Gå til innhold

Hvilken anledning passer det seg å bruke slike kjoler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 23 år som har mange kjoler ala disse: https://bikbok.com/no/p/kjoler/rebecca-kjole/7217004_F004 , https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/nly-trend-917/wide-rib-round-neck-dress-919381-0080/ , https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/nly-trend-917/off-duty-round-neck-dress-919088-1126/ 

Problemet er at jeg aldri får brukt dem! Synes de er for hverdagslige til fest, men for pyntet til hverdags! (Studerer deltid, og jobber i helsevesenet der jeg likevel bruker uniform). Vet heller ikke hvilke sko/jakker jeg kunne hatt til om det skulle fungere til hverdags?

Bor ikke akkurat i en storby, og det er ikke vanlig at folk går med høye hæler og kjole til hverdags her akkurat. Kan jeg bruke sneakers og en 200 denier svart strømpebukse? Eller ser det dumt ut? Jakker er like vanskelig! Så ender opp med at alle disse kjolene blir hengende i skapet med prislappen på, selv om jeg liker den type kjoler veldig godt. :(

Tips?

Anonymkode: f8ba2...25f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svart leggings (eller annen passende farge), så ser jo disse veldig hverdagslige ut, spør du meg. Men det virker kanskje litt ekstra pyntet om du er vant til å være rundt mennesker som må kle seg praktisk grunnet utdanning og hverdag. Ville ikke gått med de mest fancy hælene med glitter, men noen mer nøytrale sko som passer kjole er helt greit. 

Anonymkode: a3582...d2f

Skrevet

Jeg har en del sånne selv og bruker dem til alt mulig, fks når jeg skal ut og spise, ta meg et par rolige øl på byen, på en mindre formell date eller fest, på middagsbesøk, eller rett og slett bare en dag jeg skal ut å shoppe eller noe sånt og føler for å se litt fin ut. På vinteren og høsten matcher jeg den da med svart strømpebukse, ankelstøvletter med eller uten hæl (avhenger av hva jeg skal) eller snørestøvletter, lang kåpe (har fire-fem sånne i forskjellige farger) og, hvis det er kaldt, et skjerf. Om våren og tidlig på høsten kan jeg godt bruke sneakers, Converse eller Vans til, hvis jeg ikke føler for (eller det er for varmt for) støvletter av noe slag, og en tynn jakke, fks denim, skinn eller en tynn trench coat. Hvor pynta eller ikke looken blir bestemmer jeg rett og slett med hvordan jeg sminker meg, fks ekstra øyeskygge, mer markerte bryn og en farget leppestift om jeg skal være litt pyntet, og alt mer nedtonet om det er en casual setting. Fargene og stilen på resten av klærne har jo også mye å si når det kommer til å bestemme hvor pynta antrekket blir - svarte boots med hæl, svart strømpebukse, svart kåpe og svart skjerf kombinert med rød leppestift vil automatisk gi en mer formell look enn hvis du går for lave, brune snøreboots, moderat sminke og en beige kåpe:laugh:

• Liker 3
Skrevet

Mange muligheter med de kjolene der. Jeg synes de fint kan brukes til hverdags, jeg tror ikke det er noe problem i det hele tatt. 

Skrevet

Jeg bruker slike kjoler til hverdags. 

Skrevet

Grå ullstrømpebukse eller bomullstrømpebukse tror jeg er fine med den der. Med casual joggesko, sandaler eller ballerinasko

Anonymkode: 886dc...e2c

Skrevet

Jeg har flere lignende kjoler selv.  Bruker dem til hverdags.  Du trenger ikke noen spesiell anledning for å kunne bruke en slik hverdagskjole.  Jeg foretrekker kjole eller skjørt fremfor bukse til hverdags selv.

Skrevet

Synes de kan funke som hverdagskjoler! Kommer jo an på hvordan man kombinerer med tilbehør og eventuell jakke(en blazer gjør dem mer formelle, olajakke mindre), men med flate sko er de absolutt ikke for pyntet til hverdags. 

Anonymkode: 6f367...14d

Skrevet

Første er en kjempefin vårkjole. Kan brukes med tøysko i hvitt, og en beige trenchcoat. 

Mellomste kan fint dresses opp eller ned. Med flate tøysko til hverdags. Eller med høye hæler, lange øredobber og strømper på fest.

Siste er kjempefin for middag med venner eller halvfine arrangement, med sorte nylonstrømper under, og sorte ballerinas eller hæler. 

Anonymkode: 20609...1ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...