AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Sukrin, fibersirup, råkakao, kokosflak, sunnere kanel...... Er det noe i det? Eller er det bare overpriset tull? Anonymkode: fb7b2...8f1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Veldig mye av det er reinspikka tull, men noe har noe for seg. Sukrin er for eksempel helt trygg kalorifri søtning, som man helt fint kan bruke om man ønsker å lage noe søtt uten å bruke så mye sukker. Den typen kanel som oftest selges i butikkene, kan gi leverskader, spesielt for små barn. Ceylon-kanel er derimot trygt, og har noe for seg. Anonymkode: 4f61a...b5c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Takk for svar. Det er jo veldig dyrt alt dette, men har funnet så mye jeg ble nysgjerrig på. Hva med råkakao? Anonymkode: fb7b2...8f1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sukrin, fibersirup, råkakao, kokosflak, sunnere kanel...... Er det noe i det? Eller er det bare overpriset tull? Anonymkode: fb7b2...8f1 Hvordan ordet helsekost oppstod er langt mer interessant enn hva som er sunnere kanel m.m. For hva er sunt i dag i forhold til helsekost? Anonymkode: 21e0d...4f9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ordet helsekost oppstod er langt mer interessant enn hva som er sunnere kanel m.m. For hva er sunt i dag i forhold til helsekost? Anonymkode: 21e0d...4f9 Vanlig bakekakao, vanlig kanel, kokosmasse, osv er det like bra egentlig og til en mye lavere pris? Anonymkode: fb7b2...8f1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det er jo veldig dyrt alt dette, men har funnet så mye jeg ble nysgjerrig på. Hva med råkakao? Anonymkode: fb7b2...8f1 Tull og tøys. Når du skal vurdere slike ting, utøv kildekontroll. Ikke stol på helsekostbloggere eller forum. Se etter seriøs forskning. Se hvor kildene er fra. Se på hva det er de påstår. Anonymkode: 4f61a...b5c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vanlig bakekakao, vanlig kanel, kokosmasse, osv er det like bra egentlig og til en mye lavere pris? Anonymkode: fb7b2...8f1 Vanlig kanel er faktisk ikke like bra som ceylon-kanel. Råkakao har mer næringsstoffer enn vanlig bakekakao, siden det ikke er varmebehandlet. Men det betyr ikke at vanlig bakekakao er dårlig. Selv pleier jeg å kjøpe fibersirup siden jeg liker smaken (bruker i yoghurt). Og synes mange av sjokoladene man finner på helsekost er gode. Om enn ikke særlig sunnere enn vanlig, synes jeg de ofte er bedre på smak. Anonymkode: f5c4e...8d0
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 Råkakao er greit å bruke til diverse snacks (er som regel kakao nibs og ikke pulver). Personlig kjøper jeg ikke helsekost fordi det nødvendigvis er sunnere, men fordi jeg liker å eksprimentere og de har mye spennende. Jeg synes chips laget av rotgrønnsaker er kjempe godt og på smak og konsistens så slår helsekostmerkene de alle fleste man får tak i i vanlig matbutikk. Anonymkode: 7301b...63f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #9 Skrevet 1. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Råkakao er greit å bruke til diverse snacks (er som regel kakao nibs og ikke pulver). Personlig kjøper jeg ikke helsekost fordi det nødvendigvis er sunnere, men fordi jeg liker å eksprimentere og de har mye spennende. Jeg synes chips laget av rotgrønnsaker er kjempe godt og på smak og konsistens så slår helsekostmerkene de alle fleste man får tak i i vanlig matbutikk. Anonymkode: 7301b...63f Har endt opp med å gå beserk på sunkost! Gleder meg stort til pakka kommer i posten :D Anonymkode: fb7b2...8f1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #10 Skrevet 1. februar 2018 Fibersirup er hvertfall mindre kcal enn feks honning. Og så kjøpte jeg kokosgodisgreier. Jeg elsker kokos. Prøver å gå ned i vekt så liker ting med mindre kcal eller sunne ting som er bra fpr kroppen. Var ikke bra for lommeboka, men.. Anonymkode: fb7b2...8f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå