forhørt seg hos alle du kjenner som kanskje kan ha en ledig jobb? Har du noen annen erfaring enn pleie? Hva med vikarbyrå? Har du hørt med kommunen om de trenger ringevikar til barnehage, SFO, skole?

Anonymkode: 109a3...659

Skrevet

Ikke for å være en kødd eller grammatikk-nazi, men lær deg forskjellen mellom "og" og "å". Det hjelper når du skal skrive søknader.

Anonymkode: e6183...6f6

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har vel krav på dagpenger mtp at du har hatt en inntekt det siste året...?

Det var en utrolig leit situasjon som du var i. Hva slags jobber er det du har søkt på? Evt. hvor bor du? 

Er det sånn at du ikke kan vende tilbake til en lignende jobb igjen? 

Har søkt innen sykehjem/ hjemmetjenste osv så vil gjerne jobbe innen det, men er egentlig åpen for det meste nå når jeg ikke får noe pga mitt gamle sykefravær. Bor i oslo.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har søkt innen sykehjem/ hjemmetjenste osv så vil gjerne jobbe innen det, men er egentlig åpen for det meste nå når jeg ikke får noe pga mitt gamle sykefravær. Bor i oslo.

Okei, men har da tidligere arbeidsgivere krav på å bli informert om dette da? Du kan alltid begynne med å jobbe som tilkallingsvikar og kanskje når du bygger opp tillit hos arbeidsgiveren så vil det kanskje føre til fast jobb. 

Skrevet

Forresten, hvordan er det du søker? Sender du e.post til avdelingslederne på de ulike sykehjemmene, ringer du dem i det hele tatt eller møter du opp personlig? 

Jeg er spl.student og fikk masse avslag på stillinger som pleieassistent inntil jeg sendte personlige eposter til alle avdelingsledere. Så det kan lønne seg å prøve det dersom du ikke har gjort det. 

Et annet tips er å søke noe via uloba.no . Kjenner noen som tjente veldig godt av å jobbe som assistent. 

Hvis ikke så anbefaler jeg å søke hos private hjemmetjenester da de har ofte behov for folk, f.eks. Unicare. 

Lykke til :klem: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...