AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Hei! Jeg håper noen kan hjelpe meg sånn i siste liten her. Skal melde meg opp som privatist i P-matte, da jeg vil forbedre den gamle karakteren min. Den gamle fagkoden min er utdatert (MAT1003), og så vidt jeg forstår er den erstattet av fagkode MAT1015. Jeg har alltid trodd at MAT1003 var 1P og 2P samlet, men jeg ser nå at dette altså kun er 2P. Spørsmålet mitt blir da: Holder det at jeg tar eksamen i MAT1015 (som sies å skal erstatte den gamle fagkoden min), altså kun 2P, eller må jeg i tillegg melde meg opp til eksamen i 1P dersom jeg skal erstatte den gamle karakteren min? For meg høres det ut som at det holder å ta eksamen i MAT1015, men jeg er livredd for å ende opp uten en fullverdig karakter i matematikk, ettersom jeg vet at senere kull har karakter for både 1P og 2P i vitnemålet. Beklager om dette ble rotete, men håper noen som har litt mer peiling enn meg vil svare. Anonymkode: 7770c...61b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Fylket mitt har et eget privatistkontor, ditt har sikkert det samme, anbefaler at du ringer og spør dem i morgen. Om ikke kan du sikkert ringe en videregående skole og spørre dem, ettersom dette er vgs-fag. Her på forumet kan du få så mange svar, og det er synd å melde seg opp til feil emme fordi du hørte på et feil råd. Fristen for å melde seg på privatisteksamen er så vidt jeg vet 1. feb kl 2359, så du har morgendagen å finne det ut på. Anonymkode: 654b4...441 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg håper noen kan hjelpe meg sånn i siste liten her. Skal melde meg opp som privatist i P-matte, da jeg vil forbedre den gamle karakteren min. Den gamle fagkoden min er utdatert (MAT1003), og så vidt jeg forstår er den erstattet av fagkode MAT1015. Jeg har alltid trodd at MAT1003 var 1P og 2P samlet, men jeg ser nå at dette altså kun er 2P. Spørsmålet mitt blir da: Holder det at jeg tar eksamen i MAT1015 (som sies å skal erstatte den gamle fagkoden min), altså kun 2P, eller må jeg i tillegg melde meg opp til eksamen i 1P dersom jeg skal erstatte den gamle karakteren min? For meg høres det ut som at det holder å ta eksamen i MAT1015, men jeg er livredd for å ende opp uten en fullverdig karakter i matematikk, ettersom jeg vet at senere kull har karakter for både 1P og 2P i vitnemålet. Beklager om dette ble rotete, men håper noen som har litt mer peiling enn meg vil svare. Anonymkode: 7770c...61b Både P1 og P2 skal på vitnemålet. Hvis du kun ønsker å forbedre ett av fagene, tar du kun opp det. Hvis du mangler ett fag og/eller ønsker å forbedre det du har, må du opp i begge. Anonymkode: 880ae...d31
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Både P1 og P2 skal på vitnemålet. Hvis du kun ønsker å forbedre ett av fagene, tar du kun opp det. Hvis du mangler ett fag og/eller ønsker å forbedre det du har, må du opp i begge. Anonymkode: 880ae...d31 Det er problemet, jeg har bare én karakter på vitnemålet, så jeg kan ikke forbedre bare ett av fagene. Alle årstimene for matte vg1 og vg2 er slått sammen til én karakter på vitnemålet mitt, selv om selve fagkoden kun er eksamen i 2P. Når det er sagt tror jeg at jeg har funnet ut at jeg må ta to eksamener, da fagkoden som erstatter min gamle bare får oppført timeantallet for vg2. Synes det er litt kjedelig at jeg må betale dobbel pris for begge fagene når det ikke er min feil at de har endret på dette da. 😅 Anonymkode: 7770c...61b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå